مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی | مراحل ساخت فروشگاه آنلاین

فروشگاه اینترنتی همانطور که از نامش پیداست محلی برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان است تا بتوانند از میان کالاها و خدماتی که در فروشگاه منتشر شده بدون نیاز به تلفن یا تماس اضافی براحتی با محصول یا خدمت شما آشنا شده و برای سفارش آنلاین محصول اقدام کنند. این ظاهر یک فروشگاه اینترنتی خوب است , اما پشت پرده یک فروشگاه اینترنتی اتفاقاتی افتاده که اگر نسبت به آن بی توجه باشیم مسلما نمیتوانیم یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه اندازی کنیم. از انتخاب شرکت طراحی سایت تا انتخاب نرم افزار فروشگاه ساز , انتخاب میزبانی وب مناسب برای فروشگاه اینترنتی و البته مهمتر از همه طراحی سیکل فروش در فروشگاه آنلاین ما از لحظه آشنایی بازدیدکننده با محصول یا سفارش آنلاین و پرداخت و در نهایت روش تحویل کالا یا خدمات در فروشگاه اینترنتی همه جز مهمترین نکاتی است که میتواند در مدت زمان کوتاهی یک فروشگاه اینترنتی را به موفقیت برساند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا شما را با جدیدترین مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی و ابزار و امکانات مورد نیازی که برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق مورد نیاز است , آشنا کنیم :

 

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

۱- چه محصولاتی را میخواهید بفروشید؟

۲- مشتریان هدف فروشگاه اینترنتی خود را تعیین کنید؟

۳-انتخاب نام مناسب ( دامین ) برای فروشگاه اینترنتی ؟

۴- انتخاب شرکت طراحی سایت برای ساخت فروشگاه اینترنتی؟

۵- آگاهی از نحوه سفارش فروشگاه ساز و زیرساخت لازم ؟

۶- آگاهی از نحوه اخذ مجوز های لازم برای فروشگاه اینترنتی ؟

۷- آشنایی با هزینه هاییکه فروشگاه اینترنتی در آینده خواهد داشت؟

۸- نحوه چیدمان و معرفی محصولات در فروشگاه اینترنتی ؟

۹- آشنایی با روشها و هزینه های تکنیک های بازاریابی و تبلیغات فروشگاه اینترنتی ؟

۱۰- طراحی سیکل فروش و تحویل کالا و خدمات پس از فروش در فروشگاه اینترنتی ؟

 

هر کدام از مراحل طراحی فروشگاه آنلاین را بطور کلی توضیح میدهیم و در سایر مقالات آموزشی به توقعات اشتباه و توقعات صحیح صاحبان کسب و کار از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و احتمال رسیدن به موفقیت یک سیستم فروش آنلاین بطور کامل خواهیم پرداخت .

 

۱- مشخص کنید چه محصولاتی را میخواهید بصورت اینترنتی بفروشید

مشخص کنید چه محصولات یا خدمات در چه گروه شغلی را میخواهید در فروشگاه اینترنتی بفروش برسانید. صرف راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موجب کسب درآمد نمیشود و تمام فروشگاه های آنلاین موفقی که میبینید هدفشان در ارائه کالا و خدمات مشخص است .

بهتر است محصولات و خدماتی که امکان خرید وفروش یا تولید و فروش آنرا دارید را مشخص کنید. نکته مهم اینجاست که اغلب اشخاصی که قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین دارند میگویند ما خدمات یا محصولات سایر کسب و کارها را می فروشیم!!! خب اینکار اشتباه است .چراکه بازدیدکننده شما براحتی با مقایسه فروشگاه شما با سایر فروشگاه ها تشخیص میدهد که شما تنها یک واسطه هستید و تمایلی به خرید محصول یاخدمت شما و پرداخت حق واسطه گری نشان نمیدهد, برای همین هم اگر هدفتان واسطه گری است بهتر است از همین حالا به دنبال راه اندازی سایت خرید و فروش یا سایت آگهی نامه و نیازمندی ها یا حتی سایت هایی با عنوان سایت حراجی یا تخفیف گروهی باشید تا تولیدکننده ها و صاحبان اصلی کسب و کار با مراجعه به شما محصولات خود را به بازدیدکنندگان شما ارائه دهند.

چه محصول یا خدمتی را میتوانیم بطور اینترنتی در فروشگاه خود بفروشیم!؟

محصول یا خدمتی را برای فروش انتخاب کنید که بتوانید سیکل کامل ارائه , سفارش و پرداخت آنلاین و تحویل آنرا به شکل اینترنتی طراحی کنید. در واقع خودتان را به جای بازدیدکنندگان و مشتریان هدفتان قرار دهید. بهترین کار نظرسنجی و مشاوره با یک کارشناس بازاریابی اینترنتی در این زمینه است. محصول یاخدمتی که در فروشگاه اینترنتی ارائه میشود باید قابلیت درج مشخصات کامل , مقایسه ویژگی هایش با خدمات یا محصولات مشابه و البته دارای قیمت رقابتی با سایر ارائه دهندگان باشد.
مشتری های فروشگاه های اینترنتی بسیار هوشمند شده اند و قبل از خرید حتما در چندین سایت فروشگاهی دیگر نوع سرویس ها , ویژگی ها و قیمت و حتی نظر مشتریان راجب محصولات شمارا ارزیابی میکنند و بعد برای خرید اعتماد خواهند کرد.

مدیریت فروشگاه آنلاین | پشتیبانی فروشگاه آنلاین

۲- مشتریان هدف فروشگاه اینترنتی را تعیین کنید

مشتریان هدف شما چه کسانی خواهند بود؟ برای تعیین مشتریان هدف حدس نزنید! بلکه دقیقا باید مشخص کنید چه افراد یا کاربرانی قراراست از فروشگاه اینترتی شما دیدن کنند و چطور باید متقاعد شوند تا اقدام به خرید محصول و خدمات شما کنند. تعیین مشتری هدف برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد چراکه راز موفقیت فروشگاه شما در همین امر نهفته است. برخی از مواردی که در تعیین مشتری هدف اهمیت دارد عبارتند از :

سن، جنسیت و محل اقامت
الگو های رفتاری
انگیزه‌ها و اهداف اصلی مشتری
بزرگترین چالش آنها چیست و شما چگونه آن را مرتفع خواهید کرد؟
چرا آنها باید محصولات شما را بخرند؟

طراحی فروشگاه آنلاین

بگذارید برای روشن‌تر شدن موضوع یک مثال بزنیم . به عنوان مثال فرض کنید که یک فروشگاه لباس و یا مد دارید. برای تقسیم بندی بهتر است که به این سوالات پاسخ دهید.

سن، جنسیت و و محل اقامت
زنان و دختران بین ۱۶ تا ۴۰ سال

الگو های رفتاری
آنها معمولا هرچند وقت یکبار و چرا دست به خرید می‌زنند؟

انگیزه ها و اهداف اصلی
خوش‌پوشی، زیبایی، شاید Show-Off کردن

مهمترین چالش این افراد چیست و چگونه آن را مرتفع خواهید کرد
برای یک خریدار لباس همیشه کیفیت و قیمت در اولویت است و شما می‌توانید با تولید لباس های با کیفیت با قیمت مناسب نگرانی مشتری را از این بابت رفع کنید.

چرا آنها باید محصولات شما را بخرند؟
برای پاسخ به این سوال وجه تمایز خود با رقبا را بررسی کنید. این سوال یکی از سوال های اصلی است که هر کسب و کاری در ابتدای اه اندازی باید از خود بپرسید.

 

در سازین بخوانید:  معرفی پیج اینستاگرام

۳-  ایده‌تان را ارزیابی کنید

طراحی فروشگاه آنلاین

پیدا کردن جنس مناسب برای فروش و مشخص کردن مشتری هدف عالی است. بعد از دو مرحله اول باید مطمئن شوید که افراد در قبال محصولات و خدمات دریافتی از سوی شما پولی را پرداخت خواهند کرد با گفتن حرفهایی مانند محصولات شما عالی است و یا بد است از سوی افراد شما به یک باره موفق و یا شکست نمی خورید . موفقیت زمانی حاصل می‌شود که افراد در قبال محصولات و خدمات شما پولی را پرداخت کنند. اگر از مشتریان هدف و اجناس خود اطمینان دارید اما کسی اقدام به خرید نمی کند بهتر است که به دنبال دلایل آن باشید. موارد زیر را بررسی کنید

آیا قیمت محصولات شما نسبت به رقبا بالاست؟
آیا مشتریان هدف را اشتباه انتخاب کرده‌اید؟
آیا بازار و درخواستی برای خرید محصولات شما وجود ندارد؟
برای روشن شدن این موضوع می توانید به این سوال پاسخ دهید ” چه چیزی باعث می شود که مردم را از خرید از سایت من باز دارد”

اگر هم مقدار هزینه یک فروشگاه اینترنتی زیاد است بهتر است که محصولات خود را به صورت دستی و حضوری و یا از طریق شبکه های اجتماعی به فروش برسانید.

 

۴- انتخاب شرکت طراحی سایت و ابزار مناسب فروشگاه ساز

انتخاب شرکت طراحی سایت یا همکاری با یک طراح سایت یا حتی اینکه خودتان بخواهید با استفاده از فروشگاه ساز های موجود در بازار اعم از فروشگاه ساز های رایگان یا فروشگاه ساز های اختصاصی برنامه نویسی شده توسط شرکت های طراحی وب سایت همه از سوالاتی است که برای شناخت ابزار صحیح راه اندازی فروشگاه اینترنتی با آنها مواجه خواهید شد .

اگر تخصص کافی در مورد طراحی گرافیک , برنامه نویسی وب ندارید توصیه میکنیم سفارش فروشگاه آنلاین خود را به یک متخصص بسپارید. این متخصص میتواند یک شرکت طراحی سایت باشد یا یک طراح سایت که البته اگر بودجه کافی دارید و قصدتان فعالیت حرفه ای در فضای مجازی است بهتر است یک شرکت طراحی سایت معتبر را از میان حداقل ۱۰ کاندیدا که در اینترنت یا تبلیغات جستجو کرده اید را انتخاب و سفارش راه اندازی صفر تا صد فروشگاه اینترنتی خود را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید .

اگر هم بودجه محدودتری دارید باید سفارش فروشگاه اینترنتی خود را به اشخاص بسپارید که البته به دلیل تعداد واسطه های زیاد در این حوزه توصیه میکنیم برای شناخت بهترین طراحان وب سایت ایران که قیمت مناسب و خدمات با کیفیتی را ارائه میدهند با یک مشاور طراحی وب مشورت کنید.

ویژگی های شرکت طراحی سایت

انتخاب شرکت طراحی وب | بهترین شرکت های طراحی سایت

از میان شرکت های طراحی سایت مواردی مانند : امکانات فروشگاه ساز شما مطابق چرخه فروش اینترنتی و تحویل کالا و خدمات پس از فروش را بررسی کنید. این سیکل فروش اینترنتی برای ارائه محصول یا خدمت شما باید در نرم افزار فروشگاه ساز بطور کامل قابل پیاده سازی باشد. در واقع گروه بندی محصولات , امکان درج کالا توسط صاحب فروشگاه , مدیریت و ویرایش محصولات , قابلیت ویرایش قالب گرافیکی فروشگاه اینترنتی , امکاناتی که در فروشگاه اینترنتی برای بهینه سازی سایت دیده شده و البته بخش مهم فروشگاه اینترنتی که بخش انبارداری , مشاهده فهرست پرداخت ها , حسابداری است را بطور کامل بررسی کنید.

تحویل و آزمایش و رونمایی از فروشگاه اینترنتی

عجله نکنید! بدترین کار برای یک فروشگاه اینترنتی این است که شما یک سایت ناقص که بخش هایی از آن دارای خطا است را و حتی پروسه کامل خرید را هم طی نکرده را به عنوان فروشگاه اینترنتی رونمایی کنید. با رونمایی یک سایت ناقص شما شروع ضعیفی را خواهید داشت و افتتاحیه یک کسب وکار آنلاین مرحله بسیار مهمی است.

