چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم ؟

چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم

چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم ؟ چطور کانال تلگرام خود را تبلیغ کنیم !؟

میخواهم یک کانال تلگرام حرفه ای و جذاب داشته باشم. این اولین جمله ایست که سازندگان کانالهای تلگرامی با آن مواجه اند .و اغلب میخواهند به دلیل فراگیر شدن این پیامرسان موبایلی و رقابتی که بین کسب و کارها و رسانه های موفق در تلگرام مشاهده میکنند تشویق شده اند تا کانال تلگرامی بسازند و در سریعترین زمان ممکن به رسانه ای موفق با مخاطب بالا تبدیل شوند.

اینکه چقدر زمان برای موفق شدن کانال تلگرامی یا هر رسانه دیگری در شبکه اجتماعی زمان لازم است بستگی به آگاهی و دانش سازنده رسانه اجتماعی از بازاریابی اینترنتی و ترفندهای تبلیغات آنلاین دارد که معمولا یا خودشان دارند یا با مشاوره یا استخدام مدیر باتجربه ای به آن دست پیدا میکنند. اما هر شبکه اجتماعی ویژگی های منحصربفرد و ابزار ویژه خودش را برای جذب مخاطب و انتشار محتوا دارد و مسلما قبل از هر نوع تبلیغات یا معرفی رسانه اجتماعی تان بهتر است با استانداردها و ابزار شبکه اجتماعی مورد نظر آشنا شوید و آنرا در حین فعالیت رعایت کنید.

بخش مهمی از هر رسانه رعایت استانداردهای تولید وانتشار محتوا در آن رسانه است

تلگرام ابزاری برای انتشار متن , ویس , ویدئو , تصاویر را در اختیار شما قرار داده است .و اغلب مخاطبان طبق آنالیز کانالهای تلگرامی موفق از شیوه خاصی از انتشار پست ها استقبال میکنند. بسیاری از جذابیت ها در رسانه های اجتماعی گوناگون یکسان است .ولی برخی از آنها ویژه شبکه اجتماعی هست که مورد بحث ما یعنی تلگرام است. اگر از پیامرسان مشابه تلگرام هم استفاده میکنید با مطالعه و اجرایی کردن نکات این مقاله در آن موفق خواهید شد.

 

بهترین استارت آپ های دنیا
چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم ؟  پاسخ به این پرسش را در مقالات آموزش شبکه اجتماعی و آموزش تلگرام دنبال کنید

 

  • انتخاب هدف کانال بدون حاشیه اضافه

    هدف خود را قبل راه اندازی کانال تلگرام مشخص کنید. موضوع کانال شما در تمامی پست ها بدون پرداختن به حواشی بی ارتباط با موضوع رسانه اجتماعی تان باید حول و حوش هدف شما از راه اندازی کانال باشد تا به مرور به مخاطبان وفادار و واقعی رسانه تان افزوده شود.

    اگر هدفتان راه اندازی کانال خبری است یا کانال سیاسی و یا یک کانال تلگرامی مرتبط با کسب و کارتان یا هر موضوع دیگری بایستی تمام پست هاییکه منتشر میکنید با موضوع کانال تلگرامی شما مرتبط باشد .تا مخاطب نسبت به محتوای منتشر شده در رسانه شما و ارتباط آن با موضوعی که بخاطر آن وارد رسانه اجتماعی تان شده است اعتماد کرده و رفته رفته مخاطب وفادار رسانه شما شود.

انتخاب نام و نشان تاثیرگذار

آدرس رسانه شما ( تگ یا نام کاربری ) کوتاه و مرتبط با موضوع رسانه و ترجیحا بدون استفاده از _ یا – یا . باشد. البته برخی مواقع ناچاریم از این کاراکترها استفاده کنیم . طراحی لوگو تایپینگ یا آرم توسط یک طراح حرفه ای لازم است. اگر میخواهید گام های بلندی در شبکه اجتماعی بردارید بهتر است از همان ابتدا لوگو و نشان تجاری با رنگ سازمانی مناسبی را با مشورت با یک طراح یا توسط یک طراح حرفه ای برای رسانه اجتماعی تان بسازید.

نشان تجاری و لینک رسانه اجتماعی شما در تمام پست هاییکه منتشر میکنید یادآور نام تجاری شما نزد مخاطبان قدیمی و جدید خواهد بود و تغییرنام و نشان تجاری یا لینک یک شبکه اجتماعی درحال توسعه گاها نتایج بد و جبران ناپذیری را بهمراه خواهد داشت , پس بهتر است از همان ابتدا تکلیف نام و نشان تجاری مناسب را برای رسانه خود روشن کنید.

یافتن منابع مرتبط و رقبا و رصد دائمی

بجز صفحات اجتماعی چهره ها و رسانه های شخصی که همانند وبلاگ محتوایی همچون یادداشت های روزانه فردی است , سایر رسانه های اجتماعی بایستی از منابع موثق و معتبر در حوزه موضوعی خود استفاده کنند.

در شبکه های اجتماعی ذکر منبع و استفاده از منابع معتبر و محبوب در ساخت محتوا و انتشار آن بسیار اهمیت دارد .

پس قبل از انتشار هر پستی ابتدا فهرست کاملی از کانالهای تلگرامی معتبر و حتی صفحات اجتماعی از سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر , فیس بوک , آپارات , یوتیوپ و … وب سایت هاییکه قرار است منابع محتوای کانال تلگرام شما باشند را در اختیار داشته باشید و در آنها عضو شوید.

چنانچه خودتان مدیر شبکه اجتماعی تان باشید و یا مدیریت و بروزآوری شبکه اجتماعی خود را به یک فرد یا شرکت پشتیبانی از رسانه های اجتماعی بسپارید برای نزدیکی محتوا به سلیقه تان بایستی فهرستی از منابع معتبر و مورد پسند خود را در اختیار مدیر رسانه اجتماعی تان قرار دهید

” ذکر منبع در محتوای متنی , عکس نوشته و ویدئوهایی حتی بشکل اختصاصی میسازید در اعتبار بخشیدن بیشتر به رسانه اجتماعی تان  اهمیت دارد “

برنامه ریزی برای تولید محتوا

هر شبکه اجتماعی در ساعاتی از شبانه روز ترافیک بیشتر و کمتر دارد .و با شناخت این ساعات و علاقه مخاطبان تان تعداد پست هاییکه طی شبانه روز منتشر میکنید مشخص میشود. بطور مثال به یک کانال تلگرامی که تازه شروع به فعالیت کرده و کمتر از ۵۰۰۰ عضو دارد توصیه میشود بین ۲ تا ۵ پست در روز منتشر کند .

البته این یک قانون نیست و تنها توصیه است. ممکن است یک رسانه اجتماعی مربوط به یک خبرگزاری طی شبانه روز ۱۰۰ تا ۱۵۰ پست انتشار دهد و یا یک شبکه اجتماعی مربوط به یک کسب و کار در هفته تنها ۱ پست انتشار دهد.

در واقع عادت مخاطبان شما به تعداد پست ها و انتظارشان برای دریافت پست جدید رسانه شما و نوع استفاده شما از کانال تلگرام تعیین کننده تعداد پست هایی است که طی شبانه روز انتشار میدهید.

بطور مثال کانال تلگرامی برای کسب و کاری که محصولات آرایشی بهداشتی بفروش میرساند جنبه وب سایت را پیدا میکند , پس نیازی به بروزرسانی و انتشار لحظه ای پست های گوناگون ندارد چرا که همانند یک وب سایت صفحات ثابتی خواهد داشت و تنها در صورت تخفیفدار شدن یک کالا , قصد اطلاع رسانی به مخاطبان خود را دارد و برعکس یک کانال تلگرام آموزش زبان نیاز به انتشار روزانه ۵ الی ۱۰ پست دارد چراکه مخاطبانش منتظر دریافت نکات آموزشی روزانه میباشند.

برای برنامه ریزی بهتر در مورد تولید و انتشار محتوا با مشاور مدیریت کانال تلگرامی خود مشورت کنید.

رعایت استانداردهای شبکه اجتماعی

پیامرسان تلگرام استانداردها و محدودیت هایی را برای انتشار پست های متنی , ویدئو , عکس و متن , تصویر و ویس دارد. حداکثر هاییکه تلگرام برای شما در نظر گرفته شده به معنای استفاده در تمام پست ها نیست , بعنوان مثال شما میتوانید ۳ تا ۴ هزار حرف را در یک متن بنویسید ولی هیچ مخاطبی از پست های طولانی خوشش نخواهد آمد.

بهتر است تمام پست های شما دارای تصویر باشد و تمام کلیپ ها و تصاویر و ویس هاییکه در کانال تلگرام انتشار میدهید دارای توضیحات پیوست باشد.

