روش نوشتن رپورتاژ آگهی , چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم !؟

شیوه نوشتن رپورتاژآگهی | رپورتاژ نویسی

روش نوشتن رپورتاژ آگهی , چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

ایده هایی برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب , چطور از تجربه‌های مشتریان و سرگذشت بنیانگذارها برای تولیدمحتوا بهره ببریم؟

رپورتاژآگهی میتواند یک خبر جذاب درباره کسب و کارتان باشد و در سایت ها یا شبکه های اجتماعی بطور گسترده منتشر شود ولی اینکار مجانی اتفاق نمی افتد . رسانه ها بابت انتشار رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری از شما هزینه هایی را دریافت میکنند. تنها تفاوت رپورتاژآگهی با آگهی تبلیغاتی در شیوه نگارش , متن آن و البته دائمی بودن آن است . یعنی یک رپورتاژآگهی بطور دائم همراه با لینک به سایت شما در سایت های با رنک بالا یا کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی پرکاربر و پر بازدید منتشر میشود .

ما در جهانی قرار داریم که در هر لحظه تنها میلیون‌ها توییت منتشر می‌شود؛ مطالب بارگذاری شده روی وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و اخبار منتشره در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز که دیگر جای خود را دارند.

ما در جهانی قرار داریم که در هر لحظه تنها میلیون‌ها توییت منتشر می‌شود؛ مطالب بارگذاری شده روی وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و اخبار منتشره در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز که دیگر جای خود را دارند.
در این میان انتشار مطلبی متمایز، کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد‌ اما به هر حال گریزی از این کار نیست و اگر شما قصد دارید که نام تجاری یا برند خود را تبلیغ کنید و یا فعالیت‌های کسب‌و‌کار خود را پوشش دهید، حتما باید به روشی خاص، تولید محتوای متنی و یا قالب‌های دیگر تولید محتوا را داشته‌ باشید.

تولید محتوا | بازاریابی محتوا
تولید محتوا

بازاریابی محتوا روشی است که می‌تواند کسب‌و‌کار شما را در جاده‌ موفقیت بیندازد و یکی از ابزارهای آن، تولید یک رپورتاژ حرفه‌ای است.
رپورتاژ، مطلبی است که برای معرفی خدمت یا برند شما با قالب خبر یا گزارش در وب‌سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود.
اما اینکه چگونه یک رپورتاژ حرفه‌ای تولید کنیم، سؤالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده‌است؛ به ویژه زمانی که قرار باشد به مسائلی مانند بک‌لینک و یا سئو نیز توجه داشته باشیم. در این مقاله، ایده‌هایی برای نوشتن یک رپورتاژ خوب را به شما معرفی خواهیم کرد. 

سرگذشت بنیانگذاران برای مردم جذاب است

از آنجا که زندگی بنیانگذاران جذابیت بسیاری دارد، اغلب مردم به دانستن داستان‌های زندگی این افراد و چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوند، علاقه نشان می‌دهند. زندگی بنیانگذاران یک شرکت از اولین نقطه‌ای که ایده‌ به ذهن آنها می‌رسد تا همین لحظه‌ای که کسب‌و‌کار خود را تأسیس کرده‌اند، پر از داستان‌های جذابی است که بسیاری از افراد حاضرند ساعت‌ها برای شنیدن یا خواندن آن وقت صرف کنند. تولید محتوا و نوشتن رپورتاژ آگهی با محوریت زندگی بنیانگذاران می‌تواند گامی مؤثر در بازاریابی محتوا محسوب شود. نکته‌ای که باید در تولید محتوای متنی بر اساس زندگی و تجارب بنیانگذاران مورد توجه قرار گیرد، پرهیز از آوردن اطلاعات خسته‌کننده و موارد غیرضروری است. 

روش صحیح بازاریابی محتوا
روش صحیح بازاریابی محتوا   | چگونه تولید محتوا کنیم ؟
  •  مشتریان هم حرف‌هایی برای گفتن دارند!

یکی دیگر از زوایایی که می‌تواند یک رپورتاژ آگهی را به رپورتاژی طلایی تبدیل کند و تعداد بک‌لینک را بالا ببرد، روایت داستان‌هایی از تجربه‌های مشتریان است. مخاطب شما تمایلی به خواندن یک بروشور تبلیغاتی از کسب‌و‌کار شما در قالب یک رپورتاژ آگهی ندارد؛ در عوض تولید محتوا ی متنی در قالب داستان‌هایی از تجربه‌های موفق مشتریان شما در خرید محصولات و یا استفاده از آنها می‌تواند تبلیغی غیرمستقیم اما بسیار مؤثر باشد. تولید محتوا با محوریت تجارب مشتریان همچنین می‌تواند در تشریح ویژگی‌های محصول نیز از کارایی بالایی برخوردار باشد.

