راهنمای افزایش فروش ازطریق تلگرام

تبلیغات تلگرام

افزایش فروش از طریق تلگرام چطور انجام میشود؟

راهنمای افزایش فروش از طریق تلگرام و پیامرسان های موبایلی مشابه یک راهنمای جامع برای استفاده از تجربیات و دانش بازاریابی موبایلی است که به شما کمک میکند از صفر تا صد ساخت کانال تلگرامی , افزایش عضو کانال تلگرامی تجاری و تداوم بخشیدن به رشد فروش و افزایش مشتری از طریق تلگرام را بدرستی و با استفاده از تجربه کانالهای تلگرامی تجاری موفق انجام دهید.

بسیاری از صاحبان کسب و کار در مورد  تبلیغات در تلگرام و چگونگی بازخوردش سوال میپرسند،باید بگم که این تبلیغ بسیار تاثیرگذاراست ما در این مقاله شما را بهتر راهنمایی میکنیم پس تا آخر مقاله با ما باشید . بسیاری از کارشناسان تبلیغات و بازاریابی معتقدند تبلیغات در موبایل و بازاریابی در شبکه های اجتماعی جای بسیاری از رسانه های سنتی را گرفته و هر روز بر تعداد کسب و کارهاییکه بودجه های تبلیغاتی خود را بجای تبلیغ در تلویزیون یا مجلات و روزنامه ها … , صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی میکنند افزوده میشود.

این مقاله به راز موفقیت کسب و کارها در تلگرام میپردازد :

ساخت کانال تلگرام تجاری و انتخاب نام مناسب

ایجاد کانال تلگرامی تجاری تفاوت فنی با کانالهای دیگر ندارد ولی محتوا ونحوه ارائه آن بی شک متفاوت است . آدرس کانال خود را ترجیحا کوتاه و از واژه های متداول مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. آدرس کانال تلگرام از این دید اهمیت دارد که در بخش جستجو برای کاربران قابل نمایش است ( البته اگر  تگ کانال را کامل وارد کنند مثلا : @SAZIN ) نامی انتخاب کنید که یک یا دو کلمه باشد و از فونت های عجیب هم استفاده نکنید تا در نسخه های متفاوت تلگرام ( web , ios , windows , android ..) قابل خواندن باشد.
برخی از فعالان حوزه کسب و کار در فضای مجازی آدرس های خوب و متداول و مشهور را به سرعت ثبت میکنند و همینکارشان در جذب مخاطب تاثیر بالایی دارد. بعنوان مثال واژه هایی مثل : milk , iranbook , bestjobs , kifokafsh …. که لاتین یا فینگلیش هستند ولی احتمال اینکه مخاطبان آنرا در تلگرام جستجو کنند و بیابند بالاست.۱) هدف خود را از حضور در تلگرام مشخص کنید

صفحات و کانالها در شبکه های اجتماعی باید با یک نگاه مخاطب مشخص باشد که چه هدفی دارند. برخی از صاحبان کسب و کار میگویند به دلیل اینکه ممکن است اعضای کانال ما بعد مشاهده فهرست اجناس و قیمت و تجاری بودن کانال آنرا ترک کنند ما لابه لای پستهای کانال خود از مطالب متفرقه ( خبر + طنز + علمی + تاریخی و ..) استفاده میکنیم. خب ! این یک اشتباه مسلم است.
اصلا اهمیتی ندارد که مخاطب شما بعد ورود به صفحه یا کانال شما چه واکنشی دارد, این مهم است که بعد ورود مخاطب با پست هایی یکپارچه و هدفمند و هماهنگ و زیبا مواجه شود . حال بعد مشاهده ممکن است بماند یا رسانه شما را ترک کند. همین اتفاق خوب در تبلیغات کافیست . پس فقط روی موضوع اولیه کانال تان متمرکز شوید و پستهاییکه در رسانه خود منتشر میکنید حتما مرتبط با کسب و کارتان باشد ( اصلا مهم نیست چقدر عضو داشته باشید ,مهم تنها نتیجه تبلیغات و بازاریابی صحیح و افزایش فروش شما از طریق رسانه های اجتماعی است )

– در اینفو کانال تلگرام خود توضیحات مفیدی ارائه کنید

در بخش اطلاعات قابل نمایش کانال از توضیحاتی چند سطری و کوتاه و جذاب استفاده کنید. تگ کانال شما یا همان آدرس کانال شما در بخش اطلاعات موجود است و تنها کافیست لینک عضویت ( لینک جوین کانال ) خود را در این بخش بسازید و وارد کنید. البته اینکار اختیاری است .

– پست های جذاب (عکس+فیلم+ویس) را منتشر کنید

ممکن است پستی به نظر شما خوشایند بیاید ولی از نظر مخاطبان جالب نباشد. پستهایی هماهنگ ترجیحا در یک قاب یک رنگ با عکسهایی با کیفیت اولین گام برای زیباتر شدن پستهای تلگرامی است. عکسهای خود را از منابعی بجز تلگرام بیابید و اگر میتوانید همراه تصاویرتان را تبدیل به عکسنوشته با فونت هایی غیراز فونت خود تلگرام منتشر کنید تا امکان انتشار تصویر به تنهایی با لوگو و آدرس صفحه شما در سایر شبکه های اجتماعی و یا گروه ها وجود داشته باشد و مخاطبان با انتشار عکس یا ویدئو به تنهایی متوجه منبع آن بشوند.

برخی کانالها زیر تصاویر خود به انتشار کدمحصول یا قیمت بدون هیچ توضیحی بسنده میکنند که این اشتباه است. متن پایین هر پست شما به دقت باید تهیه شود و هر چقدر وقت برای تهیه شناسنامه دارد کردن یک پست صرف کنید همانقدر هم میتوانید از مخاطب توقع داشته باشید برای نگاه کردن و خواندن پست وقت صرف کند.

بطور مثال اگر فروشنده ادکلن یا کیف یا حتی خدمات طراحی وب انجام میدهید سعی کنید متن پایین تصویر شما دقیقا توضیح دهد نام محصول چیست؟ حدود قیمت محصول چقدر است؟ تخفیف دارد یا ندارد؟ برای خرید محصول یا خدمت مخاطب چه کار کند؟ این محصول یا خدمت شما چه ویژگی خاصی برای خریدار آن دارد؟ و…

تا به حال هیچ برنامه‌ای به اندازه‌ی تلگرام باعث ایجاد نویز در زندگی کاربران نشده است. پست کردن روزی ۴ تا ۶ عدد محتوا در کانال‌تان کافیست. اگر بیش از اندازه نویز ایجاد کنید، کاربران وقت نخواهند کرد همه‌ی محتوای شما را بخوانند و احتمالا شما را اسپم تصور کنند. حتی اگر پست‌های کمی منتشر می‌کنید سعی کنید خیلی قوی باشند.

به موارد زیر توجه کنید تا اسپم محسوب نشوید:

  • رساندن یک مطلب مهم با تعداد کمی از کلمات(کوتاه بودن)
  • استفاده از عکس مرتبط و با کیفیت
  • فرستادن تعداد معقولی از پست‌ها در طی روز
  • تمامی پست‌های شما باید در یک حوزه خاص و مرتبط باشند

– لحظه ای که تبلیغ دارید 3پست آخر متنوع باشد

در هر مرحله از انتشار تبلیغات خود در سایر کانالها و یا تبلیغات به روشهای دیگر 3 یا 4 پست آخر کانالتان بجز مرتبط بودن با کسب و کارتان باید برای مخاطبان جذاب هم باشد تا به امید پست های دیگر رسانه شما را دنبال کرده و آنرا ترک نکنند و یا در ایده آل ترین حالت حتی پست شما را با سایر دوستانشان یا در گروه ها منتشر کنند.
در یک پست میتوانید به توضیح کامل محصول یا خدمتی که در موردش تبلیغ داده اید  یا تخفیف خوبی داده اید بپردازید و در دو یا سه پست دیگر هم میتوانید به نکات آموزشی جذاب و مرتبط با کسب و کارتان بپردازید . مثلا یک دندانپزشک میتواند یک ویدئو یا گیف جالب در مورد نحوه عصب کشی یا پرکردن دندان های خراب منتشر کند یا یک ارائه دهنده خدمات آسانسور میتواند در مورد افشاگری برخی از ترفندهای سایر سرویس دهندگان آسانسور در آپارتمان ها و برج ها اشاره کرده و در پستهای دیگر به خدمت یا محصول مورد نظر بصورت مستقیم بپردازید. ویژگی این ترتیب در انتشار پست ها الی الخصوص در زمان انتشار تبلیغات اینست که مخاطب علاوه بر مشاهده محتوای جذاب در کانال شما میتواند اصل مطلب که اطلاعات مربوط به فروش کالا و خدمات شما هست را نیز مشاهده کند.

– عجله نکنید! رقبای موفق شما زودتر شروع کردند!

در گذاشتن پست ها یا بازده تبلیغات عجله نکنید. روشهای تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی مشخص است . هیچوقت رقیب موفق شما بودجه تبلیغات خود را به شما نمیگوید و راه هاییکه با آن به موفقیت رسیده است را با جزئیات برای شما شرح نمیدهد ,پس یا مجبور هستید همان تجربه ها و مسیرها را طی کنید و یا با مشورت با یک کارشناس بازاریابی تبلیغات موبایلی مشورت کنید .
شاید بنظرتان بیاید ایجاد کانال تلگرام یا حساب توییتر وایسنتگرام رایگان است پس موفقیت تجاری یا کسب درآمد در شبکه های اجتماعی نیز هزینه ای ندارد و ارزان تر از سایر تبلیغات است . این تفکر اشتباه است چراکه شبکه اجتماعی تنها یک فرصت تبلیغاتی برای ارتباط نزدیکتر , سریعتر و موثرتر نسبت به سایر رسانه ها به شما میدهد و همه در تلاشند در شبکه های اجتماعی از هم سبقت بگیرند و برای اینکار از طریق ارتباط شان با صفحات و کانالهای مشهور و صرف هزینه هایی گاها بیشتر از رسانه های سنتی , بازخورد خوب دریافت میکنند.
بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید و از روشهای متداول تبلیغات بطور مداوم غافل نشوید , تنها تداوم است که به صفحه یا کانال شما اعتبار میبخشد و مطمئن باشید با تداوم و نظم در تبلیغات و بازاریابی آنلاین , بالاخره موفق میشوید.

– در کانال رقبا و برندهای مکمل خود تبلیغ کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش دنبال‌کنندگان کانال تلگرام شما تبلیغ در کانال‌های رقبا و برندهای مکمل‌تان است. اعضای این کانا‌ل‌ها احتمال بیشتری دارد که به شما و مطالب‌تان علاقه‌مند باشند. بنابراین کانال‌های رقبای خود را بیابید، اکثر کانال‌ها آدرس ادمین خود را نوشته‌اند بنابراین مشخص است که برای همکاری آماده هستند؛ از آن‌ها بخواهید تا یک پست از کانال شما را منتشر کنند و شما را به اعضای خود معرفی کنند. اغلب با میزان اندکی سرمایه‌گذاری قادر خواهید بود افراد بسیاری جذب کنید.

روشهای تاثیرگذار تبلیغات در تلگرام

روشهای گوناگونی برای تبلیغات تلگرامی توسط شرکت ها , اشخاص و البته واسطه ها برای تبلیغات تلگرامی پیشنهاد میشود که در بسیاری موارد برای تبلیغ یک کانال تلگرامی تجاری مفید نیست. برخی از شیوه های تبلیغات تلگرامی که معرفی میشود :

تبلیغات بازدیدی گسترده در تلگرام

این شیوه برای کانالهاییکه عضو نسبتا استانداردی در کانالشان دارند و قصد افزایش بازدید و معرفی بهتر کانالشان را به سایر مخاطبان دارد مفید است. البته بهتر است که بصورت چرخشی انجام شود و فقط تبلیغات خود را در کانالهای ثابت منتشر نکنید. برخی از شرکتها اقدام به تبلیغات گسترده میکنند که به جهت اطمینان و در اختیار داشتن فهرست بیشتری از کانالهای طبقه بندی شده موثرتر خواهد بود . در این شیوه بنر تبلیغاتی شما از زمان مشخصی تا زمان مشخصی در یک یا چند کانال تلگرامی تا حدی که شما با سرویس دهنده توافق کرده اید به نمایش در میاید.

نکته !
بهتر است قبل از اقدام به تبلیغات گسترده ابتدا به افزایش عضو کانال تلگرام اقدام کرده باشید و برای حفظ اعتبار کانال خود ترجیحا همزمان با تبلیغات گسترده با برنامه ریزی اقدام به افزایش عضو واقعی کانال تلگرام نیز اقدام کنید.
نکته!
بهتر است بجای استفاده از وب سایت های تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده از گفتگوی تلگرامی و با ارتباطات داخل خود تلگرام با شرکت ها ارتباط داشته باشید تا از نحوه پاسخگویی و پشتیبانی در این گونه از تبلیغات نیز مطمئن شوید. معمولا وب سایت ها تنها یک کمپین نمایشی با همان تعداد بازدیدهای بنر را به شما نمایش میدهند و از ارائه جزئیات یا پشتیبانی تلفنی خودداری میکنند.

افزایش عضو واقعی کانال تلگرام

افزایش عضو ( افزایش ممبر یا افزایش فالوور ) یا هرچه نامش را میگذارید به چند روش انجام میشود و از این دید برای کانالهای تجاری و کسب و کارها در تلگرام اهمیت دارد که درصدی از مخاطبانی که در کانال تلگرام شما عضو میشوند , بنرها , پست ها و موضوع کانال شما را مشاهده میکنند. روشهای متداول افزایش عضو واقعی کانال تلگرام عبارتند از :

افزایش عضو به روش ارسال نوتیفیکیشن
در این شیوه تصویر و متن تبلیغاتی شما به کاربرانی که اپلیکیشنی خاص را نصب کرده اند ارسال میشود و آنها با لمس پیام که متصل به لینک عضویت ( لینک جوین) است وارد کانال میشوند. ارسال پیام های تبلیغاتی تا زمانی که تعداد عضو سفارشی شما به پایان برسد ادامه خواهد داشت. این شیوه برای کانالهاییکه تازه شروع به فعالیت کرده اند مناسب است .

افزایش عضو تضمینی به روش تبلیغات گسترده
تبلیغ و بنر کانال شما تا زمانی که تعداد عضو سفارش داده شده توسط شما به پایان برسد در کانالهای تلگرامی نمایش داده میشود. این شیوه به دلیل اینکه همزمان با تبلیغ افزایش عضو انجام میشود برای کانالهای تلگرامی تجاری مناسب به نظر میرسد ولی به دلیل محدودیت کانالهاییکه چنین تضمینی را به شما میدهند امکان استفاده از این شیوه و زمان استفاده از آن محدود است و بطور چرخشی و در فواصل زمانی مشخص از اینگونه روشها استفاده نمایید.

