روش افزایش فالوور هدفمند اینستاگرام

روش افزایش فالوور هدفمند اینستاگرام

۸ روش برای جذب فالوور هدفمند صفحه اینستاگرام

افزایش فالوور شبکه‌های اجتماعی کار بسیار ساده‌ای است، شما به راحتی می‌توانید با دنبال کردن افراد دیگر آن‌ها را به دنبال کنندگان خود تبدیل کنید. اما ما در این مطلب قصد داریم رفتار حرفه‌ای برای یافتن دنبال کنندگان هدفمند را مطرح کنیم. دنبال کنندگان شما باید هدفمند افزایش پیدا کنند، اگر شما ۱۰۰ دنبال‌کننده داشته باشید که همگی به شما علاقه‌مندند، بهتر از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده است که هیچ‌کدام به صورت کامل نمی‌دانند شما چه کسی هستید و چه می‌کنید؟

در ادامه چند روش برای افزایش فالوورهای واقعی ایرانی و هدفمند برای صفحه‌ی اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم:

 ۱) صفحه اینستاگرام شما استانداردهای لازم را برای افزایش فالوور داشته باشد

قبل استفاده از هر ترفندی حتی اگر دنبال کننده ای در اینستاگرام ندارید نسبت به استاندارد سازی پیج اینستاگرام خود اقدام کنید. صفحات اینستاگرام برتر که در موضوع مرتبط با شما فعالیت میکنند را رصد کنید و الگو بگیرید. به طور مثال برای انتشار پست های عادی از عکس نوشته های هماهنگ استفاده کنید. بهتر است عکس نوشته ها را خودتان بسازید و از جایی کپی نکنید. کپی کردن بدون ذکر نام منبع از محتوای صفحه اینستاگرامی دیگران علاوه بر اینکه کار غیر حرفه ای است, زود هم لو میرود. پس سعی کنید محتوای عکس نوشته ها را در قالبی یکسان و مرتبط با موضوع فعالیت تان خودتان بسازید.

 

نمونه یک صفحه اینستاگرام
نمونه یک صفحه اینستاگرام

۲) حداقل ۱۰ پست آخر اینستاگرام تان حرفه ای باشد

قبل از شروع به تبلیغات و بازاریابی برای اینستاگرام و آغاز فعالیت حرفه ای در این شبکه اجتماعی لازم است حداقل ۱۰ پست اینستاگرامی آخر پیج شما که در یک قاب موبایل , یا تبلت یا کامپیوتر دیده میشود پست هایی زیبا , مرتبط و استاندارد باشد . یک پست استاندارد اینستاگرام شامل موارد زیر میگردد :

  • یک پست میتواند عکس نوشته یا ویدئو باشد. بهتر است قالب عکس نوشته ها یکسان باشد متن تان را با عکسی مرتبط یک یک قالب رنگی هماهنگ و یکسان با بقیه پست ها طراحی کنید ( برنامه های عکس نوشته ساز و ویرایش عکس مثل فتوشاپ برای افراد مبتدی و حرفه ای توصیه میشود ) .

  • اگر یک پست ویدئویی در اینستاگرام منتشر میکنید بهتر است ویدئویی نباشد که در سایر صفحات هزاران و میلیون ها بار دیده شده . هر چه خاص تر و جدیدتر و نایاب تر باشد بهتر است . دنبال کننده حرفه ای و قدیمی اینستاگرام خیلی سریع تشخیص میدهد که شما یک ویدئوی قدیمی و تکراری از صفحات دیگر را کپی کرده اید. در حالت حرفه ای برخی مدیران صفحات اینستاگرام ویدئوهای خود را با موبایل میسازند , آنرا کم حجم میکنند و آرم و لوگوی خود را در بخشی از ویدئو درج میکنند تا اگر در صفحات دیگری استفاده میشود , بازدیدکنندگان متوجه منبع اصلی شوند.

  • کپشن پست اینستاگرام شما میتواند کوتاه یا بلند باشد . کپشن در واقع محتوای متنی است که در پایین تصاویر و ویدئوها در اینستاگرام منتشر میشود و امکان گذاشتن #هشتگ در آن وجود دارد. واژه های کلیدی , مرتبط و البته پرطرفدار در متن شما بهترین انتخاب برای هشتگ گذاری در متن است . اگر میخواهید با بازاریابی از طریق هشتگ ها آشنا شوید به مقالات شبکه اجتماعی مراجعه کنید.

۳) استفاده از هشتگ های هدفمند

با استفاده از هشتگ های هدفمندی که دنبال کنندگان پیج شما ممکن است استفاده کنند می‌توانید آن‌ها را به سمت صفحه‌ی خود هدایت کنید، این کار برای جلب توجه افراد و شناساندن شما به آن‌ها انجام می شود. هنگامی‌که مشتریان بالقوه و یا فالوورهای احتمالی شما تصمیم می گیرند که هشتگ خاصی را جستجو کنند، ممکن است پست شما را ببینند و بخواهند که آن را بررسی کنند، و پست های شما مورد پسندشان واقع شود و به همین راحتی شما یک فالوور جدید داشته باشید.

برخی ایده هایی که شما می توانید از آن‌ها استفاده کنید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

علاقمندی‌های مخاطبان‌تان ، سرگرمی های‌شان، رویدادهایی که ممکن است آن‌ها بروند و مکان هایی که بیشتر آن‌جا هستند و… .

اگر هنوز نمی دانید که از کدام هشتگ استفاده کنید می تواند از صفحات فالوورهای‌تان شروع کنید و پروفایل‌شان را بخوانید، این روش به شما کمک خواهد کرد که کلیدواژه های خود را برای نوشتن هشتگ بیابید. هم‌چنین می توانید به هشتگ‌های مورد استفاده‌ی افرادی که می خواهید شما را دنبال کنند نیز نگاهی بیندازید، تا با استفاده از این هشتگ‌ها بتوانید آن‌ها را به سمت صفحه خود هدایت کنید.

 

نمونه یک پست اینستاگرامی خوب
نمونه یک پست اینستاگرامی خوب

 

۴) زمان انتشار پست اینستاگرامی , بسیار مهم است!

شاید باور نکنید ولی انتخاب زمان مناسب در انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی بسیار حایز اهمیت است. بهتر است زمان انتشار پست اینستاگرام شما در ساعاتی بین ۹ الی ۱۱ صبح و یا ۵ عصر الی ۷ و در نهایت ۹ الی ۱۱ شب باشد. ساعات اوج ترافیک اینترنت به معنای آنست که اغلب کاربران در حال فعالیت در شبکه های اجتماعی اند و پست هاییکه در این ساعات انتشار میدهید معمولا بازدید بیشتر و لایک بیشتری خواهند داشت.

در نهایت بازدید بالاتر پست شما موجب آن میشود تا مخاطبان هدفمندی را تبدیل به فالوور کنید. یادتان نرود افزایش فالوور واقعی ایرانی در صفحات اینستاگرامی تنها با انتشار پست خوب در زمان درست با تعداد روزانه صحیح و محتوای مرتبط و حرفه ای ممکن است.

توضیح ) شاید با خود بگویید چرا بسیاری از صفحات هجو و سطحی در اینستاگرام پر فالوور هستند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. اینستاگرام بخاطر سادگی و عمومی بودن در دسترس همه اقشار قرار گرفته و همین امر موجب میشود تا صفحات زردی که زندگی هنرپیشه ها را رصد میکنند یا به انتشار شایعات دامن میزنند به سرعت رشد کرده و فالوور جذب کنند. منتها یک نکته مهم ارزش تبلیغات در این صفحات است , اگر دقت کرده باشید یک برند مشهور یا محصول معروف و تخصصی هیچوقت در چنین صفحاتی بصورت هدفمند تبلیغ نمیکند.

اغلب کالاهای عمومی یا آرایشی و … از اینگونه صفحات استقبال میکنند که خب محصولشان هم برای تمام اقشار تولید شده است. منتها صفحات تجاری یا صفحاتی که با موضوعات خاص و مشخصی طراحی میشوند نیاز به جذب فالوور های هدفمند دارند و اینکار نیاز به صرف انرژی , هزینه و افزایش تجربه مدیر رسانه اجتماعی دارد و البته بعد از مدتی هم نتیجه زحمات خود را خواهد دید.

۵) به اکانت رقبای خود نیز نگاهی بیندازید

 

به صفحه ی رقیبان خود بروید و بررسی کنید که چه نوع افرادی را به سمت خود جذب کرده اند. این نقطه ی شروع خوبی برای شما خواهد بود که افرادی را که ممکن است به صفحه ی شما علاقمند شوند و مشتریان بالقوه شما شوند،بهتر بشناسید. شما حتی میتوانید از این هم فراتر روید و به صفحات فالوورهای فالوورهای رقیبان خود نیز نگاهی بیندازید و ببینید که چه محتوایی در صفحاتشان گذاشته اند.

بهتر است که در تلاش برای جذب فالوورهای رقیبان خود نباشید و صرفا با الهام گیری از نکات جالب در صفحات اینستاگرام آنها و فالوورهایشان، فالوورهای مخصوص به خود را جذب نمایید. با اینحال اگر فکر می کنید چیز ارزشمندی دارید که می توانید به این افراد پیشنهاد دهید که ممکن است زندگی آنها را بهتر کند، همچون یک محصول،سرویس و یا خدمات بهتر، با فالوو کردنشان، آن‌ها را از وجود خود باخبر سازید.

 

۶) به دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی دیگرتان اطلاع دهید

اگر شما هم‌اکنون حضور فعالی در دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، پینترست، توییتر و هر بستر دیگری دارید، به آن‌ها اطلاع دهید که شما در اینستاگرام هستید. افرادی که شما را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند ممکن است به راحتی در ایستاگرام جزو مخاطبان‌تان شوند، پس بهتر است که دامنه مخاطبان هدف خود را به شبکه‌های دیگر نیز گسترش دهید.

یکی از روش ها فراتر رفتن از رسانه‌های اجتماعی است. مخاطبان وبلاگ و یا وب‌سایت خود را نیز از حضورتان در اینستاگرام مطلع کنید و گزینه “follow me on Instagram” را در پروفایل خود اضافه کنید. این کار به مخاطبان کمک می کند رابطه ی خود را با شما محکم تر کنند و راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

 

۷) مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید

منافع بسیاری در میزبانی یک مسابقه در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان وجود خواهد داشت. برخی از این منافع  شامل این موارد می شوند: لیست ایمیل‌تان را رشد می‌دهید، با چیزهایی رایگان جامعه خود را رشد می دهید و مخاطبان‌تان را افزایش می دهید. مطمئن باشید که جایزه ای که در نظر گرفته اید فالوور هایتان را جذب خواهد کرد. جایزه‌تان را به گونه‌ای انتخاب کنید که به کسب وکارتان و مسابقه‌ای که برگزار می کنید مرتبط باشد.

کسب درآمد از اینستاگرام | ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام
کسب درآمد از اینستاگرام | شیوه راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام | روش بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۸) قسمت بیوگرافی خود را بهینه سازی کنید

در اینجا به چند المان مهمی که شما برای بهتر کردن قسمت بیوگرافی خود نیاز دارید تا فالوور های بیشتری جذب کنید، می پردازیم:
  • از کلمات کلیدی در نام خود استفاده کنید.
  • تصویر واضح و زیبایی برای عکس پروفایل‌تان انتخاب کنید.
  • از کلمات کلیدی در قسمت توضیحات استفاده کنید که دنبال کنندگان هدفمند را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.
  • لینک خود را بهینه سازی کنید.
  • شعار و پیغامی داشته باشید که به مردم بفهماند که چیزی که به آن‌ها پیشنهاد می کنید چقدر ارزشمند است.
با دقت به این نکات ساده شما می توانید مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه اینستاگرام خود جذب کنید، و تعداد فالوورهای‌تان به شکل قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

۹) از تبلیغات برای صفحه اینستاگرام غافل نشوید

تبلیغات اینستاگرام اهمیت ویژه ای دارد . تبلیغات اینستاگرامی شما میتواند داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام و در بهترین صفحات اینستاگرام اتفاق بی افتد و یا میتواند در خارج از اینستاگرام با روشهایی مانند تبلیغات کلیکی , ارسال نوتیفیکیشن و تبلیغات بازدیدی و یا تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل انجام شود.
برخی از شیوه های تبلیغ که در آن روی کلیک و تعداد بازدید گزارش دقیقتری وجود دارد مانند تبلیغات کلیکی و ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی روی افزایش فالوور هدفمند شما تاثیرگذار است. این شیوه از تبلیغات به دلیل قیمت کمی که دارد این قابلیت را دارد تا تعداد بالایی برای نمایش یا کلیک یا ارسال آن سفارش دهید. با هر شیوه ای که اقدام به تبلیغات صفحه اینستاگرام خود میکنید بهتر است متن و بنر تبلیغاتی خود را به شیوه طراحی کنید که تنها ابتدا بازدیدکنندگان را به کلیک کننده و در نهایت بتوانید به فالوور خود تبدیل کنید.  منظورمان اینست اگر قصدتان جذب مخاطبان در محدوده شهر خاصی است و هدفتان جذب فالوور از این منطقه است حتما نام شهر را ذکر کنید و اگر قصدتان صرفا افزایش فالوور علاقه مند به موضوعات و پست هایی است که انتشار میدهید میتوانید در طراحی آگهی تبلیغات خود مواردی که ممکن است باعث فیلتر شدن مخاطبانتان شود را استفاده نکنید .

سخن پایانی درباره جذب مخاطبان هدفمند اینستاگرام

به این نکته توجه کنید که صفحات موفق اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری مدت هاست در حال فعالیت هستند و توسط افراد با تجربه ای اداره میشود , پس عجله نکنید! شما باید برای جذب فالوور های وفادار برای پیج اینستاگرام خود ابتدا گروه مخاطبان تان را انتخاب و در نهایت با استفاده از تکنیک هایی به مرور مخاطبان هدف را تبدیل به فالوور های واقعی صفحه اینستاگرام خود کنید.

نکته مهم اینست که انتشار پست در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری حد و حدودی دارد و اصلا چنین قانونی نداریم که هر چقدر پست بیشتری منتشر کنید , مخاطب بیشتری جذب میکنید. در واقع با صبر و حوصله و مطالعه و تحقیق و گرفتن مشاوره خوب از افراد با تجربه میتوانید در مدت زمان مشخصی به نتیجه مطلوب برسید و در بین رقبایتان در اینستاگرام بهترین صفحه اینستاگرامی را از آن خود کنید.

ما را از نظرات خود درباره این مقاله آموزشی بی نصیب نگذارید. اگر صاحب یک صفحه اینستاگرامی هستید و میخواهید پیج تان در جستجوگر گوگل یا سایر جستجوگرها با واژه های خاصی جستجو شده و به مرور رتبه کلمات کلیدی تان در جستجوگرها افزایش یابد به شما توصیه میکنم صفحه اینستاگرام خود را در بخش بهترین صفحات اینستاگرام ایران به ثبت برسانید. کافیست روی لینک ” رپورتاژآگهی اینترنتی ” کلیک کنید .

همچنین کلیه کسب و کارهای اینستاگرامی میتوانند در بخش کامنت های مقالات اینستاگرام صفحه اینستاگرام خود را بصورت آگهی رایگان معرفی و تبلیغ کنند.

 

 

 

 

تهیه وانتشار : دپارتمان تبلیغات شبکه اجتماعی سازین