روش ارسال پیامک انبوه / نکات کلیدی در ارسال اس ام اس تبلیغاتی

ارسال پیامک انبوه

نکات مهم در اصول اولیه ارسال پیامک انبوه ؛

چنانچه قصد ارسال تبلیغات انبوه از طریق پیامک را دارید و یا تا کنون از سامانه اس ام اس گوناگون و بشکل مداوم استفاده کرده ولی آنطور که میخواستید برایتان تاثیرگذار نبوده حتما نکات زیر را مطالعه کنید و ببینید آیا تمام شرایط برای ارسال متن پیامک تاثیرگذار در زمان مناسب و به مخاطبان هدف مناسب را رعایت کرده اید یا خیر :

  1. سفارش سامانه پیامک و یا سفارش ارسال پیامک
    اولین گام متقاضیان به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی انتخاب شیوه ارسال است. ارسال اس ام اس میتواندتوسط خودتان با استفاده از سامانه ارسال اس ام اس هاییکه در بازارموجود است انجام شود و یا میتوانید با ارسال متن و زمان ارسال و تعیین مخاطبان هدف بشکل دستی و بدون استفاده از پنل پیامک نسبت به سفارش اقدام کنید.
  2. انتخاب شرکت ارسال کننده پیامک شما
    شرکت پیامکی معتبری را انتخاب کنید که واسطه نباشد و البته دقت کنید که دارای وب سایتی کامل , شرکت ثبت شده و البته سیستم پاسخگویی آنلاین و پشتیبانی باشد ,چراکه سامانه های اس ام اس موجود در بازار مانند هم نبوده و تاریخ بروزرسانی بانک شماره موبایل هایشان و یا ابزار و امکانات و همچنین دقت در نحوه محاسبه ارسال پیامک هاییکه واقعا ارسال شده یا برگشت خورده شان متفاوت است واین نکات از مهمترین عواملی است که در جلب رضایت یک مشتری از هزینه ای که برای تبلیغ پرداخت کرده است موثر است.
    در اغلب موارد مشتری به دلیل انتخاب سرویس دهنده ضعیف ممکن است توقع بازدهی را که از تبلیغات توقع دارد برآورده نشود و این مسئله به آن معنا نیست که ارسال پیامک انبوه خوب نیست! , بلکه به دلیل انتخاب سرویس دهنده ضعیف اتفاق افتاده است.
  3. اصول ارسال پیامک تبلیغاتی 

    قبل ارسال پیامک تبلیغاتی چند اصل مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم :
    – تعیین هدف از ارسال پیامک
    – طراحی متن پیامک تاثیرگذار
    – انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک
    – تعیین مخاطبان هدف که قرار است پیامک را دریافت کنند

    توضیح :

    چنانچه قصدمان از تبلیغات انبوه , برندسازی و کسب حسن شهرت برای کسب وکارمان است بهترین شیوه ارسال پیامک تبلیغاتی اختصاص بودجه هفتگی یا ماهانه و تعیین دوره های زمانی برای ارسال پیامک به مخاطبان هدف مان است. اصلا مهم نیست یک مخاطب یک یا چند بار پیامک شما را ببیند ,چراکه طبق قانون تبلیغات در بسیاری از موارد این تکرار است که میتواند یک مخاطب را به مشتری شما تبدیل کند.

توقع کسب و کار از تبلیغات چقدر باشد؟

طبق آمارهای رسمی , میانگین بازده تبلیغات به هر شکلی که انجام شود ۵ الی ۱۰ درصد است. این عدد به آن معناست , درصورتیکه تبلیغ شما به بهترین شکل ممکن طراحی شده و تمام استاندارد های انتشار آنرا رعایت کرده باشید , از هزینه ای که به تبلیغات اختصاص داده اید حدود ۵ الی ۱۰ درصد اگر بازده داشته باشد این به آن معناست که تبلیغ مورد نظر به بهترین شکل ممکن تاثیر خود را گذاشته و ادامه این تبلیغ شما را به اهداف تان نزدیک میکند.
اشتباهی که اغلب ما مرتکب آن میشویم اینست که مبلغی را برای یکبار تبلیغ در نظر میگیریم و توقع داریم در محدوده زمانی انتشار تبلیغ خود , تا چند برابر این مبلغ مشتریان از ما خرید کرده و برای ما سودآور باشد در صورتیکه درآمد و سود شما باید از مشتریان قدیمی تان باشد و با توجه به محبوبیت و شهرت کسب و کارتان درآمد داشته باشید و تبلیغ فعلی که انجام میدهید تنها و تنها هدفش برگردان ۵تا۱۰درصدی و اضافه کردن مشتری جدید ( سرمایه جدید ) خواهد بود.
با تغییرنگاه خود از امروز میتوانیم تبلیغات اصولی و پر بازده را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم.

بهترین شرکت های ارسال پیامک تبلیغاتی کدامند؟

شناخت شرکت پیامکی معتبر به راحتی امکانپذیر است. برای سفارش ارسال پیامک تبلیغاتی با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید از فهرست ” بهترین شرکت های ارسال پیامک ” به مقایسه وب سایت چند شرکت بپردازید. برای مقایسه به نکاتی مانند :  قیمت ارسال پیامک , روش های معرفی شده ارسال پیامک , مقایسه ابزار پشتیبانی و پاسخگویی مانند: ایمیل , تلفن , تیکت , پیامک , چت آنلاین و گفتگو از طریق پیامرسان های متداول موبایلی و البته بررسی آخرین مشتریانی که از سرویس های سایت مورد نظر استفاده میکنند , بپردازید.

انتخاب پنل پیامک و مقایسه امکانات آن نیز مهم است, پنل ارسال اس ام اس که بانک شماره موبایل بروز و لحظه ای دارد ارزشی معادل چند برابر سامانه های پیامکی متفرقه دارد چراکه بازده ای چند برابر دارد. به جز ارسال انبوه پیامک سامانه های ارسال اس ام اس مخابراتی امکانات بی نظیر دیگری را به کسب و کارها میدهد که در تداوم یک ارتباط تعاملی مداوم با مشتریان هر کسب و کار کمک بسیاری میکند.

حتی برخی از کسب و کارها از سامانه های پیامک برای برگزاری جشنواره ها , تبریک مناسبتی خودکار به مشترکین برتر , فعالسازی کارت گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات و خدمات , برگزاری مسابقات و نظر سنجی ها و … سیستم های دریافت انتفاد و پیشنهاد , آخرین اخبار , منشی هوشمند پیامکی و … غیره را برای خود فعال کرده اند.

هدف از تبلیغات
هدف از تبلیغات

هدف شما از تبلیغات پیامکی چیست ؟

قبل ارسال پیامک انبوه هدفتان را از ارسال اس ام اس مشخص کنید. ارسال پیامک در محیط موبایل و در فضای ارتباطی موبایل میباشد و این یعنی با توجه به محیط تبلیغاتی و نوع مخاطبان باید توقع صحیحی را از این شیوه از تبلیغات داشته باشید.

یک مثال ساده میزنیم :

بطور معمول دعوت افراد از یک محیط تبلیغاتی به یک محیط دیگر بسیار دشوار است. بین اپلیکیشن های موبایل , پیامرسان ها , پیامک , تماس تلفنی و بخش های مجزای گوشی همراه مخاطبان تان فرق قائل شوید. درست است که در یک موبایل میتوان ده ها و صدها شبکه اجتماعی , سایت و البته امکانات ارتباطی مثل sms یا ارتباط صوتی را در اختیار داشت ولی دعوت از یک محیط به محیط متفاوت دیگری معمولا موفقیت آمیز نیست. مثلا شما نمیتوانید با ارسال پیامک انبوه نسبت به جذب فالوور برای اینستگرام یا تلگرام و یا حتی افزایش بازدید وب سایت اقدام کنید چراکه معمولا واکنش کاربران به چنین محتوایی منفی خواهد بود.

چه اهدافی را برای تبلیغات پیامکی خود انتخاب کنیم ؟

پیامک تبلیغاتی میتواند بر روی دریافت کننده جهت دریافت کد تخفیف , آگاهی از یک تخفیف جالب و جذاب ( اینکه شما فکر کنید جذاب است کافی نیست, مشترکین شما باید طرح شما را جذاب بدانند) افتتاح شعبه و یا شروع فعالیت یک کسب وکار جدید , اطلاع رسانی تغییر و تحولات در کسب و کار ویا انتشار محتواییکه بشکل محرز برای دریافت کنندگان ضروری و سرنوشت ساز است.
با آگاهی از کاربردهای پیامک و شناخت واکنش دریافت کنندگان پیامک تبلیغاتی میتوانید اهداف واقعی تری را طراحی کرده و مسلما وقتی توقع شما از تبلیغات به واقعیت نزدیک شود ,  ارسال اس ام اس انبوه شما نیز نتیجه بخش خواهد بود.

با ارسال پیامک تبلیغاتی , مشتری جدید اضافه میشود؟

بدون شک افزایش مشتری جدید و البته تکرار خرید مشتریان قدیمی اولین هدف تبلیغات اغلب کسب و کارهاست . ولی بهتر است بدانید هزینه تبلیغات برای جذب یک مشتری جدید طبق قانون تبلیغات و بازاریابی بطور متوسط معادل ۱۰ برابر خرید اول یک مشتری است. از اینرو نوع کالا و خدمات خود را دسته بندی کنید و سعی کنید محصولاتی را که مشتریان به آنها بیشتر نیاز دارند را از طریق پیامک به شکل عمومی اطلاع رسانی کنیدو دقت کنید تنها راه افزایش مشتری جدید , تداوم تبلیغ و دوره های زمانی تکرار تبلیغات پیامکی است.

منطق بودجه بالاتر که برای تبلیغ نسبت به خرید اول یک مشتری در نظر میگیرید بسیار ساده است. وقتی مشتری جدیدی به کسب و کار شما اضافه میشود , این مشتری در صورت رضایت از شما خریدهایش را تکرار کرده و خود مشتری پتانسیل بالایی در معرفی مشتری بعدی را خواهد داشت. پس برای ورود همین مشتری هزینه تبلیغات شما طبیعی است که حداقل ۱۰ برابر متوسط خرید اول مشتریان تان باشد .

تکرار خرید مشتریان قدیمی کسب و کار شما از طریق پیامک زمانی اتفاق می افتد که شما جشنواره فروش و کدهای تخفیف را برای مشتریان مطابق طرح تبلیغاتی خود ارسال کنید. این نکته را در نظر داشته باشید دریافت کننده پیامک هیچ اجباری به مشاهده پیامک شما ندارد و در هر بار ارسال بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از متن های پیامکی ( در صورتیکه به بهترین شکل ممکن طراحی شده باشد ) دیده میشوند و الباقی دریافت کنندگان ممکن است آنرا حذف کرده یا اصلا نبینند.

شیوه طراحی متن پیامک تاثیرگذار

متن پیامک تبلیغاتی
متن پیامک تبلیغاتی

اگر فروشنده سرویس پیامک انبوه شما با تجربه باشد و آموزشهای لازم و کافی را در رابطه با مشاوره تخصصی در زمینه بازاریابی و تبلیغات توسط شرکتی که در آن کار میکند را دیده باشد مسلما شما میتوانید به او اعتماد کرده و در حین سفارش ارسال تبلیغات خود چند پیشنهاد در مورد متن های پیامک تاثیرگذار از او دریافت کنید.
پیامک های تاثیرگذار بطور معمول , کوتاه , تاثیرگذار و جذاب بوده و کمترین تاثیر آن بر روی دریافت کننده اینست که او را وادار به مشاهده متن اصلی پیامک خواهد کرد.
پس متن پیامک خود را به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان هدف به دقت و با هوشمندی طراحی کنید و اگر احساس میکنید اینکار برای شما دشوار است مقالات آموزشی که در رابطه با طراحی متن پیامک تاثیرگذار در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شده است را مطالعه کنید.

 زمان مناسب برای ارسال پیامک

تبلیغات پیامکی نیز مانند بسیاری از شیوه های تبلیغ در شبکه های اجتماعی و یا ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی بهتر است در زمان هاییکه بیشترین مخاطب سرگرم گوشی های موبایل شان هستند و انتظار دریافت و مشاهده محتوایی را در گوشی موبایل خود میکشند انجام شود.
این زمان بطور معمول صبح ها ( صبح کاری از ۱۰صبح الی ۱۲) و عصر ها ( از ۱۷ الی ۱۹ ) میباشد. البته شب ها نیز زمان اوج ترافیک کاربران محسوب میشود ولی در این زمان معمولا پیامک ها دیده نمیشوند.

بانک شماره موبایل هدف ( دریافت کنندگان پیامک )

مهم است بانک شماره موبایل سامانه پیامکی که استفاده میکنید بروزرسانی شده باشد . البته بروز بودن بانک موبایل را با سوال از فروشنده متوجه نمیشوید و بهترین شیوه شناسایی بانک های شماره موبایل محله ها , بانک شماره موبایل مشاغل , بانک شماره موبایل به تفکیک سن و جنسیت و سایر شیوه های تفکیک با ارسال آزمایشی امکانپذیر است. شما با چند دوره ارسال پیامک و رعایت استاندارد های تبلیغات انبوه که بالاتر توضیح داده شده عملا از بروزبودن شماره ها و خطای کمتر در تفکیک دریافت کنندگان اس ام اس تبلیغاتی مطمئن میشوید.

تبلیغات با بازده بالا
تبلیغات با بازده بالا

نتیجه گیری ! ارسال پیامک تبلیغاتی خوب است یا خیر !؟

با شناخت کافی از ابزاری که قرار است برای کسب و کار ما تبلیغ کند , عملا بیشترین بازده را به دست می آوریم. اگر هدف ما به درستی انتخاب شود و ابزار تبلیغات ما توانایی اثربخشی در رسیدن به هدف ما را داشته باشد بی شک ارسال پیامک انبوه یکی از پربازده ترین شیوه های تبلیغاتی است. طراحی متن پیامک و بروزبودن شماره موبایل هاییکه قرار است محتوای تبلیغاتی ما را دریافت کنند نیز اهمیت بالایی دارد.
توقع ما از ارسال پیامک مثل آگهی دادن در نیازمندی های همشهری نباشد, چراکه نوع مخاطبین این محیط تبلیغاتی با صفحات نیازمندی و حتی بخش نیازمندی های روزنامه ها کاملا متفاوت است.