افزایش عضو کانال تلگرام به روش پاپ آپ
کاربران تلگرام که از اپلیکیشن های پیامرسان فارسی تلگرام ( نام های گوناگونی دارد) استفاده میکنند در زمانی که آنلاین هستند پیامی را روی صفحه خود مشاهده میکنند که در صورت پذیرش آن , عضو کانال تلگرامی شما میشوند. این شیوه از عضویت با توجه به تعداد اعضای اپلیکیشن فارسی محدودیت تعداد سفارش دارد. منظور از محدودیت اینست که مثلا شما میتوانید تا 50هزار یا 100هزار عضو واقعی را سفارش دهید.

افزایش عضو تضمینی به روش اد اجباری
کاربران تلگرامی که از اپلیکیشن های فارسی تلگرام استفاده میکنند بدون اختیار عضو کانال تلگرامی شما میشوند. این شیوه به دلیل قیمت پایین توسط کانالها استقبال میشود ولی مسلما بسیاری از افراد که بدون اختیار عضو کانال تلگرامی شده اند پس از اطلاع از عضویت بدون مشاهده یا ورود به کانال , آنرا ترک میکنند. از این شیوه برای جذب عضو بالا به دلیل هزینه کمش استفاده میشود چراکه بهرحال درصدی از افراد چنانچه محتوای کانال تلگرامی را مورد نیاز خود ببینند, مخاطب کانال تلگرامی جدید میشوند.
از این شیوه نیز بطور چرخشی و در فواصل زمانی مشخص تقریبا تمام کانالهای موفق تلگرام استفاده کردند.

 

تبلیغات کلیکی در تلگرام , مناسب برای کسب و کارهای دارای وب سایت

چنانچه فروشگاه آنلاین دارید و قصد افزایش رنک و رتبه سایت خود در الکسا یا گوگل یا سایر جستجوگرها را داشته باشید و یا بخواهید از میان تمام کاربرانی که روی تبلیغات شما کلیک میکنند برخی را بعنوان مشتری وب سایت تان جذب کنید این شیوه پیشنهاد میشود . در این شیوه به ازای هر کلیک که کاربران تلگرامی روی لینک اختصاصی شما میکنند, مبلغی از اعتبار پرداختی شما کسر میگردد.
البته باید توجه کنید تمام روشهای تبلیغاتی تلگرام امکان کلیک کردن روی لینک ها و جذب بازدیدکننده و یا مشتری جدید را دارند و این شیوه نیز در زمان و شرایط مناسب بصورت چرخشی و در فواصل زمانی مشخص به کانالهای تجاری پیشنهاد میشود.

تبلیغات زمانی در تلگرام
تبلیغات زمانی در تلگرام

تبلیغات ساعتی و ثابت تلگرام , با هزینه تبلیغات ارزانتر

در این روش شما مبلغ مشخصی را به صاحبان کانالها و یا مجری تبلیغاتی خود پرداخت میکنید و تبلیغات شما برای مدت زمان مشخصی در کانالهای تلگرامی منتشر خواهند شد. زمانی که شما از این روش استفاده میکنید دیگر درگیر تعداد ممبرها و تعداد بازدیدها نخواهید شد. بسیاری از کانالهای تلگرامی هستند که از 20هزار عضو تا 1 میلیون عضو هستند و علاوه بر مجوزهای لازم برای فعالیت در تلگرام از موضوع و محتوای جذابی نیز برخوردار هستند.
چنانچه بودجه کمی برای تبلیغات تلگرامی دارید میتوانید از این روش برای شروع تبلیغات تلگرامی استفاده کنید. البته لازم است بدانید این شیوه نیز مانند تبلیغات بازدیدی گسترده نیاز به تنوع در کانالهایی دارد که در آنها تبلیغات میکنید. کانالهایی هستند که محتوای جذابی دارند و شهرت خوبی میان مخاطبانشان دارند و گاها یک تبلیغ در چنین کانالهایی با تبلیغ در یک کانال با 1میلیون مخاطب برابر است.

منبع : وب سایت سازین

 

چنانچه نظری در ارتباط با این مقاله داشتید حتما برای ما ارسال کنید