مطمئنا تولید محتوا با این روش بسیار جذاب‌تر از ردیف کردن یک سری ویژگی‌های آماری و ارقامی محصول خواهد بود و حس کنجکاوی مشتریان را بیشتر برمی‌انگیزد! برای این کار می‌توانید از طریق برنامه‌ها، طراحی جشنواره‌ها و یا کمپین‌های ویژه از مشتریان بخواهید درباره‌ موضوعات مدنظر شما با رویکرد خاطرات و تجربیات نوشته‌های خود را ارسال کنند و یا فیلم‌ها و عکس‌هایی را در حین استفاده از خود ثبت کرده و در قالب داستان‌های تصویری برای شما ارسال کنند. 

  • نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نباشید

موضعگیری درباره‌ مسائل اجتماعی یا سیاسی مهم می‌تواند ارزش و اعتبار شما را در پیشگاه اذهان عمومی چند برابر کند. اگر در برابر مسائل و مشکلات ساکت باشید، مردم از شما تصور یک کسب‌و‌کار منفعت‌طلبانه را خواهند داشت. برای اینکه بتوانید مواضع درست بگیرید، باید از قبل ارزش‌های سازمانی خود را حداقل برای خودتان مشخص کرده ‌باشید؛ به این ترتیب درباره‌ هر مسئله‌ای منطبق بر ارزش‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اید، موضع خواهید گرفت. به عنوان مثال، می‌توانید نسبت به حمایت از کارآفرینی در هرجای جهان از خود واکنش نشان دهید و در رپورتاژ آگهی‌های خود نیز همواره بر این ارزش‌ها تاکید کنید.

سفارش رپورتاژ آگهی

بازاریابی محتوا | مدیریت محتوای سایت
بازاریابی محتوا | مدیریت محتوای سایت
  • فرهنگ شما منحصربه‌فرد است!

هر کسب‌و‌کاری برای خود یک فرهنگ منحصربه‌فرد دارد که معمولا از مجموع روحیات و رفتار کارکنان آن سازمان ایجاد می‌شود. این فرهنگ باید در محتوای متنی و سایر انواع محتوای سازمان شما نمود پیدا کند. صحبت‌کردن درباره‌ فرهنگ سازمانی منحصربه‌فرد شما و روایت داستان‌های جذابی که در محیط کسب‌و‌کار شما اتفاق می‌افتد، می‌تواند برای دیگران بسیار جذاب باشد.

  • جدیدترین تکنولوژی روز دنیا

یکی از روش های رپورتاژنویسی معرفی محصولات و سرویس های جدید است که در حوزه کسب و کارتان در ایران یا جهان تولید شده اند. بطور مثال معرفی یک تکنولوژی جدید در گوشی های موبایل یا معرفی یک سرویس جدید در آژانس های هواپیمایی یا هر موضوع دیگری میتواند موضوع نگارش رپورتاژآگهی شما باشد . این شیوه در بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده میشود .

  • تعریف و تمجید از کالا یا خدمات

بدون شک تعریف و تمجید توسط خودتان روی سایت یا رسانه های اجتماعی اختصاصی خودتان تاثیر چندانی روی مخاطبان نخواهد داشت , چون هیچ ماست بندی نمیگوید , ماست من ترش است ! ولی فکر کنید یک حساب توییتر پرطرفدار یا یک صفحه اینستاگرام با فالوور بالا یا کانال های تلگرام پربازدید و تاثیرگذار و … درباره یکی از محصولات شما تعریف و تمجیدی را در قالب نوشتن یک ویژگی خاص منتشر کنند و این موضوع در قالب یک خبرجذاب میان کاربران دست به دست شود . حتی در برخی موارد دیده شده برخی کسب و کارها با خودزنی ( انتقاد ) توانسته اند نام و نشان تجاری شان را مطرح کنند .

سفارش تولید محتوا

چطور یک رپورتاژآگهی تجاری بنویسیم
چگونه یک رپورتاژآگهی تجاری بنویسیم

 

آنچه در نگارش رپورتاژ آگهی اهمیت دارد نتیجه آن بعد از انتشار است . در واقع یک رپورتاژآگهی خوب باید بگونه ای نوشته شود که پس از مدتی در نتایج جستجوگرها رتبه خوبی دریافت کند. این اتفاق تنها در صورتی می افتد که بعد از انتشار رپورتاژ آگهی آنقدر برای مخاطب جذابیت داشته باشد تا کاربران و بازدیدکنندگان اقدام به انتشار این رپورتاژ در فضای مجازی کنند. این اتفاق بهترین اتفاقی است که میتواند برای رپورتاژآگهی بی افتد.

 

در سازین بخوانید:  راز موفقیت تبلیغات اینستگرامی ( 10 نکته مهم در تبلیغات اینستاگرامی )
قصد سفارش رپورتاژآگهی موثر و ارزان را دارید ؟ سفارش رپورتاژآگهی

 

 

روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |  روش نوشتن رپورتاژ آگهی  |

 

منبع : دپارتمان بازاریابی اینترنتی سازین

 

 

 

 

 

لینک های مرتبط:

جدیدترین استارت آپ های ایران | بهترین سایت های ایران | مقالات کسب و کار اینترنتی

رپورتاژ آگهی | ثبت سایت | تبلیغات اینترنتی | تبلیغات شبکه اجتماعی | طراحی وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *