چطور صاحب یک کانال تلگرام حرفه ای شویم؟!

چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟

میخواهم یک کانال تلگرام حرفه ای و جذاب داشته باشم. این اولین جمله ایست که سازندگان کانالهای تلگرامی با آن مواجه اند و اغلب میخواهند به دلیل فراگیر شدن این پیامرسان موبایلی و رقابتی که بین کسب و کارها و رسانه های موفق در تلگرام مشاهده میکنند تشویق شده اند تا کانال تلگرامی بسازند و در سریعترین زمان ممکن به رسانه ای موفق با مخاطب بالا تبدیل شوند. اینکه چقدر زمان برای موفق شدن کانال تلگرامی یا هر رسانه دیگری در شبکه اجتماعی زمان لازم است بستگی به آگاهی و دانش سازنده رسانه اجتماعی از بازاریابی اینترنتی و ترفندهای تبلیغات آنلاین دارد که معمولا یا خودشان دارند یا با مشاوره یا استخدام مدیر باتجربه ای به آن دست پیدا میکنند. اما هر شبکه اجتماعی ویژگی های منحصربفرد و ابزار ویژه خودش را برای جذب مخاطب و انتشار محتوا دارد و مسلما قبل از هر نوع تبلیغات یا معرفی رسانه اجتماعی تان بهتر است با استانداردها و ابزار شبکه اجتماعی مورد نظر آشنا شوید و آنرا در حین فعالیت رعایت کنید.

بخش مهمی از هر رسانه رعایت استانداردهای تولید وانتشار محتوا در آن رسانه است

تلگرام ابزاری برای انتشار متن , ویس , ویدئو , تصاویر را در اختیار شما قرار داده است و اغلب مخاطبان طبق آنالیز کانالهای تلگرامی موفق از شیوه خاصی از انتشار پست ها استقبال میکنند. بسیاری از جذابیت ها در رسانه های اجتماعی گوناگون یکسان است ولی برخی از آنها ویژه شبکه اجتماعی هست که مورد بحث ما یعنی تلگرام است. اگر از پیامرسان مشابه تلگرام هم استفاده میکنید با مطالعه و اجرایی کردن نکات این مقاله در آن موفق خواهید شد.

  • انتخاب هدف کانال بدون حاشیه اضافه

    هدف خود را قبل راه اندازی کانال تلگرام مشخص کنید. موضوع کانال شما در تمامی پست ها بدون پرداختن به حواشی بی ارتباط با موضوع رسانه اجتماعی تان باید حول و حوش هدف شما از راه اندازی کانال باشد تا به مرور به مخاطبان وفادار و واقعی رسانه تان افزوده شود.
    اگر هدفتان راه اندازی کانال خبری است یا کانال سیاسی و یا یک کانال تلگرامی مرتبط با کسب و کارتان یا هر موضوع دیگری بایستی تمام پست هاییکه منتشر میکنید با موضوع کانال تلگرامی شما مرتبط باشد تا مخاطب نسبت به محتوای منتشر شده در رسانه شما و ارتباط آن با موضوعی که بخاطر آن وارد رسانه اجتماعی تان شده است اعتماد کرده و رفته رفته مخاطب وفادار رسانه شما شود.

انتخاب نام و نشان تاثیرگذار

آدرس رسانه شما ( تگ یا نام کاربری ) کوتاه و مرتبط با موضوع رسانه و ترجیحا بدون استفاده از _ یا – یا . باشد. البته برخی مواقع ناچاریم از این کاراکترها استفاده کنیم . طراحی لوگو تایپینگ یا آرم توسط یک طراح حرفه ای لازم است. اگر میخواهید گام های بلندی در شبکه اجتماعی بردارید بهتر است از همان ابتدا لوگو و نشان تجاری با رنگ سازمانی مناسبی را با مشورت با یک طراح یا توسط یک طراح حرفه ای برای رسانه اجتماعی تان بسازید. نشان تجاری و لینک رسانه اجتماعی شما در تمام پست هاییکه منتشر میکنید یادآور نام تجاری شما نزد مخاطبان قدیمی و جدید خواهد بود و تغییرنام و نشان تجاری یا لینک یک شبکه اجتماعی درحال توسعه گاها نتایج بد و جبران ناپذیری را بهمراه خواهد داشت , پس بهتر است از همان ابتدا تکلیف نام و نشان تجاری مناسب را برای رسانه خود روشن کنید.

یافتن منابع مرتبط و رقبا و رصد دائمی

بجز صفحات اجتماعی چهره ها و رسانه های شخصی که همانند وبلاگ محتوایی همچون یادداشت های روزانه فردی است , سایر رسانه های اجتماعی بایستی از منابع موثق و معتبر در حوزه موضوعی خود استفاده کنند. در شبکه های اجتماعی ذکر منبع و استفاده از منابع معتبر و محبوب در ساخت محتوا و انتشار آن بسیار اهمیت دارد .
پس قبل از انتشار هر پستی ابتدا فهرست کاملی از کانالهای تلگرامی معتبر و حتی صفحات اجتماعی از سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر , فیس بوک , آپارات , یوتیوپ و … وب سایت هاییکه قرار است منابع محتوای کانال تلگرام شما باشند را در اختیار داشته باشید و در آنها عضو شوید.
چنانچه خودتان مدیر شبکه اجتماعی تان باشید و یا مدیریت و بروزآوری شبکه اجتماعی خود را به یک فرد یا شرکت پشتیبانی از رسانه های اجتماعی بسپارید برای نزدیکی محتوا به سلیقه تان بایستی فهرستی از منابع معتبر و مورد پسند خود را در اختیار مدیر رسانه اجتماعی تان قرار دهید

” ذکر منبع در محتوای متنی , عکس نوشته و ویدئوهایی حتی بشکل اختصاصی میسازید در اعتبار بخشیدن بیشتر به رسانه اجتماعی تان  اهمیت دارد “

برنامه ریزی برای تولید محتوا

هر شبکه اجتماعی در ساعاتی از شبانه روز ترافیک بیشتر و کمتر دارد و با شناخت این ساعات و علاقه مخاطبان تان تعداد پست هاییکه طی شبانه روز منتشر میکنید مشخص میشود. بطور مثال به یک کانال تلگرامی که تازه شروع به فعالیت کرده و کمتر از 5000 عضو دارد توصیه میشود بین 2 تا 5 پست در روز منتشر کند . البته این یک قانون نیست و تنها توصیه است.ممکن است یک رسانه اجتماعی مربوط به یک خبرگزاری طی شبانه روز 100 تا 150 پست انتشار دهد و یا یک شبکه اجتماعی مربوط به یک کسب و کار در هفته تنها 1 پست انتشار دهد. در واقع عادت مخاطبان شما به تعداد پست ها و انتظارشان برای دریافت پست جدید رسانه شما و نوع استفاده شما از کانال تلگرام تعیین کننده تعداد پست هایی است که طی شبانه روز انتشار میدهید.بطور مثال کانال تلگرامی برای کسب و کاری که محصولات آرایشی بهداشتی بفروش میرساند جنبه وب سایت را پیدا میکند , پس نیازی به بروزرسانی و انتشار لحظه ای پست های گوناگون ندارد چرا که همانند یک وب سایت صفحات ثابتی خواهد داشت و تنها در صورت تخفیفدار شدن یک کالا , قصد اطلاع رسانی به مخاطبان خود را دارد و برعکس یک کانال تلگرام آموزش زبان نیاز به انتشار روزانه 5 الی 10 پست دارد چراکه مخاطبانش منتظر دریافت نکات آموزشی روزانه میباشند.
برای برنامه ریزی بهتر در مورد تولید و انتشار محتوا با مشاور مدیریت کانال تلگرامی خود مشورت کنید.

رعایت استانداردهای شبکه اجتماعی

پیامرسان تلگرام استانداردها و محدودیت هایی را برای انتشار پست های متنی , ویدئو , عکس و متن , تصویر و ویس دارد. حداکثر هاییکه تلگرام برای شما در نظر گرفته شده به معنای استفاده در تمام پست ها نیست , بعنوان مثال شما میتوانید 3 تا 4 هزار حرف را در یک متن بنویسید ولی هیچ مخاطبی از پست های طولانی خوشش نخواهد آمد.
بهتر است تمام پست های شما دارای تصویر باشد و تمام کلیپ ها و تصاویر و ویس هاییکه در کانال تلگرام انتشار میدهید دارای توضیحات پیوست باشد.
انتشار ویدئوهای کم حجم با کیفیت مناسب موبایل , تصاویر با کیفیت و واضح و دوری از هر نوع عکس نوشته های رنگارنگ و بهم ریخته با فونت های جور واجور از اشتباهاتی است که کانالهای تازه کار انجام میدهند و مخاطبان را فراری میدهند. ساخت کلیپ , برنامه های رادیویی ضبط شده , پست هایی به شکل عکس نوشته را با اطلاع از اپلیکیشن ها و برخی نرم افزارهای گرافیکی خودتان یا با کمک شخصی که وارد است میتوانید انجام دهید ولی این مهم است که تصاویر و ویدئو ها کم حجم ولی با کیفیت باشند .
برای پست هاییکه طی شبانه روز انتشار میدهید زمان مشخص کنید تا مخاطبان شما بدانند هر زمان از شبانه روز با مراجعه به کانال شما باید منتظر چه نوع پستی باشند ( ویدئو , ویس , متن , عکس نوشته ..)
کانال خود را با رقبای موفق تان مقایسه کنید. در رسانه های اجتماعی به رسانه ای که فالوور بالا و بازدید بالایی دارد و محتوای رسانه اش در سایر صفحات و کانالها دیده میشود , موفق میگویند. قاعدتا اگر الگوی موفقی را دنبال کنید به مرور ساخت و انتشار پست هایتان به حالت استاندارد شبکه اجتماعی مورد نظر در میاید.

برقراری ارتباط با همکاران همسو با موضوع کانال تلگرامی

گفتگو با مدیران کانالهای تلگرامی موفق در گروه مدیران و یا گروه هاییکه به اصلاحا گروه تبادل نامیده میشود و یا حتی در برخی مناسبت ها بشکل حضوری موجب میشود تا در این روابط از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و از ترفندهای جدید شبکه های اجتماعی و یا سرویس های جدید تبلیغات رسانه های اجتماعی مطلع شوید و به موقع بتوانید از آنها بهره مند شوید.در تلگرام روشهای افزایش ممبر واقعی مانند : افزودن عضو اجباری , افزودن عضو به روش پاپ پاپ , افزودن عضو به روش ارسال نوتیفیکیشن و افزایش عضو به شیوه تبلیغات گسترده بازدیدی جز روشهای متداول و البته هزینه بر افزایش ممبر در تلگرام است.
برخی از کانالهای تلگرامی پس از مدتی که عضوشان به حد استانداردی میرسد اقدام به تبادل با سایر کانالهی تلگرامی با موضوع مرتبط باخود میکنند. البته این شیوه برای کانالهاییست که تعداد عضوشان تقریبا برابر است و به دلیل واکنش منفی مخاطبان به انتشار بنرهای تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی این شیوه با وجود اینکه افزایش عضو رایگان برای کانال شما انجام میدهد ولی تکرار و تداوم آن به اعتبار و اعتماد مخاطبان قدیمی شما لطمه وارد میکند.

استفاده از مشاورین بازاریابی شبکه اجتماعی و استخدام مدیر رسانه اجتماعی

اگر صاحب کسب وکاری هستید و قصد ساخت صفحه در شبکه اجتماعی و پیامرسان های موبایلی برای کسب و کارتان را دارید اولین توصیه ما به شما اینست که از یک مشاور بازاریابی شبکه اجتماعی برای انتقال تجربه و پرسش به سوالات تان استفاده کنید و اگر قصد راه اندازی صفحه اجتماعی حرفه ای دارید توصیه میکنیم برای شبکه اجتماعی خود یک مدیر رسانه های اجتماعی استخدام کنید تا مطابق با سلیقه شما و مخاطبانتان اقدام به تولید و مدیریت محتوا در شبکه اجتماعی شما کند و صفر تا صد رسانه شما همیارتان باشد. این کار بسیار ساده است, اگر شخصی را در این رابطه نمیشناسید برای آشنایی کافیست به ” مدیر شبکه اجتماعی ” تا مطابق با تعداد ویدئوها , ویس های ضبط شده , عکس نوشته ها و پست هاییکه طی یک ماه در کانال تلگرام شما یا صفحه ایستگرام , توییتر یا … سایر شبکه های اجتماعی تان , هزینه لازم به شما اعلام شود.
این هزینه مسلما کمتر از استخدام یک نیروی تمام وقت برای پشتیبانی شبکه اجتماعی است , ضمن اینکه در حین مدیریت رسانه تان تمام مکاتبات و ارتباطات شما از طریق پیامرسان موبایلی متداول انجام شده و میتوانید تمامیه هماهنگی های لازم را با مدیر شبکه اجتماعی تان بعمل آورید.

شناخت ابزار کمکی برای مدیریت و بهینه سازی شبکه اجتماعی

هر رسانه اجتماعی ابزار تخصصی کمکی برای بهینه سازی و افزایش سرعت و صرفه جویی در وقت در اختیارتان قرار میدهد. پیامرسان تلگرام نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی ربات ها , اپلیکیشن ها , سایت ها و نرم افزارهای جانبی دارد که برای بهبود هرچه بیشتر فعالیت مدیران کانالهای تلگرامی ساخته شده و برخی رایگان و برخی با هزینه های متفاوت توسط شرکت ها و اشخاص ارائه میشوند. شناخت جدیدترین ابزارهای کمکی برای مدیریت کانال تلگرامی یک نیاز ضروریست ولی مسلما بخشی از آنها هستند که به دلیل محدودیت وقت یا هزینه و تخصص ممکن است امکان فراگیری آنها را نداشته باشیم , از اینرو بهتر است از ” مشاوره تبلیغات شبکه اجتماعی ” در مورد شناخت و استفاده انواع ربات های معتبر , نرم افزارها و اپلیکیشن ها مشورت بگیرید تا بهترین تصمیم را برای استفاده از این ابزار بگیرید.

برنامه ریزی برای تبلیغات شبکه اجتماعی و معرفی رسانه

تبلیغات و بازاریابی بعد از راه اندازی کانال تلگرام یا هر رسانه اجتماعی برای افزایش سرعت رشد و جذب مخاطب جزو ضروریات کسب و کار در هر حوزه ایست. حال که رسانه اجتماعی خود را راه اندازی کرده ایم زمان آن رسیده تا با شیوه های تبلیغ کانال تلگرام آشنا شویم و از خدمات متنوع و جدید تبلیغات برای کانال تلگرام خود استفاده کنیم.

تبلیغات گسترده بازدیدی یا تکی در کانال های تلگرام قدیمی و معتبر بشکل مرتبط با موضوع یا با موضوعات عمومی اولین گام تبلیغات و جذب عضو است . روشهای دیگر جذب مخاطب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند ارسال نوتیفیکیشن , افزودن عضو اجباری , ارسال پاپ پاپ میباشد که در تمامی این شیوه ها افزایش فالوور واقعی برای کانال تلگرام شما انجام میشود ولی هر کدام برای شرایط و موضوعی خاص مناسب است. برای مشاوره در مورد تبلیغات کانال تلگرام و افزایش عضو کانال تلگرام با سازین در ارتباط باشید.

رعایت تداوم تبلیغات و انتشار محتوای جذاب

شبکه اجتماعی مانند فضای حقیقی کسب و کار یک قانون دارد و آن هم تداوم تبلیغات و بازاریابی است. هیچ کدام از رسانه های اجتماعی موفق برای مدت محدودی تبلیغات نکرده که آنرا رها کنند.

روشهای کسب درآمد آنلاین از کانال تلگرامی