انتشار ویدئوهای کم حجم با کیفیت مناسب موبایل , تصاویر با کیفیت و واضح و دوری از هر نوع عکس نوشته های رنگارنگ و بهم ریخته با فونت های جور واجور از اشتباهاتی است که کانالهای تازه کار انجام میدهند و مخاطبان را فراری میدهند. ساخت کلیپ , برنامه های رادیویی ضبط شده , پست هایی به شکل عکس نوشته را با اطلاع از اپلیکیشن ها و برخی نرم افزارهای گرافیکی خودتان یا با کمک شخصی که وارد است میتوانید انجام دهید ولی این مهم است که تصاویر و ویدئو ها کم حجم ولی با کیفیت باشند .

برای پست هاییکه طی شبانه روز انتشار میدهید زمان مشخص کنید تا مخاطبان شما بدانند هر زمان از شبانه روز با مراجعه به کانال شما باید منتظر چه نوع پستی باشند ( ویدئو , ویس , متن , عکس نوشته ..) کانال خود را با رقبای موفق تان مقایسه کنید. در رسانه های اجتماعی به رسانه ای که فالوور بالا و بازدید بالایی دارد و محتوای رسانه اش در سایر صفحات و کانالها دیده میشود , موفق میگویند.

قاعدتا اگر الگوی موفقی را دنبال کنید به مرور ساخت و انتشار پست هایتان به حالت استاندارد شبکه اجتماعی مورد نظر در میاید.

برقراری ارتباط با همکاران همسو با موضوع کانال تلگرامی

گفتگو با مدیران کانالهای تلگرامی موفق در گروه مدیران و یا گروه هاییکه به اصلاحا گروه تبادل نامیده میشود و یا حتی در برخی مناسبت ها بشکل حضوری موجب میشود تا در این روابط از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و از ترفندهای جدید شبکه های اجتماعی و یا سرویس های جدید تبلیغات رسانه های اجتماعی مطلع شوید و به موقع بتوانید از آنها بهره مند شوید.

در تلگرام روشهای افزایش ممبر واقعی مانند : افزودن عضو اجباری , افزودن عضو به روش پاپ پاپ , افزودن عضو به روش ارسال نوتیفیکیشن و افزایش عضو به شیوه تبلیغات گسترده بازدیدی جز روشهای متداول و البته هزینه بر افزایش ممبر در تلگرام است.

برخی از کانالهای تلگرامی پس از مدتی که عضوشان به حد استانداردی میرسد اقدام به تبادل با سایر کانالهی تلگرامی با موضوع مرتبط باخود میکنند. البته این شیوه برای کانالهاییست که تعداد عضوشان تقریبا برابر است و به دلیل واکنش منفی مخاطبان به انتشار بنرهای تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی این شیوه با وجود اینکه افزایش عضو رایگان برای کانال شما انجام میدهد ولی تکرار و تداوم آن به اعتبار و اعتماد مخاطبان قدیمی شما لطمه وارد میکند.

 

در سازین بخوانید:  طراحی سایت سازگار با سئو
تکنیک های تبلیغاتی برای افزایش فروش اینترنتی
روش های تبلیغات برای افزایش فروش اینترنتی

استفاده از مشاورین بازاریابی شبکه اجتماعی و استخدام مدیر رسانه اجتماعی

اگر صاحب کسب وکاری هستید و قصد ساخت صفحه در شبکه اجتماعی و پیامرسان های موبایلی برای کسب و کارتان را دارید اولین توصیه ما به شما اینست که از یک مشاور بازاریابی شبکه اجتماعی برای انتقال تجربه و پرسش به سوالات تان استفاده کنید و اگر قصد راه اندازی صفحه اجتماعی حرفه ای دارید توصیه میکنیم برای شبکه اجتماعی خود یک مدیر رسانه های اجتماعی استخدام کنید تا مطابق با سلیقه شما و مخاطبانتان اقدام به تولید و مدیریت محتوا در شبکه اجتماعی شما کند و صفر تا صد رسانه شما همیارتان باشد.

این کار بسیار ساده است, اگر شخصی را در این رابطه نمیشناسید برای آشنایی کافیست به ” مدیر شبکه اجتماعی ” تا مطابق با تعداد ویدئوها , ویس های ضبط شده , عکس نوشته ها و پست هاییکه طی

یک ماه در کانال تلگرام شما یا صفحه ایستگرام , توییتر یا … سایر شبکه های اجتماعی تان , هزینه لازم به شما اعلام شود.

این هزینه مسلما کمتر از استخدام یک نیروی تمام وقت برای پشتیبانی شبکه اجتماعی است , ضمن اینکه در حین مدیریت رسانه تان تمام مکاتبات و ارتباطات شما از طریق پیامرسان موبایلی متداول انجام شده و میتوانید تمامیه هماهنگی های لازم را با مدیر شبکه اجتماعی تان بعمل آورید.

شناخت ابزار کمکی برای مدیریت و بهینه سازی شبکه اجتماعی

هر رسانه اجتماعی ابزار تخصصی کمکی برای بهینه سازی و افزایش سرعت و صرفه جویی در وقت در اختیارتان قرار میدهد. پیامرسان تلگرام نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی ربات ها , اپلیکیشن ها , سایت ها و نرم افزارهای جانبی دارد که برای بهبود هرچه بیشتر فعالیت مدیران کانالهای تلگرامی ساخته شده و برخی رایگان و برخی با هزینه های متفاوت توسط شرکت ها و اشخاص ارائه میشوند.

شناخت جدیدترین ابزارهای کمکی برای مدیریت کانال تلگرامی یک نیاز ضروریست ولی مسلما بخشی از آنها هستند که به دلیل محدودیت وقت یا هزینه و تخصص ممکن است امکان فراگیری آنها را نداشته باشیم , از اینرو بهتر است از ” مشاوره تبلیغات شبکه اجتماعی ” در مورد شناخت و استفاده انواع ربات های معتبر , نرم افزارها و اپلیکیشن ها مشورت بگیرید تا بهترین تصمیم را برای استفاده از این ابزار بگیرید.

برنامه ریزی برای تبلیغات شبکه اجتماعی و معرفی رسانه

تبلیغات و بازاریابی بعد از راه اندازی کانال تلگرام یا هر رسانه اجتماعی برای افزایش سرعت رشد و جذب مخاطب جزو ضروریات کسب و کار در هر حوزه ایست. حال که رسانه اجتماعی خود را راه اندازی کرده ایم زمان آن رسیده تا با شیوه های تبلیغ کانال تلگرام آشنا شویم و از خدمات متنوع و جدید تبلیغات برای کانال تلگرام خود استفاده کنیم.

تبلیغات گسترده بازدیدی یا تکی در کانال های تلگرام قدیمی و معتبر بشکل مرتبط با موضوع یا با موضوعات عمومی اولین گام تبلیغات و جذب عضو است .

روشهای دیگر جذب مخاطب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند ارسال نوتیفیکیشن , افزودن عضو اجباری , ارسال پاپ پاپ میباشد که در تمامی این شیوه ها افزایش فالوور واقعی برای کانال تلگرام شما انجام میشود ولی هر کدام برای شرایط و موضوعی خاص مناسب است. برای مشاوره در مورد تبلیغات کانال تلگرام و افزایش عضو کانال تلگرام با سازین در ارتباط باشید.

رعایت تداوم تبلیغات و انتشار محتوای جذاب

شبکه اجتماعی مانند فضای حقیقی کسب و کار یک قانون دارد و آن هم تداوم تبلیغات و بازاریابی است. هیچ کدام از رسانه های اجتماعی موفق برای مدت محدودی تبلیغات نکرده که آنرا رها کنند.

روشهای کسب درآمد آنلاین از کانال تلگرامی

  • ساحت کانال فروشگاه کالا

  • ساخت کانال آموزشی

  • ساخت کانال فروش خدمات

  • ساخت کانال دانلود برنامه

  • ساخت کانال خبری

  • ساخت کانال سرگرمی

  • و. . . . موضوعات تخصصی یا عمومی دیگر

 

چطور در تلگرام موفق شویم !؟

اگر بخواهید در تلگرام موفق شوید بهتر است از تجربه مدیران کانال های موفق در تلگرام استفاده کنید. سازین با توجه به ارتباط اش با مدیران کانال های تلگرامی تجاری و تبلیغاتی و خبری و .. غالبا از تمام روش ها و تکنیک های تبلیغات تلگرام و البته روش های افزایش ممبر تلگرام و اینکه چطور مدیران تلگرامی از طریق این پیامرسان کسب درآمد کرده و چطور درآمدشان را افزایش میدهند آگاهی دارد .

قصد داریم برخی از تجربیاتشان را در اختیارتان بگذاریم تا اگر قصد موفقیت در تلگرام را دارید از این شیوه ها بدرستی و با برنامه ریزی استفاده کنید ؛

بدون یک ریال چطور در تلگرام پول در بیاوریم !؟

اگر قصد درآمد در تلگرام یا هر پیامرسان مشابهی را دارید در مرحله اول بهتر است در گروه هایی که مدیران و صاحبان کانال های تلگرامی حضور دارند حضور داشته باشید و سعی کنید با آنها ارتباط بگیرید. در مرحله بعد باید تخصص خود را برای برآورده کردن نیاز مدیران کانال های تلگرامی به کار بگیرید.

منظور از تخصص یعنی آشنایی با ساخت بنرها , ساخت استیکر , برنامه نویسی ربات , برنامه نویسی ربات فروشگاه , تنظیم و ساخت ربات های ارتباط با ما و … خلاصه باید بتوانید خدماتی را که صاحبان کانال های تلگرامی انتظار دارند را به آنها ارائه داده و از آنها حقوق دریافت کنید. 

حتی برخی از کاربران بعد از مدتی توانسته اند مدیر چند کانال تلگرامی معروف و مشهور شوند . پس در واقع بدون سرمایه و بودجه مانند فضای حقیقی میتوانید مثل یک کارمند یا ادمین کانال تلگرام بابت ارائه خدمات گرافیکی , مدیریت محتوا و تولید محتوا برای تلگرام … کسب درآمد کنید.

آیا بدون سرمایه میشود در تلگرام موفق شد !؟

پاسخ قطعا خیر است . اگر قصدتان اینست که بدون هیچ سرمایه ای در تلگرام یا هر پیامرسان دیگری به موفقیت برسید بهتر است بدانید تعداد رسانه های جذاب و تجاری فارسی آنقدر زیاد شده که برای رقابت و ایجاد انگیزه در مخاطبان باید حداقل هایی را به عنوان بودجه هفتگی و ماهانه برای تبلیغات , تولید محتوا و افزایش ممبر در اختیار داشته باشید .

حداقل سرمایه شما برای کسب موفقیت در تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری داشتن یک ادمین حرفه ای کانال برای تولید و مدیریت محتوای کانال و البته ارائه مشاوره دقیق درباره امکانات و ابزار جدید تلگرام و همزمان تعیین یک بودجه دقیق برای استفاده همزمان از تبلیغات , افزایش ممبر , بازاریابی محتوای کانال تلگرام است .

برای تولید محتوا تلگرام , مدیریت کانال تلگرام و مشاوره درباره کمپین های تبلیغات تلگرام و افزایش ممبر تلگرام با مشاورین بازاریابی سازین تماس حاصل نمایید.

” مقالات آموزشی تلگرام را اینجا بخوانید “

 

در سازین بخوانید:  محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان
محتوا چیست | تعریف محتوا | بازاریابی محتوا
مدیریت محتوا کانال های تلگرامی

راز موفقیت کانال های تلگرام چیست ؟

بهترین روش برای موفقیت در تلگرام یا هر پیام رسان و شبکه اجتماعی دیگری استفاده از تجربیات مدیران موفق کانال های تلگرامی است . ما دو نمونه از تجربه کانال های تلگرامی موفق را بصورت کوتاه بازگو میکنیم , اولی کانال تلگرامی است که با سرمایه ای اندک شروع بکار کرده و دومی کانال حرفه ای تلگرام است که از ابتدا تمام قواعد راه اندازی کانال تلگرام را رعایت و با تولید محتوای جذاب , انتخاب موضوعات محبوب و مورد نیاز جامعه و البته تبلیغات صحیح و همزمان توانسته اند به موفقیت برسند ؛

  • روش موفقیت یک کانال تلگرامی با سرمایه اندک

مدیر یک کانال تلگرام موفق با حدود پانصدهزار عضو با موضوع اجتماعی میگوید روزهای اول که شروع کردیم تعداد کانال های تلگرامی با موضوع ما محدود بودند از این رو محتواییکه تولید میکردیم برای کاربران مان بسیار جذاب بود . بعد از آنکه ۵۰۰ نفر عضو کانال تلگرامی ما شدند اقدام به افزایش ممبر فیک برای کانال تلگرام کردم , یادم هست آنروزها کسی نمیدانست ممبر فیک چیست و اغلب کاربران مان خیال میکردند اعضای واقعی کانال تلگرام ما به ۴۰ و ۵۰ و ۱۰۰ هزار عضو به شکل واقعی رسیدند .

در مرحله بعد یک مدیر کانال تلگرام و یک مدیر پیج اینستاگرام استخدام کردیم تا اقدام به تولید محتوا , عکس نوشته های هماهنگ و ویرایش و کم حجم کردن و انتشار ویدئو ها نمایند. بعد از استخدام مدیر تلگرام آنچه اتقاف افتاد بسیار برایمان جالب بود , چراکه با افزایش بازدید پست های تلگرامی مواجه شدیم . پس از مدت زمان کوتاهی اقدام به گرفتن تبلیغات از کسب و کارهای مختلف کردیم . همزمان با تبلیغات با کانال های تلگرامی دیگر که تعداد عضوشان اندازه ما بود تبادل عضو انجام میدادیم . آنروزها تبادل عضو کانال های تلگرامی برای کانال مفید بود ولی الان اینقدر تعداد کانال ها زیاد شده که به نظر من تبادل کردن یک عمل ضد تبلیغ است و موجب کاهش عضو میشود و نه افزایش عضو .

مدیر کانال تلگرام ما پیشنهاد داد تبلیغات تلگرام خود را شروع کنیم و ما هم برای او مبلغ ماهانه اندکی را در نظر گرفتیم تا او همزمان با افزایش ممبر واقعی تلگرام در کانال های ارزان قیمت بنر تبلیغاتی ما را منتشر کند . افزایش ممبر تلگرام و تبلیغ در کانال های تلگرامی به شکل همزمان هم برای ما نتایج مثبتی داشت . من به شخصه باور دارم حتی اگر از هر ۲۰هزار عضو واقعی که به کانال تلگرام با هر روشی اضافه میشود تنها ۱۰۰۰ یا حتی ۵۰۰ عضو در کانال باقی بماند مفید است . یعنی حتی اگر من ۲ درصد مخاطب وفادار و واقعی و همیشگی برای کانال تلگرام خود پیدا کنم این یعنی کار درستی انجام داده ام .

هم اکنون کانال تلگرام ما ۵۵۰ هزار عضو فعال دارد و برای ادامه راه مطابق یک برنامه هفتگی از تمام روش های افزایش ممبر تلگرام استفاده میکنیم . بهترین شیوه فعلی برای حفظ مخاطبان تولید محتوای جذاب و تازه است , از اینرو برای خودمان یک برنامه ریزی کرده ایم که همزمان با افزایش عضوی که هر چهارشنبه انجام میدهیم , جذاب ترین محتوا را منتشر کنیم تا مخاطبان بعد از ورود به کانال ما متوجه متفاوت بودن کانال تلگرام ما با سایر کانال ها بشوند.

البته به تازگی درآمد تبلیغات کانال تلگرام ما کمی کاهش یافته و برای همین هم با چند آموزشگاه قرار داد هایی را منعقد کرده ایم و میان پست هاییکه انتشار میدهیم در حال جذب مشتری برای دو آموزشگاه زبان و آموزشگاه حسابداری هستیم .

  • روش موفقیت یک کانال تلگرامی با بودجه مناسب

کانال تلگرام ما ۲۰۰ هزار عضو دارد و یک کانال خبری است . اوایل سال ۱۳۹۵ بود که تصمیم به راه اندازی یک کانال تلگرام خبری گرفتم . قبل ساختن کانال تلگرام با چند مدیر با تجربه کانال های تلگرام جلسه ای حضوری گذاشتیم و با برخی نیز تلفنی گفتگو کردم . میخواستم از ابتدای فعالیت بجای کپی کردن اخبار و فیلم از خبرگزاری ها و سایت ها محتوای اختصاصی و خاص خودمان را منتشر کنیم از این رو با یک سایت مدیریت شبکه اجتماعی بصورت ماهانه برای انتشار ۱۰۰ پست در ماه قرار داد منعقد کردیم.

به نظرم کار با شرکت ها و سایت هاییکه چند ادمین حرفه ای دارند بهتر از استخدام یک ادمین تمام وقت است , چراکه تجربه سایت ها و شرکت های تبلیغاتی در بازاریابی محتوا و تولید محتوا به ما بسیار کمک کرد. این شرکت از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب مهمترین اخبار را در قالب ۳ پست بصورت عکس نوشته و ویدئو برایمان بصورت اختصاصی منتشر میکرد و پس از چند ماه وقتی دیدم حتی خبرگزاری معتبر از عکس نوشته های ما برای رسانه شان استفاده میکنند بسیار امیدوار شدم .

کانال ما از ابتدای فعالیت مان با وجود اینکه محتوای حرفه ای داشتیم به ۲هزار عضو رسیده بود و از هر ترفندی استفاده میکردیم اعضایمان افزایش پیدا نمیکرد تا اینکه با مشورت با یک شرکت تبلیغات تلگرامی متوجه شدیم برای محبوبیت و کسب شهرت در تلگرام باید برای افزایش ممبر و تبلیغات تلگرامی خود برنامه ریزی کنیم .

تصمیم گیری ما برای افزایش عضو کانال تلگرام بسیار دقیق و روشن بود , ما تصمیم گرفتیم تمام شیوه هاییکه برای افزایش ممبر واقعی تلگرام است را به شکل مداوم انجام دهیم تا به ۱۰۰هزار عضو واقعی برسیم . شاید باور نکنید ولی طی این چند سال من بالای ۱میلیون عضو مطابق یک برنامه هفتگی خریداری کرده ام و الان به ۲۰۰ هزار ممبر واقعی و دائمی رسیده ام . برای ما فرق نمیکرد ممبر تلگرام به شکل اختیاری وارد کانال ما شود یا به شکل اجباری . ما دنبال ممبر واقعی بودیم .

برای برندسازی و رسیدن به شهرت از تبلیغات کلیکی و تبلیغات بازدیدی تلگرام استفاده کرده و میکنیم.

در حال حاضر تمام خدمات تلگرام را یک شرکت با قیمتی مناسب برایمان انجام میدهد . به نظرم اینکه دغدغه تبلیغات , افزایش ممبر و تولید محتوا نداریم به تنهایی موجب میشود ما فقط به جذب تبلیغات و افزایش مشتری تبلیغات مان فکر کنیم . البته ما از روز اول فعالیت مان با بودجه ماهانه ۵۰۰ هزار تومانی شروع کردیم و امروز به بودجه ۴میلیونی رسیده ایم . به دلیل اینکه درآمد مان فقط از تبلیغات نیست و بخش عمده ای از درآمد کانال تلگرام ما را رپورتاژخبری تشکیل میدهد از سودمان تا حدی رضایت داریم.

پیشنهاد من به کسانی که قصد راه اندازی کانال تلگرام حرفه ای را دارند اینست که اگر کانال تجاری , آموزشی , خبری یا هر موضوعی را انتخاب میکنند حتما با پشتوانه و برنامه ریزی شروع کنند و حتما شرکت ها و افرادی که تجربه بالایی در شبکه های اجتماعی دارند را استخدام کنند . فعالیت در تلگرام به تنهایی نمیتواند باعث موفقیت شود , لذا باید حتما کسی که امروز میخواهد یک کانال حرفه ای داشته باشد در اینستاگرام , در توییتر , در آپارات و حتی پیامرسان های داخلی فعالیت کند تا به مروز نام و نشان تجاری و برندش توسط کاربران دیده شود . صبر و حوصله و تعیین بودجه بسیار اهمیت دارد.

هم اکنون رقابت میان کانال های تلگرام و پیج های اینستاگرامی بسیار زیاد شده برای همین هم اقدام به راه اندازی یک سایت خبری کرده ایم . در آینده ای نزدیک هم قصد راه اندازی یک اپلیکیشن خبری خبرخوان داریم . ناچاریم برای حضور و بقا در بازار همیشه پویا باشیم و هر چقدر در می آوریم را با برنامه ریزی درست و البته استفاده از تجربیات قبلی بکار ببندیم و کاربران مان نیز این تازگی را حس کنند.

 

در سازین بخوانید:  بهترین نام های تجاری جهان کدامند؟
بهترین هشتگ ها در تلگرام
افزایش ممبر تلگرام | مدیریت تلگرام

نتیجه گیری , چطور در شبکه اجتماعی موفق شویم !

مهمترین نکته ای که کانال های تلگرام موفق در آن اشتراک دارند و آن تعیین هدف , برنامه ریزی , استفاده از مشاوره و استخدام مدیری برای تولید و انتشار محتوا است . اگر دارای یک کسب و کار فعال هستید و میخواهید با هدف اطلاع رسانی و آشنایی بیشتر کاربران با محصولات و خدماتتان در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام حضور داشته باشید و یا بخواهید از طریق تلگرام فروش اینترنتی داشته باشید برای شروع از کارشناسان با تجربه بازاریابی اینترنتی مشورت بگیرید.

 

بهترین هشتگ ها در اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام | تبلیغات اینستاگرام

برای موفق شدن کانال تلگرام بایستی همزمان با افزایش ممبر کانال تلگرام خود از روش های تبلیغات تلگرام استفاده کنید. توصیه میشود حتما با سایت ها و شرکت های تبلیغاتی که تجربه ارائه خدمات به کانال های تلگرام تجاری و سایت های معتبری را دارند مراجعه کنید.

مراجعه فردی به افراد یا حتی استخدام یک ادمین کانال تلگرامی به تنهایی نمیتواند باعث موفقیت شما شود چراکه رسیدن به موفقیت توسط یک فرد امکانپذیر نیست و کانال های تلگرام موفق همه گی حفظ چند مهارت , گرافیک زیبا , محتوای جذاب , ترجمه محتوا , انتشار محتوا و تبلیغ هدفمند و استفاده از ترفندهای جدید و تازه در تلگرام را در نظر گرفته اند و تمام این مهارت ها بصورت انفرادی در افراد وجود ندارد و معمولا افرادی هم که مدعی ارائه تمام این خدمات بصورت یکجا هستند به نوعی واسطه محسوب میشوند و بسیاری از این سرویس ها را از شرکت ها و ارائه دهندگان سرویس های مدیریت و تبلیغاتی تهیه میکند. پس پرداخت پول به واسطه ها را حذف کنید.

بهترین هشتگ ها در توییتر | آنالیز هشتگ های توییتر
افزایش فالوور توییتر | تبلیغات توییتر

فعالسازی صفحات اینستاگرام , توییتر و حتی راه اندازی سایت

وقتی شبکه اجتماعی فراگیر میشود یعنی رسانه های بیشماری در آن شکل میگرند و رقابت در آن دشوار میشود. شما باید بتوانید همزمان با مدیریت کانال تلگرام خود در شبکه های اجتماعی پرطرفدار و رسانه های رسمی مانند وب سایت اختصاصی نیز حضور داشته باشید و به نام و نشان تجاری تان اعتبار ببخشید.

نگران هزینه ها نباشید , چون ساخت هر صفحه حرفه ای در اینستاگرام , توییتر , پینترست , لینکداین و طراحی وب سایت به همراه انتشار چند پست حرفه ای و هماهنگ هزینه بالایی ندارد .

بدون شک راه اندازی هر کسب و کاری دارای هزینه اولیه است و حضور شما در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های پرطرفدار و حتی طراحی وب سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی به مراتب هزینه پایینتری از راه اندازی کسب و کارهای مشابه دارد و البته بسیار نتیجه بخش تر از تبلیغات و بازاریابی در سایر رسانه ها مانند رادیو و تلویزیون یا تبلیغات محیطی و … میباشد. فقط باید استراتژی صحیحی را داشته باشید.

کانال تلگرام تان در صفحه نخست گوگل باشد !

بهترین هشتگ ها در لینکداین
افزایش فالوور لینکداین | مدیریت محتوای لینکداین
آوردن کانال تلگرام به صفحه نخست گوگل یا صفحه اینستاگرام در صفحه اول گوگل برای واژه های خاص و کلیدی دارای اهمیت است . برای ثبت لینک کانال تلگرام در گوگل و سایر جستجوگرها روش های گوناگونی وجود دارد . سعی کنید از جستجوی کاربران در جستجوگرها غافل نشوید و بعد از ساخت رسانه اجتماعی خود و انتشار محتوای جذاب دنبال آن باشید تا با واژه های کلیدی در جستجوگرهایی مانند گوگل بیشتر دیده شوید. راه اندازی سایت برای صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرام یا حتی ساخت یک صفحه رپورتاژآگهی در وب سایت های با رنک بالا برای دیده شدن نام و نشان تجاری شما و در نهایت افزایش ممبر و فالوور واقعی و هدفمند بسیار تاثیرگذار است.
امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید , نظراتتان را از طریق فرم زیر برایمان ارسال کنید تا برای استفاده سایر کاربران منتشر کنیم. اگر سوالی از مشاوران بازاریابی اینترنتی سازین دارید روی تماس با ما کلیک کنید.

چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  |  چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم   چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  |  چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم  | چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم

 

منبع : دپارتمان بازاریابی شبکه اجتماعی سازین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *