این روزها و با افزایش محبوبیت شبکههای اجتماعی همهی ما با کلمهی هشتگ آشنا هستیم اما شاید کاربرد و مزایای استفادهی دقیق از آن را ندانیم. هشتگها تنها یک کلمه نیستند بلکه میتوانند آیندهی کسبوکار شما را تحت تاثیر قرار دهند. به همین منظور در این مقاله سعی کردهایم تا شما را با تعریف اولیه هشتگ آشنا کنیم و موارد استفاده از آن را به شما توضیح دهیم. سپس، به نحوهی استفاده از هشتگ در شبکههای اجتماعی پرطرفدار بپردازیم و اصول بازاریابی شبکههای اجتماعی با استفاده از هشتگ را بررسی کنیم.
البته گفتنیست ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که در پیدا کردن هشتگهای مرتبط و تحلیل هشتگهای استفاده شده به شما کمک میکنند که ما ۲ مورد از آنها را به شما معرفی میکنیم. همچنین، باید و نبایدهایی در استفاده از هشتگها وجود دارند که ما در این مقاله آنها را بهطور کامل توضیح خواهیم داد.
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.
هشتگ یک کلمه یا عبارت است که در کنار علامت Number Sign (#) قرار میگیرد و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی یا دستهبندی کردن متن در شبکههای اجتماعی مختلف استفاده میشود. درواقع کلمهای که در کنار علامت # قرار میگیرد تبدیل به یک متاتگ شده و کلیک کردن روی آن شما را به سمت دیگر محتواهای مرتبط با آن موضوع هدایت میکند.
بنابراین، هر زمان که کاربر از یک هشتگ در پُستهای خود استفاده کند آن پست بلافاصله توسط شبکهی اجتماعی فهرستبندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ میتواند پست او را پیدا کرده و مشاهده کند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک میکنید به صفحهای هدایت میشوید که همهی پستهایی که از آن هشتگ استفاده کردهاند در یک جا قابل مشاهده هستند.
کاربرد هشتگ ها در شبکه های اجتماعی
در سال ۱۹۹۸ برایان کرنیگان (Brian Kernighan) و دنیس ریچی (Dennis Ritchie) از هشتگ در زبان برنامهنویسی C و برای کلمات کلیدی خاصی استفاده کردند، اما اولین استفاده از هشتگ در شبکههای اجتماعی به شخص دیگری بر میگردد. کریس مسینا (Chris Messina) کارمند سابق شرکت گوگل اولین هشتگ را در سال ۲۰۰۷ در توییتر و برای لغت barcamp# استفاده کرد. بعد از این اتفاق توییتر در سال ۲۰۰۹ تمام هشتگهای موجود در توییتر را به یک لینک تبدیل کرد.
برای استفاده از هشتگ نیاز به عمل خاصی نیست و فقط کافی است که لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون استفاده از فاصله و نقطه در جلوی علامت # قرار دهید. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمیآورد اما ظاهر عبارات فارسی را به هم میریزد. به همین منظور برای استفاده از هشتگ به زبان فارسی، بین کلمات از علامت Underline استفاده میشود مانند #وبلاگ_سازین ، این علامت با فشردن Shift و – ایجاد میشود.
هشتگها به حروف بزرگ و کوچگ حساس نیستند، بنابراین هشتگهای novinblog# و NOVINBLOG# یا هر ترکیب دیگری از حروف بزرگ و کوچک شما را به صفحهای هدایت میکنند که در پستهای آن از این هشتگ استفاده شده است. استفاده از اعداد در هشتگ مشکلی ایجاد نمیکند اما فاصله، نقطه و دیگر علائم نگارشی مانند @ باعث میشوند که هشتگ شما کار نکند.
بیشتر شبکههای اجتماعی برای یک هدف خاص، یعنی دستهبندی کردن پُستها از هشتگها استفاده میکنند. با این حال، هر شبکهای قلق خاصی برای استفاده از آنها دارد که در ادامه در مورد چند مورد از محبوبترین آنها توضیح میدهیم:
- توییتر (Twitter): این شبکهی اجتماعی به نوعی بنیانگذار استفاده از هشتگ است و کاربران در اغلب پستهای خود از هشتگ استفاده میکنند. شما در قسمت سمت چپ صفحهی توییتر خود میتوانید هشتگهایی که این روزها در میان کاربران محبوب هستند یا به اصطلاح ترند (Trend) شدهاند را مشاهده کنید.
- تلگرام (Telegram): پیام رسان تلگرام نیز از هشتگ پشتیبانی میکند. تلگرام برخلاف توییتر و اینستاگرام، جستجوی دقیقی برای هشتگها تعبیه نکرده است، اما با کلیک بر روی هشتگها میتوانید پستهای کانالها یا گروههایی که در آنها عضو هستید و از این هشتگ استفاده کردهاند را مشاهده کنید.
- فیسبوک (Facebook): کلیک کردن روی یک هشتگ در این شبکهی اجتماعی شما را به صفحهای هدایت میکند که میتوانید در آنجا پستهای عمومی که در آنها از این هشتگ استفاده شده است را مشاهده کنید. البته شما قادر به مشاهدهی پستهایی نیستید که در صفحات Private یا خصوصی به اشتراک گذاشته میشوند. همچنین میتوانید موضوعات محبوب را در گوشهی سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید.
- اینستاگرام (Instagram): هشتگها در اینستاگرام زمانی به کار میروند که شما بخواهید دیگر عکسهای مشابه با موضوع عکس خود را مشاهده کنید. فقط کافیست در توضیح عکس خود از هشتگ مرتبط استفاده کنید تا عکس شما در کنار دیگر عکسهایی با همان هشتگ نشان داده شود. اگر صفحهی شخصی در اینستاگرام Private یا خصوصی باشند دیگران نمیتوانند عکسهای او را در صفحهی مربوط به هشتگ مشاهده کنند.
- گوگل پلاس (+Google): این شبکهی اجتماعی نیز از هشتگها مانند دیگر شبکههای اجتماعی استفاده میکند اما یک تفاوت عمده با دیگران دارد. گوگل پلاس اگر فکر کند که هشتگی محبوب است و به پست شما مرتبط است، خودش آن را به پست شما اضافه خواهد کرد.
- تامبلر (Tumblr): زمانی که بخواهید پستی را در این شبکهی اجتماعی به اشتراک بگذارید متوجه خواهید شد که ناحیهای در پایین ایجاد میشود و از شما میخواهد که در آن Tag قرار دهید. زمانی که شروع به تایپ کردن تگها کنید، تامبلر به طور خودکار یک هشتگ در جلوی آن قرار خواهد داد.
- لینکدین (Linkedin): شبکه اجتماعی لینکدین که مدتی بود استفاده از هشتگ را غیرفعال کرده بود، در سال ۲۰۱۷ با ارائه رابط کاربری جدید دوباره به کاربران اجازه استفاده از هشتگ را داد. البته در لینکدین خبری از هشتگهای محبوب و ترند شده نیست و صرفاً با کلیک بر روی هشتگها میتوانید پستهای مرتبط با آنها را مشاهده کنید.
- پینترست (Pinterest): نکتهای که در استفاده از هشتگ در این شبکهی اجتماعی باید به یاد داشته باشید این است که هشتگها تنها در بخش توضیحات قابل کلیک کردن هستند. همچنین هشتگها در پینترست قابل جستجو نیستند بنابراین برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را جستجو کنید.
- یوتیوب (YouTube): هشتگها در این شبکهی اجتماعی معمولاً در قسمت نظرات یا Comment و در قسمت توضیحات ویدئو استفاده میشوند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک کنید به صفحهای از ویدئوها هدایت خواهید شد که در عنوان آنها از آن هشتگ استفاده شده است.
از جملهی دیگر شبکههای اجتماعی که از هشتگ استفاده میکنند میتوان به Telegram، Linkedin، Kichstarter، Vine، App.net، Flicker، FriendFeed، GitHub و Tout اشاره کرد. در ادامه به بررسی مفصلتر راههای استفاده از هشتگها در شبکههای اجتماعی محبوب ایرانیها میپردازیم:
بهترین هشتگ ها در اینستاگرام
همانطور که پیشتر گفتیم هشتگهای اینستاگرام عکسهای کاربران مختلف را در یک صفحه در کنار هم قرار میدهد. اگر میخواهید پُستهایتان در این صفحه برای همه نشان داده شود باید صفحهی خود را عمومی یا Public کنید. با کلیک کردن روی یک هشتگ به صفحهای هدایت خواهید شد که از ۳ قسمت تشکیل شده است:
- هشتگهای مرتبط (Related Hashtags): تمام هشتگهای مرتبط با هشتگی که شما جستجو کردهاید در این قسمت به نمایش درخواهند آمد که در صورت تمایل میتوانید روی آنها کلیک کرده و پستهایی که از آن هشتگ استفاده کردهاند را نیز مشاهده کنید.
- پستهای پرطرفدار (Top Posts): تعداد ۹ پستی که در بالای صفحه نشان داده میشوند پستهایی هستند که بیشتر مورد توجه دیگران قرار گرفتهاند. یعنی یا از طرف اشخاص و برندهای معروف به اشتراک گذاشته شدهاند یا تعداد لایک، کامنت و دوباره به اشتراک گذاری آنها بیشتر بوده است.
- پستهای اخیر (Most Recent): در این قسمت میتوانید تمام پستهایی که از این هشتگ استفاده کردهاند را به ترتیب زمانی که منتشر شدهاند مشاهده کنید.
استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام بسیار ساده است. فقط کافی است زمانی که میخواهید عکس خود را پست کنید در قسمت توضیحات، هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از تایپ کردن علامت # و نوشتن اولین حرف اینستاگرام به طور خودکار هشتگهایی که با آن حرف آغاز میشوند را به ترتیب محبوبیتشان به شما نشان میدهد و شما با زدن روی هشتگ مورد نظر خود میتوانید آن را انتخاب کنید.
اگر کلمهی مورد نظر شما در لیست نیست به تایپ کردن ادامه دهید تا اینستاگرام آن را برای شما پیدا کند. اگر لغت مورد نظر پیدا نشد یعنی این هشتگ تا به حال ساخته نشده است و شما اولین نفری هستید که از آن استفاده میکنید. به یاد داشته باشید که شما به ازای هر پست میتوانید از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید.
برای جستجو کردن هشتگ کافی است تا روی علامت ذرهبین که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید سپس در کادر بالای صفحه هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر این هشتگ از قبل موجود باشد در یک لیست به شما نشان داده میشود که با کلیک روی آنها به صفحهای که عکسها از آن هشتگ استفاده کردهاند هدایت خواهید شد.
خب، هشتگها در اینستاگرام به ۲ دستهی Branded و Community تقسیمبندی میشوند:
- Branded Hashtags: حدود ۷۰% از هشتگهای اینستاگرام از این نوعاند. این هشتگها مخصوص شرکت و برند شما هستند و شامل نام شرکت، محصولات یا کمپینهای تبلیغاتی شما میشوند. یکی از مزایای این هشتگها این است که میتواند آمار دقیقی به شما بدهد. بهعنوان مثال، شما برای بررسی وضعیت کمپین تبلیغاتی خود میتوانید هشتگ مرتبط با آن را جستجو کنید. یا برای تحلیل محبوبیت برند خود میتوانید هشتگ آن را با ابزراهای تحلیل شبکههای اجتماعی آنالیز کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع هشتگها این است که میتوانید از فالوئرهای خود بخواهید که برای شما محتوا تولید کنند. بهعنوان مثال از آنها بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده میکنند از آن عکس یا فیلم بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند. سپس شما میتوانید چند مورد از بهترین عکسها و فیلمها را در صفحهی خود به اشتراک بگذارید.
- Community Hashtags: هشتگهایی که در این دسته قرار میگیرند هشتگهای عمومی هستند و لزوماً برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمیشوند. بهعنوان مثال هشتگهایی مانند instafood# یاpicoftheda# بسیار محبوب هستند و توسط شرکت یا برند خاصی مورد استفاده قرار نمیگیرند.
بهترین هشتگ ها در تلگرام با هشتگ در پیام رسان ها ی دیگر تفاوت چندانی ندارد
هشتگها در تلگرام نیز بسیار کاربرد دارند. شما به کمک آنها قادر هستید تا تمام محتوایی که در گروهها، کانالها یا چتهای خصوصی خودتان با این هشتگ به اشتراک گذاشته شدهاند را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که تنها مطالب گروهها و کانالهایی را میتوانید مشاهده کنید که در آنها عضو هستید. ب
رای جستجوی هشتگ مورد نظر خود فقط کافی است تا در قسمت بالایی تلگرام روی علامت ذرهبین بزنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید. اگر جستجوی شما نتیجهای داشته باشد در همان صفحه برای شما به نمایش درمیآید و با زدن روی هرکدام از آنها میتوانید پستی که از این هشتگ استفاده کرده است را مشاهده کنید.
از آنجایی که ممکن است در گروهها یا کانالهای تلگرام مطالب زیادی به اشتراک گذاشته شود، کاربران با استفاده از هشتگ راحتتر میتوانند به محتواهای قدیمی دسترسی پیدا کنند. شما نیز برای پستهای مرتبط با کسبوکار خود و یا حتی پستهای شخصی خود میتوانید از هشتگ مرتبط استفاده کنید.
بهترین هشتگ ها در توییتر | آنالیز هشتگ های توییتر
افرادی که در توییتر یکدیگر را فالو نمیکنند، میتوانند از طریق هشتگ با یکدیگر صحبت کنند. در این شبکهی اجتماعی نیز با جستجو کردن یک هشتگ به صفحهای هدایت خواهید شد که تمام پستهایی که از آن استفاده کردهاند را میتوانید در یکجا مشاهده کنید. این صفحه از قسمتهای زیر تشکیل شده است:
- Top: در این تَب پُستهایی قرار دارند که از نظر لایک، کامنت و … بیشتر مورد توجه دیگران واقع شدهاند. و معمولاً شامل پستهایی میشود که توسط افراد معروف و برندها به اشتراک گذاشته شدهاند.
- Lastest: این تب شامل آخرین پستهایی است که اخیرا توسط همهی افراد و با هشتگی که شما جستجو کردهاید به اشتراک گذاشته شدهاند.
- People: لیستی از برترین کاربرانی که از این هشتگ استفاده کردهاند را به شما در این تب پیشنهاد میدهد تا شما در صورت تمایل آنها را فالو کنید.
- Photos: در این تب نیز عکسهایی که با این هشتگ به اشتراک گذاشته شدهاند به شما نشان داده خواهند شد.
- Videos: همانطور که از نامش پیداست این تب شامل ویدئوهایی است که از تگ مورد جستجوی شما استفاده کردهاند.
- More: زدن این تب لیستی را برای شما باز میکند که از موارد مختلفی مانند From people you follow و Near you تشکیل شده است. شما با انتخاب هریک از این موارد میتوانید جستجوی خود را محدود کنید. شما همچنین میتوانید با زدن Save this search نتیجهی جستجوی خود را ذخیره کنید و بعداً دوباره به آن دسترسی داشته باشید.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
در قسمت سمت چپ نیز هشتگهای ترند یا محبوب شده قرار دارند که با مراجعه به آنها میتوانید از موضوعات داغ روز دنیا باخبر شوید و از آنها در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کرده یا در بحثهای آنها شرکت کنید. برای استفاده از هشتگ نیز فقط کافیست تا در کادر بالای صفحه عبارت و هشتگهای مورد نظر خود را تایپ کنید. در صورت تمایل میتوانید عکس و ویدئو نیز به پست خود اضافه کنید.
راههای مختلفی برای جستجوی هشتگ در توییتر وجود دارد:
- روش اول: سادهترین راه این است که در قسمت بالای توییتر و داخل کادری که برای جستجوی گذاشته شده است هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید.
- روش دوم: اگر میخواهید جزئیات بیشتری را لحاظ کنید میتوانید از جستجوی پیشرفته یا Advanced Search استفاده کنید. این قسمت از تب More (که بالاتر توضیح دادیم) قابل دسترسی است.
- روش سوم: ابزاری به نام HubSpot’s Social Inbox وجود دارد که به شما کمک میکند هشتگهای مرتبط با هشتگهای مورد نظر خود را راحتتر پیدا کنید.
- روش چهارم: شما میتوانید یک هشتگ را مستقیماً با تایپ کردن آن در قسمت URL جستجو کنید. به عنوان مثال twitter.com/#MotivationMonday شما را مستقیما به صفحهای هدایت میکند که میتوانید پستهایی که از هشتگ MotivationMonday استفاده کردهاند را در آنجا مشاهده کنید.
بهترین هشتگ ها در لینکداین
هشتگها در لینکدین مشابه دیگر شبکههای اجتماعی عمل میکنند. برای استفاده از هشتگ کافی است روی گزینهی Write an article یا در صفحه اصلی لینکدین خود بر روی گزینه Share an article, photo or update کلیک کنید و پس از قرار دادن پست مربوطه خود، هشتگهای مورد نظر خود را در متن خود تایپ کرده و سپس آن را منتشر کنید.
برای جستجوی هشتگ مورد نظر نیز میتوانید آن را به راحتی و در کادر بالای صفحه وارد کرده و جستجو کنید. همانطور که گفتیم لینکدین هنوز استفاده از هشتگها را به رسمیت نشناخته است. به همین دلیل استفاده از آنها به راحتی دیگر شبکههای اجتماعی نیست. شبکه اجتماعی بین کسب و کارها شهرت زیادی دارد . در مقالات آموزشی لینکداین به تاثیر بسزایی که این شبکه اجتماعی میتواند در برندسازی , افزایش فروش و بازاریابی محتوای وب سایت ها بازی کند بطور کامل پرداخته ایم.
بهترین هشتگ ها در گوگل پلاس
جستجوی هشتگها در گوگل کمی متفاوتتر از دیگر شبکههای اجتماعی است. زمانی که شما هشتگی را جستجو میکنید، گوگل پلاس از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند و آن را بهطور اتوماتیک با موضوعات ترند شده تطبیق میدهد و آنها را بهعنوان پاسخ جستجو به شما نشان میدهد.
بهترین هشتگ ها در فیسبوک | افزایش فالوور ایرانی فیس بوک
هشتگ در فیسبوک نیز مشابه با اینستاگرام و توییتر است اما از آنجایی که اکثر صفحات در فیسبوک به صورت شخصی یا Private هستند بنابراین هشتگهایی که مورد جستجو قرار میگیرند پستهایی را نشان میدهند که توسط برندها و افراد معروفی که پروفایلشان عمومی است به اشتراک گذاشته شدهاند.برخی بر این باورند که یک شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران ممکن است تاثیری روی بازاریابی محتوا نگذارد ولی جالب است بدانید حضور تعداد کاربران ایرانی در یک شبکه اجتماعی تعیین کننده تاثیر بازاریابی است و نه فیلتر شدن آن .
در واقع شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک , پینترست , اینستاگرام , توییتر , … چه فیلتر شوند و چه فیلتر نباشند به دلیل ارتباط داخلی که کاربرانشان درون این شبکه ها با هم برقرار میکنند به ابزاری قدرتمند برای تولید و انتشار محتوا تبدیل شدند. البته نوع مخاطبان و دسته بندی شان نیز اهمیت دارد. راه حل آنهم ساده است. باید در هر شبکه اجتماعی جدید یا قدیمی ثبت نام کنید و چرخی بزنید و مدتی بررسی کنید تا بخوبی تشخیص دهید که آیا , کاربرانی که در آن عضو هستند ممکن است کاربران هدف کسب و کار من باشند یا خیر !؟ پاسخ به این سوالتان اگر مثبت است میتوانید بازاریابی محتوا و تبلیغات تان را در آن شبکه اجتماعی شروع کنید.
نتیجهی جستجوی یک هشتگ در فیسبوک شما را به صفحهای با تبهای زیر هدایت خواهد کرد:
- Top: شامل پستهایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت را دارند.
- Latest: شامل آخرین پستهایی که از آن هشتگ استفاده کردهاند.
- People: افرادی که نامی مرتبط با هشتگ مورد جستجوی شما دارند.
- Photos: شامل عکسهای عمومی که از این هشتگ استفاده کردهاند.
- Videos: شامل ویدئوهای عمومی که از این هشتگ استفاده کردهاند.
- Shop: این روزها صفحههای فیسبوک با استفاده از این قابلیت میتوانند کالای خود را مستقیما به کاربران فیسبوک بفروشند و این تب لیستی از فروشگاههایی که از این تگ برای محصولات خود استفاده کردهاند را به شما نشان میدهد.
- Pages: این تب صفحههایی که در پستهایشان از تگ مورد جستجوی شما استفاده کردهاند را نشان میدهد.
- Places: شامل مکانهایی میشود که نامشان با هشتگ مورد جستجوی شما یکسان باشد.
- Groups: گروههایی مربوطه در این تب نشان داده میشوند.
- Apps: شامل اپلیکیشنهایی است که با تگ مورد نظر شما یکسان هستند.
- Events: رویداهای مرتبط با هشتگ را به شما نشان میدهد.
روش استفاده از هشتگ و جستجوی هشتگها در این شبکهی اجتماعی مشابه با مواردی است که در بالا توضیح دادیم.
شاید بتوان گفت مهمترین استفاده از هشتگها مربوط به بازاریابی شبکههای اجتماعی است. هشتگها در شبکههای اجتماعی مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستند و اگر به درستی استفاده شوند میتوانند به ابزاری برای آگاهی از برند و حتی بهبود وضعیت سئوی سایت شما تبدیل شوند.
مواردی که در ادامه آورده شده است به شما کمک میکند که با استفادهی صحیح از هشتگها بتوانید برند خود را در شبکههای اجتماعی محبوب کنید.
از یک هشتگ خاص و منحصر به فرد برای برند خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این هشتگ باید با موضوع کسبوکار شما مرتبط باشد. فالوئرهای خود را به استفاده از این هشتگ تشویق کنید. تا افراد بیشتری با هشتگ شما آشنایی پیدا کنند. شما همچنین میتوانید از هشتگها در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. بهعنوان مثال از مخاطبان خود بخواهید که با محصول شما عکس بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند سپس به پستی که بیشترین تعداد لایک را داشت یک جایزه اختصاص دهید.
زمانی که کاربران زیادی از یک هشتگ استفاده کنند آن هشتگ محبوب یا ترند میشود. هشتگهای محبوب بین چند ساعت تا چند روز دوام دارند بنابراین بعد از شناسایی یک هشتگ محبوب که با کسبوکار شما مرتبط است بهتر است که هرچه سریعتر برای استفاده از آن اقدام کنید. این کار به هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking شهرت دارد که در آینده مقالهای درباره آن منتشر میکنیم.
شما با این کار دقیقا مخاطبان هدف خود را با برندتان آشنا خواهید کرد. همچنین مناسبتهای خاص مانند عید نوروز را فراموش نکنید. شما با استفاده از هشتگهای مرتبط با این ایام و ارائهی پیشنهادات ویژه میتوانید فروش خود را افزایش دهید.
اگر در یک شبکهی اجتماعی محبوب هستید میتوانید از مخاطبان خود بخواهید که در مورد یک موضوع مرتبط و جالب با استفاده از یک هشتگ خاص صحبت کنند یا اینکه در مورد یک موضوع خاص پستی بگذارید و نظر مخاطبان خود را بپرسید و از آنها بخواهید که با استفاده از یک هشتگ خاص در گفتگو شرکت کنند.
گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگهای برند، هشتگهای محبوب و مناسبتی نیست. شما فقط کافی است از هشتگهای مرتبط با پست خود استفاده کنید. بهعنوان مثال پستی دربارهی بازاریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال به اشتراک بگذارید یا پستی که مرتبط با یک جاذبهی توریستی است را با هشتگ شهر آن به اشتراک بگذارید.
هدف از استفاده از این هشتگها این است که مخاطبان خود را با یک اقدامی درگیر کنید. این هشتگها معمولا از چند کلمه تشکیل شدهاند و با فعل همراه هستند. بهعنوان مثال هشتگ #کتاب_خوب_بخوان مخاطبان را تشویق میکند که تصویر کتابهایی که خواندهاند را با این هشتگ به اشتراک بگذارند و در نتیجه با برند شما آشنا شوند.