فروشگاه اینترنتی خود را بطور کامل راه اندازی کنید , عملیات ثبت سفارش و پرداخت اینترنتی را آزمایش کنید. محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی را بطور کامل خودتان یا توسط شرکت طراحی وب وارد کنید. طراحی قالب گرافیکی فروشگاه شما , محل قرارگیری نام و نشان تجاری و البته ارتباط میان فروشگاه شما با شبکه های اجتماعی بخش های مهم فروشگاه اینترنتی شماست . شما به عنوان مدیر فروشگاه باید بطور کامل توانایی اداره بخش مدیریت فروشگاه اینترنتی را از طریق پنل مدیریت فروشگاه اینترنتی داشته باشید و ببینید چطور باید کالا یا خدمت خریداری شده توسط یک مشتری را تحویل دهید و اگر مشتری شما به مشکلی برخورد کند از طریق چه ابزاری قرار است به بازدیدکنندگان و کاربران سایت مشاوره صحیح ارائه شود .

فروشگاه اینترنتی شما باید دارای سیستم گفتگوی آنلاین , ارتباط از طریق پیامرسان های موبایلی , پاسخگویی ایمیل و البته در فروشگاه های پیشرفته برای محصولات خاص بخش تیکتینگ باشد. شاید راه اندازی تمام این ابزار ارتباطی کمی هزینه بر باشد ولی برای رقابت با فروشگاه های اینترنتی جدید لازم است چراکه بازدیدکننده سایت شما باید شباهت یا برتری میان سایت شما با سایر سایت ها مشاهده کند تا اقدام به ثبت سفارش کند.

بهینه سازی سایت | سئو | seo

۵- بهینه سازی سایت ( سئو )

طبق آمار حدود ۸۵% از بازدیدکنندگان یک سایت یا فروشگاه اینترنتی با مراجعه به جستجوگرهایی مثل گوگل سایت ها را می یابند و در نهایت بعد از جستجو اگر درست پرزنت شده باشد تبدیل به یک بازدیدکننده و در نهایت مشتری دائمی خواهند شد. این پروسه را بهینه سازی سایت ( seo ) برایتان انجام میدهد که البته در میان ۴ میلیون وب سایت اینترنتی در ایران کمی دشوار است. بهینه سازی سایت یک تخصص است و البته زمان بر , موتورهای جستجوگر مانند گوگل ربات هایی دارند که صفحات سایت ها و لینک ها را بررسی میکنند و سریعترین , منحصربفرد ترین , زیباترین و کاربردی ترین صفحات را رتبه بندی کرده و به جستجوکنندگان پیشنهاد میکنند .

واژه های کلیدی هستند که با آن فروشگاه اینترنتی شما دیده میشوند. آنالیز این واژه ها , انتخاب واژه های اولیه و ثانویه , گزینش واژه های ترکیبی و استفاده از ابزار و ترفندها و انجام تنظیمات لازم برای بهینه سازی سایت یک عملیات مداوم است که بصورت روزانه , هفتگی و ماهانه در سایت ها توسط یک کارشناس حرفه ای سئو اعمال میشود. در آموزش هایی جداگانه راجب بهینه سازی سایت برای جستجوگرهای اینترنتی بطور مفصل نکاتی را مطرح کرده ایم. روش ها و تکنیک های جدیدی برای اینکه فروشگاه شما نیز در لیست برترین فروشگاه اینترنتی ایران دیده شود وجود دارد که هر روز هم به این ترفندها و تکنیک هااضافه میشود.

نماد اعتماد الکترونیکی | شیوه دریافت نماد اعتماد فروشگاه

۶- اخذ نماد اعتماد و مجوز های لازم برای فروشگاه اینترنتی

برای دریافت درگاه پرداخت در سایت باید نماد اعتماد داشته باشید این گام هم یکی از گاه ها است. در ابتدا باید به سایت enamad.ir مراجعه کنید و بعد از ثبت نام در سایت مراحل دریافت نماد را آغاز کنید تا هرچه سریع‌تر آن را دریافت کنید. پس از ثبت‌نام می‌بایست به صورت محضری تعهدنامه‌ای را امضا کنید و برای نماد ارسال کنید.

اگر تمایل به دریافت درگاه پرداخت بانکی بدون واسطه دارید باید از نماد الکترونیک ( E-namad ) استفاده کنید زیرا یکی از ملزومات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن نماد اعتماد است.البته تاثیرات خوبی هم بر روی اعتماد سازی کاربران سایت دارد.

مجوز لازم برای فروشگاه اینترنتیدرگاه پرداخت بدون نیاز به نماد الکترونیک ممکن است ؟

دریافت نماد الکترونیک چند ماهی ممکن است طول بکشد که میتوانید تا آماده شدن نماد اعتماد از درگاه های پرداخت جایگزین ( سایت های واسطه ) استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی هستند که سیستم پرداخت اینترنتی شان از طریق این درگاه های انجام میشود , البته باید به شرکت طراح فروشگاه اینترنتی خود حتما اعلام کنید تا درگاه مورد نیاز شما را برای اتصال فروشگاه به اینگونه درگاه ها برنامه نویسی و نصب و راه اندازی کنند.

روشهای دیگر مثل پرداخت در محل , ثبت فیش واریزی و کارت به کارت نیز وجود دارد ولی لازم است بدانید تحت هر شرایطی برای موفقیت فروشگاه تان و اعتماد کاربران به خرید اینترنتی داشتن نماد الکترونیک ضروری است , چراکه در صورت نداشتن نماد اعتماد در صورتیکه حتی یک مشتری حتی به عمد و با دعای دروغین اگر از شما شکایت کند , فروشگاه اینترنتی شما فیلتر خواهد شد.

پس داشتن نماد اعتماد یک ضرورت است. اگر نسبت به اخذ نماد اعتماد برای فروشگاه اینترنتی وقت یا مهارت کافی ندارید میتوانید با پرداخت هزینه از طریق مشاورین اخذ مجوز نماد الکترونیک اقدام به ثبت نام و ارائه مدارک برای اخذ نماد الکترونیک فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید. مشاوره در اخذ نماد الکترونیک E-namad

 

در سازین بخوانید:  آموزش ویکی پدیا

۷ – اتصال فروشگاه اینترنتی به درگاه های پرداخت

قبل دریافت نماد الکترونیک , فروشگاه اینترنتی خود را به چند درگاه بانکی یا درگاه واسط بانکی مطمئن متصل کنید. اینکار را شرکت طراحی فروشگاه آنلاین برای شما انجام میدهد. نصب و راه اندازی و تست درگاه های بانکی را بطور کامل انجام دهید چراکه مجوز نماد الکترونیک زمانی برای شما صادر میشود که کل پروسه سفارش , پرداخت , تحویل کالا مطابق استاندارد های فروشگاه اینترنتی در ایران تعریف شده باشد .

افزایش فروش در شبکه اجتماعی

۸- تبلیغات فروشگاه اینترنتی

روش های جدید و سنتی برای معرفی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که خوب است همیشه بروز باشید و از تمام روشهای تبلیغات هدفمند اینترنتی آگاهی داشته باشید. فرقی نمیکند تبلیغات سنتی بکنید یا تبلیغات مدرن , مهم هدفمندی تبلیغ برای جذب بازدیدکننده بیشتر و در نهایت تبدیل بازدیدکننده به عضو و در مشتری وفادار برای فروشگاه اینترنتی است. روشهای تبلیغات هدفمند را به چند گروه تقسیم میکنند که برخی از این شیوه های تبلیغات آنلاین مانند :


تبلیغات کلیکی , تبلیغات بازدیدی , افزایش رتبه سایت در الکسا , بهینه سازی سایت به شکل مداوم , ارسال نوتیفیکیشن انبوه به کاربران اپلیکیشن های موبایل , تبلیغات موبایل مانند تبلیغ در اپلیکیشن های برتر ایرانی , ارسال پیام انبوه و هدفمند مطابق هدفگذاری مشتریانتان مانند سن , جنسیت , شغلشان , موقعیت مکانی و … غیره

طراحی کمپین تبلیغات اینترنتی

هدف از تبلیغات

اگر الگوی فروشگاه آنلاین شما سایت های موفق ایرانی است , خوب است بدانید تمام سایت های موفق ایرانی با طراحی کمپین های تبلیغاتی مناسب و اختصاص بودجه توانسته اند به شهرت برسند و این تنها راه افزایش مشتری فروشگاه اینترنتی است . اگر بودجه مشخصی برای تبلیغات نداشته باشیدو بخواهید با بخت و اقبال به موفقیت فکر کنید , شک نکنید سرنوشت سایت شما هم مانند هزاران و میلیون ها وب سایتی که طراحی شده و ناکام مانده اند خواهد شد.

کمپین تبلیغاتی کمک میکند تا شما با استفاده از یک مشاوره خوب تبلیغاتی و پرداخت هزینه مناسب با بودجه تان , بازدیدکننده هدفمند و در نهایت مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید. البته این فقط محدود به فروشگاه های آنلاین نیست و شما هر کسب و کاری داشته باشید , استفاده از شیوه های جدید تبلیغاتی برایتان اجتناب ناپذیر است.

سخن پایانی برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا هر کسب و کار آنلاینی هدفتان را تعیین کنید و با استفاده از مشاوره درست توسط کارشناسان مجرب استارت آپ ها ( کسب و کارهای نوپا ) سعی کنید مسیری را طی کنید که کسب و کارهای موفق در ایران طی کرده اند. برای انتخاب فروشگاه ساز و شرکت طراحی سایت , شرکت تبلیغاتی و البته طراحی سیکل کامل گردش فروشگاه اینترنتی تان از سفارش تا تحویل کالا برنامه داشته باشید .

درست است که هزینه راه اندازی استارت آپ و فروشگاه اینترنتی کمتر از راه اندازی یک کسب و کار در فضای حقیقی است ولی این بدان معنا نیست که راه اندازی کسب و کار موفق مجانی تمام میشود, بلکه با مطالعه مقالات مربوط به داستان کسب و کارهای موفق ایرانی بخوبی متوجه میشوید که تمام کسب و کارهای آنلاینی که به موفقیت رسیدند در حال هزینه مداوم برای پشتیبانی , مدیریت و تبلیغات کسب و کارشان هستند و حتی بسیاری از آنها قبل از سود دهی و رسیدن به شهرت بارها و بارها از جیبشان برای راه اندازی استارتاپ ها و سایت های مختلف هزینه کرده اند.

نگاه تان در راه اندازی کسب و کار آنلاین را تغییر دهید و رک بگویم , عامیانه فکر نکنید! ما طی شبانه روز تماس های مکرری روی سامانه گفتگوی آنلاین خود داریم که افراد دنبال کسب درآمد از اینترنت یا شبکه اجتماعی یا راه اندازی کسب و کار آنلاین هستند و سوالشان اینست ” چطور از اینترنت کسب درآمد داشته باشم ” یا ” چطور یک کسب و کار آنلاین رایگان راه اندازی کنم ” و جالب است که وقتی میپرسیم چه میخواهید بفروشید , چقدر سرمایه دارید ؟ یا چه تخصص یا کالایی را دارید و چقدر تجربه ؟ پاسخ شان به ما اینست : ” مگر سرمایه لازم است؟ مگر باید تخصصی داشته یا کالایی برای فروش داشته باشم ؟ ”

این نگاه غلط و صد در صد باعث شکست فرد در همان شروع کسب و کار است , چراکه در همان قدم اول خیال میکنند مردم حاضرند برای هیچ تخصصی یا هیچ کالایی یا کسی که هیچ سرمایه ای دارد , پول خرج کنند و باعث ایجاد درآمد شوند!! برای تغییر این نگاه لازم است مقالات آموزشی مرتبط با کسب و کار آنلاین و رمز موفقیت و داستان موفقیت کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها را بخوانید .

 

در سازین بخوانید:  بلاکچین و بازاریابی محتوا

 

 

 

تهیه و انتشار مقاله : واحد بازاریابی آنلاین سازین
نویسنده : اردوان سیجانی
ارتباط تلگرام : sazinco_ir@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *