روش های بازاریابی استارت آپ ( 7 پیشنهاد بازاریابی استارت آپ ها )

تبلیغات استارت آپ

اگر شما هم استارت آپ خود را راه اندازی کرده‌اید قطعا در طی مطالعات خود و یا در دوره ها و رویدادهای مختلفی استارت آپ ویکند با اصول اولیه راه اندازی کسب و کار های نوپا آشنا شده‌اید، اما بعد از آشنایی با اصول و مقدمات باید دل به دریا بزنید و شروع به عمل کنید. در میدان عمل مهمترین چیزی که به درد یک استارت آپ خواهد خورد ایده های جدید و نوآورانه برای بازاریابی است. ایده های خوب برای بازاریابی در مراحل اولیه رشد یک استارت آپ میتواند تضمین کننده بقای آن استارتاپ باشد.

بهترین استارت آپ ها گاها به دلیل عدم تبلیغ درست و استفاده از روش های نوین بازاریابی بعد مدتی تعطیل شده اند. شناخت مخاطب هدف , تعیین بودجه اولیه برای تبلیغات و بازاریابی , استفاده از محیط های آنلاین برای تبلیغات و بازاریابی هدفمند برای جذب مخاطب و در نهایت اگر بودجه کمی دارید برای موفقیت باید مقاوت کنید.

بد نیست بدانید در کسب و کارهای نوپا همه چیز پول نیست , چراکه اگر راز موفقیت صاحبان استارت آپ های موفق امروزی را بخوانید همه به اتفاق بارها و بارها سایت ها , اپلیکیشن ها و برنامه هایی را تولید کردند و تا رسیدن به موفقیت یکی از ایده هایشان , گاها با شکست های متوالی مواجه شدند . پس از شکست در راه اندازی کسب و کار نوپا نترسید , چراکه جزئی از راه موفقیت استارت آپ شماست .

اگر صاحب یک کسب و کار نوپا هستید و میخواهید اولین گام ها را برای شروع بازاریابی استارتاپ خود بردارید این 7 ایده برای شروع بازاریابی استارت آپ خود را بخوانید :

1) یک بستر متفاوت برای بازاریابی پیدا کنید

برای دیده شدن روش ‌های بسیار زیادی وجود دارد که هنوز کشف نشده اند، به عنوان مثال میتوانید با یک گروه مترجم زیرنویس فیلم به توافق برسید و در ابتدا یا انتهای فیلم نام محصول یا اسم شرکتتان را بگنجانید. این یک ایده بسیار ساده است که شاید نیاز به هزینه زیادی هم نداشته باشد ولی با همین روش می توانید نام محصول خود را در معرض دید شمار بسیار زیادی از افرادی که عاشق فیلم دیدن هستند قرار دهید. پیدا کردن این نوع ایده‌ها نیاز به همفکری و جلسات طوفان فکری دارد.

2) همه جا حضور داشته باشید

علاوه بر اینکه باید در شبکه های اجتماعی و وبلاگ‌ها فعال باشید باید در مکان‌های غیر معمول هم حضور داشته باشید، به عنوان مثال میتوانید در یک مسابقه فوتبال با فرستادن یک بالن تبلیغاتی در بین دونیمه توجه همه را به محصول خود جلب کنید، البته مواظب باشید دستگیر نشوید!:)

البته هدفمندی تبلیغ یک استارت آپ اگر روی کاربران اینترنتی باشد مسلما نتیجه مطلوب تری دارد ولی برندسازی و مشاهده نام استارت آپ شما در تبلیغات محیطی ( کم هزینه یا پر هزینه ) یا حتی تبلیغات رادیو تلویزیونی و یا روی خودکارها , جاسوئیچی ها , موس پد ها و … هیچ اشکالی ندارد . هرجا نام و نشان تجاری خود را بتوانید با کمترین هزینه به مخاطبان اعلام کنید , برای تبلیغ و معرفی استارت آپ شما مناسب است.

بطور مثال یک روز که به بانکی مراجعه کردم شخصی در صف عابربانک به من یک کارت کوچک داد که روی آن نوشته شده بود حسابدار شما خواهیم شد و روی آن طرح جالبی با نام و نشان تجاری و آدرس وب سایت ش نقش بسته بود . شاید برای برخی جالب نبود ولی برای من که نیاز به یک اپلیکیشن برای مدیریت دریافت و پرداخت هایم داشتم طرح و ایده شان جالب بود  . چون نوشته بود 1سال فقط برای شما رایگان خواهد بود . در واقع سرویسی که روی سایت شان هزینه ماهانه دریافت میکردند را به برخی از مشتریان بانک برای یکسال رایگان ارائه میدادند.

تبلیغ استارت آپ
شیوه های نوین برای بازاریابی استارت آپ

3) یک قهرمان باشید

بسیاری از کمپین های تبلیغاتی که انجام می‌شود صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ کمک مثبتی به افراد جامعه نمی‌کنند، ولی شما اینگونه نباشید سعی کنید کمپین هایی طراحی کنید تا به کل جامعه یا به عده ای از افراد جامعه سود شخصی برسانید، مثال های زیادی در این مورد میتوان زد، به عنوان مثال می‌توانید با هماهنگی یک شرکت مسافربری یا شرکت مترو یک کمپین طراحی کنید تا هر مسافر با تحویل بطری خالی یک بار مصرف بلیط رایگان دریافت کند با تهیه فیلم و پخش این آن در فضای مجازی، هم شرکت خود را تبلیغ کرده اید و هم در جهت حفظ محیط زیست قدم برداشته اید.

4) یک کمی خلاق باشید

گاهی اوقات یک تبلیغات ویدئویی منحصر به فرد برای تصاحب بازار کافی است، “مایکل دربین” مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Dollar Shave Clubکه تیغ ریش تراش تولید می کند. مایکل فقط یک ویدئوی با مزه از محصول خود ساخت و همین ویدئو برای او کافی بود تا بتواند کسب و کار خود را به موفقیت بزرگی برساند. مایک با استفاده از این ویدئو در دو روز اول 12000 سفارش دریافت کرد و حجم سفارش به قدری بالا رفت که وب سایت شرکتش از کار افتاد. البته ویدئو فقط یکی از راههای خلاق بودن است.

5) مشتری ها را درگیر کنید

یک بازی یا مسابقه طراحی کنید و با اینکار مشتری ها را برای مدتی با استارتآپ خود همراه کنید. امروزه شبکه های اجتماعی گزینه بسیار مناسبی برای طراحی مسابقه در اختیار کسب و کار ها قرار می‌دهند، به عنوان مثال اگر یک رستوران راه اندازی کرده اید می توانید یک مسابقه را اینگونه طراحی کنید که هر کس ده عکس از خودش در محیط رستوران بگیرد و در اینستاگرام به اشتراک بگذارد یک غذای رایگان به او خواهید داد.

6) در قیمت گذاری از خود خلاقیت نشان دهید

از بین 4P بازاریابی، قیمت مهمترین فاکتور در کشورهای در حال توسعه است، این به این معناست که مشتریان بیشتر از همه به قیمت محصول توجه دارند، سعی کنید قیمت گذاری‌های خلاقانه ای انجام دهید، در یکی از کمپین هایی که کوکاکولا انجام داده بود با استفاده از یک سنسور دماسنج و یک دستگاه خودپرداز نوشابه، قیمت نوشابه های کوکا را بر اساس میزان گرم بودن هوا پایین می‌آورد تا مشتریان بیشتری را ترغیب به مصرف نوشابه کند.

 

در سازین بخوانید:  ثبت وب سایت

7) تولید محتوا و انتشار محتوای مرتبط با استارت آپ خود را فراموش نکنید

تولید محتوا امروز حرف اول را در عرصه بازاریابی می زند، داشتن یک وب سایت، یک مجله و یا پیامک های مفید آموزشی، و هر محتوایی که شما را به عنوان متخصص بشناساند، تولید محتوا کاری است که نیاز به صرف وقت زیادی برای انجام درست و صحیح دارد، امروزه در ایران نیز تیم های متخصصی در حوزه تولید محتوا وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

یادآوری میکنیم صرف داشتن یک استارت آپ کاربردی جدید و خلاقانه موفق نمی شوید و باید برای تبلیغات و بازاریابی خود و انتشار محتوای خود برنامه ریزی کنید. راه اندازی سایت , ساخت رسانه اجتماعی در شبکه های اجتماعی متداول و محبوب در کشورتان مناسب ترین شیوه برای انتشار محتوای تولید شده شما خواهد بود .

محتوا میتواند متنی , تصویری یا فیلم و صوتی باشد ولی مهم آنست که انتشار محتوای مربوط به استارت آپ شما بعد از مدت کوتاهی موجب دیده شدن و آشنایی بیشتر کاربران اینترنتی با کسب و کار نوپای شما خواهد شد .

 

سخن پایانی با صاحبان استارت آپ ها

این هفت ایده بازاریابی بطور کلی ارائه شده و مسلما هر کدام نیاز به صرف وقت , تخصص و تجربه دارد ولی بهرحال برای موفقیت در هر کسب و کاری لازم است برای ارائه صحیح آن به کاربران و مشتریان آینده تان برنامه ریزی صحیح و دقیق داشته باشید . در مقالات آموزشی دیگر روشهای جدیدی برای تبلیغات استارت آپ و معرفی بهتر کسب و کارتان به مخاطبان هدف را به شما معرفی کرده ایم و سعی کرده ایم تا در سایر مقالات وارد جزئیات و شیوه تبلیغات استارت آپ شویم.

برخی از شیوه های افزایش عضو استارت آپ های در شروع فعالیت و یا حتی در اوج موفقیت سرویس هایی برای افزایش نصب اپلیکیشن های موبایل و معرفی جذاب به کاربران اپلیکیشن های موبایلی است . شیوه هایی را همراه هزینه هایشان به شما معرفی میکنیم که بتوانید با کمترین هزینه و بصورت مدیریت شده از روشهای تبلیغات اینترنتی و تبلیغات موبایلی به بهترین شکل ممکن برای رشد و توسعه استارت آپ خود بهره مند شوید.

 

در سازین بخوانید:  طراحی سایت سازگار با سئو

 

اگر نظری در ارتباط با این مقاله دارید یا قصد معرفی استارت آپ جدیدی را در همین صفحه دارید میتوانید در بخش نظرات آنرا معرفی کنید , تبلیغ رایگان و معرفی استارتاپ شما بدون هیچ اشکالی و حذف براحتی امکانپذیر است

تهیه و انتشار : اردوان سیجانی
منبع: واحد بازاریابی اینترنتی سازین

یک دیدگاه در “روش های بازاریابی استارت آپ ( 7 پیشنهاد بازاریابی استارت آپ ها )

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *