جدید ترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸ کدامند ؟

جدیدترین تکنیک های سئو

جدید ترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸ کدامند ؟

جدید ترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸  ::  با توجه به اهمیت طراحی و بهینه سازی وبسایت در دهه اخیر و آگاه شدن صاحبان کسب و کارها و فروشندگان از این موضوع سئو و قرار گرفتن در رنک اول نتایج جست و جوهای گوگل توسط کاربران به یکی از دغدغه های مهم تبدیل گشته است . وقتی شما به دنبال کشف روش های تبلیغات هدفمند و ارزان قیمت هستید , بسیاری از رقبایتان مشغول آوردن سایت شان به صفحه نخست گوگل روی کلمات کلیدی مرتبط با صنف تان هستند و متاسفانه شما از آن غافل شده اید. نگران نباشید برای سئو هیچوقت دیر نیست ! سئو نوعی سرمایه گذاری است.

به همین منظور تحقیقات و اطلاع از الگوریتم های جدید گوگل بسیار مهم است .

گوگل به عنوان قدرتمند ترین و پرطرفدارترین موتور جستجوگر الگوریتم های خود را به صورت مدام مطابق با نیازها و علایق کاربرانش بروز رسانی می کند .به عبارتی مهم ترین ملاک برای گوگل رضایت کاربران از وبسایت هاست . الگوریتم گوگل در واقع قوانینی است که گوگل برای بهبود و دقت جستجوگر خود طراحی کرده و مدام در حال تغییر است . تلاش گوگل آنست تا ترفندها و حقه های کاذب را شناسایی کند و به محتوای تازه و منحصربفرد و جذاب ارزش بیشتری دهد.

برای همین هم هر از گاهی رتبه سایت ها در گوگل بطور ناگهانی کاهش شدیدی می یابد یا رتبه یک سایت بطور ناگهانی در میان رقبای بزرگ بازار ظاهر میشود . سازین در مجموعه مقالات سئو بطور کامل به تکنیک های جدید سئو ( بهینه سازی سایت ) میپردازدو در این مقاله بطور خلاصه قصد داریم تا جدیدترین الگوریتم گوگل برای سئو را در اختیار وب مسترها و مدیران سایت ها قرار دهیم . هر تغییری در الگوریتم گوگل اتفاق بی افتد در این مقاله آنرا فورا منتشر و بروزخواهیم کرد تا شما عزیزان از آن مطلع شوید. با ما همراه باشید 🙂

 

جدیدترین تکنیک های سئو | نکات مهم درباره بهینه سازی سایت | seo سایت
جدیدترین تکنیک های سئو | نکات مهم درباره بهینه سازی سایت | seo سایت

 

ملاک های گوگل برای بهینه سازی و سئو در سال ۲۰۱۸ چیست ؟

 

۱-نوشتن توضیحات طولانی تر متا :: گزارش ها حاکی از آن است که از آواخر ماه نوامبر ۲۰۱۷ گوگل توضیحات متا را توصیفی تر و با تعداد کارکتر های بیشتر نمایش میدهد.محتوای توصیفی معنی دار و واضح که خلاصه کوچکی از متن اصلی را به نمایش میگذارد برای گوگل با اهمیت و پسندیده است .البته این به آن معنی نیست که میتوانید در این مورد زیاده روی کیند .

۲-سرعت بارگذاری صفحات به ویژه صفحه اصلی :: در الگوریتم جدید گوگل معتقد است وبسایت هایی که سرعت بارگذاری آنها بیشتر از ۳ ثانیه طول میکشد برای کاربران ناخوشایند است و بسیاری از کاربران به  منتظر ماندن برای لود شدن این نوع وبسایت ها تمایل ندارند . ابزارهای بسیاری برای تست سرعت وبسایت ها ارائه شده از جمله https://gtmetrix.com/    ویا https://fr.majestic.com/

بررسی آنلاین وضعیت سئو سایت

۳- استفاده از پیوند های داخلی :: استفاده از لینک بیلدینگ داخلی و ارجاع  دادن به مقالات یا وبسایت های مفید میتواند بسیار نتیجه مثبتی برای سئوسایت شما باشد چرا که جلب توجه خواننده و حضور بیشتر او در وبسایت بسیار پر اهمیت و موثر است .

۴- بهینه سازی تصاویر :: بهینه سازی تصاویر شامل کم حجم بودن تصاویر, بالا بودن کیفیت تصاویر,داشتن alt یا متن جایگزین و استفاده از زیر نویس برای عکس ها

۵- طراحی ریسپانسیو سایت :: سئو سایت برای سایت های واکنشگرا که طراحی وب سایت شان برای کلیه نمایشگرها انجام شده باشد و بدون خطا برای بازدیدکنندگان قابل استفاده باشد.

۶- طراحی وبسایت :: طراحی مناسب وبسایت امروزه نقش بسیار مهمی در سئو و بهینه سازی سایت دارد و هرچه سایت از لحاظ گرافیکی و فیلم با وضوح بالا و ساده تر باشد کاربر پسندتر و بیشتر مورد توجه گوگل قرار میگیرد .

۷ –پرهیز از تبلیغات واضح در وبسایت :: از متن های ,لینک ها ,دیدگاه ها و سایر مواردی که نشان دهنده تبلیغات واضح می باشند پرهیز کنید .

۸ – تاثیر ip اختصاصی روی سئو :: اگر دنبال بهبود رتبه صفحات سایت در گوگل با واژه های کلیدی خاص با رقابت پذیری بالا هستید توصیه میکنیم حتما از IP اختصاصی برای سایت تان استفاده کنید. در این حالت اگر کاربران در مرورگرها IP اختصاصی شما را وارد کنند , وب سایت شما لود خواهد شد . داشتن آی پی اختصاصی برای وب سایت ها روی بهینه سازی سایت بسیار موثر است .

۹ – استفاده از پیوند های خارجی :: ۱۰۰ سایت برتر کشور را از طریق الکسا یا سایت های رنکینک دیگری بیابید و از میان سایت ها سعی کنید لینک صفحات مهم خود را در آنها منتشر کنید. انتشار لینک به شکل یک متن لینک شده میتواند باشد و میتواند در دایرکتوری ها , سایت های رنک بالا یا وبلاگ ها و انجمن ها اتفاق بی افتد. لینک های خارجی روی سئو سایت تاثیرگذار است و امتیاز سئو سایت را افزایش میدهد.

تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو سایت بالاست
تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو سایت بالاست

 

در سازین بخوانید:  داستان موفقیت کانال تلگرام گیزمیز

۱۰ – رپورتاژ آگهی :: محتوایی مشابه یک خبر یا یک مقاله آموزشی در سایت های مهم و پربازدید را رپورتاژ آگهی مینامند. رپورتاژ آگهی دارای چند لینک به صفحات فرود , یک یا چند تصویر بوده و معمولا رپورتاژآگهی دائمی است . گوگل محتوای برترین سایت ها را بررسی میکند و در نهایت بابت محتوای منحصربفرد و اختصاصی که برای تبلیغ غیر مستقیم سایت شما روی سایت ها منتشر شده است به سئو سایت شما امتیاز میدهد . بهترین سایت ها از نظر گوگل را اگر ارزیابی کنید خواهید دید از تکنیک رپورتاژ آگهی به شکل گسترده روی سایت های متنوع استفاده کرده اند.

۱۱ – تاثیر ویدئو روی سئو :: انتشار ویدئو های مفید و اختصاصی روی شبکه های اجتماعی و سایت های معتبر و حتی وب سایت خودتان روی بهبود رتبه سایت تاثیر خواهد گذاشت . البته حجم ویدئو , بازدید ویدئو , کپشن ویدئو و اینکه به چه صفحه ای لینک شده باشد بسیار مهم است .

۱۲ – استفاده از کلمات کلیدی درست ::  تغییراتی در الگوریتم گوگل برای شناسایی کلمات کلیدی و بکار بردن این کلمات در محتوا , عنوان , تیتر ها , نام عکس ها و توضیحات هر صفحه اتفاق افتاده است . هر صفحه ای را که میسازید و هر محتوای مستقلی را که میسازید سعی کنید روی یک واژه کلیدی متمرکز شوید و حتما کلمات کلیدی مناسب , رقابت پذیری کلمات کلیدی تان و ارتباط ۱۰۰% واژه کلیدی با محتوایی که قصد انتشار آن را دارید را بررسی کنید.

افزایش سرعت بهبود رنک سایت

۱۳ : اهمیت حضور کاربران در سایتDwell Time ::  بعد از جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل و نمایش نتایج جستجوگر گوگل کاربر روی یکی از لینک ها کلیک میکند. بعد از کلیک کاربر زمانی که کاربر در آن صفحه مورد نظر بماند و بنظر او مرتبط و مفید بیاید برای جستجوگر گوگل اهمیت داشته و موجب بهبود رتبه سایت شما در جستجوگر گوگل میشود . پس زمان حضور کاربر در سایت بعد از جستجو مهم است . باید صفحات هدف و فرود خود را طوری طراحی کرده باشید که کاملا به واژه های کلیدی مورد جستجو مرتبط بوده و دقیقا همان کاری را انجام دهد که کاربران بعد جستجو از آن توقع دارند.

۱۴ – تعداد محتوای منتشر شده در روز :: گوگل در الگوریتم و قوانین خود چیزی درباره تعداد محتوای روزانه که در سایت تان منتشر میشود ننوشته است ولی جالب است بدانید تعداد محتوای تولیدی سایت شما برای سئو اهمیت دارد . البته نه هر محتوایی , بلکه باید تک تک صفحاتی که میسازید و منتشر میکنید مطابق قواعد سئو باشد و تمام استاندارد های بهینه سازی سایت در آنها رعایت شده باشد . توصیه میکنیم اگر کسب و کار آنلاین برایتان اهمیت دارد حتما برای تولید محتوا از یک مدیر سایت حرفه ای استفاده کنید و وظیفه تولید و مدیریت محتوای سایت تان را به او بسپارید.

 

در سازین بخوانید:  بهترین نام های تجاری جهان کدامند؟

 

 

روش بهبود رتبه سایت در گوگل | روش بهینه سازی سایت برای کسب رتبه یک گوگل
آنالیز رایگان سئو سایت  | بررسی آنلاین سئو سایت

 

۱۵ : فعالسازی خبرخوان RSS :: بخش خبری یا وبلاگ یا بخش آموزشی سایت تان را مجهز به خبرخوان کنید تا سایر کاربران , وبلاگ ها و مدیران سایت ها بتوانند از خبرخوان برای انتشار خودکار محتوای سایت شما در وب سایت خودشان یا در وبلاگ شان استفاده کنند. وقتی تولید محتوای حرفه ای انجام دهید و اینکار را بطور مداوم و با صبر حوصله ماه ها انجام دهید به مرور محتوای شما مشتریان وفاداری پیدا میکند و آنها از همین rss برای انتشار خودکار محتوای سایت شما استفاده میکنند.

۱۶ : تغییر در تعداد کاراکترها و تعداد جملات :: نه تنها گوگل بلکه تمام جستجوگرها و شبکه های اجتماعی دنبال کوتاه و مفید بودن محتوا هستند. تولید محتوای شما بهتر از کمتر از ۳۰ یا ۴۰ جمله باشد و جملاتی که استفاده میکنید به کلمات کلیدی تان مرتبط بوده و در نگارش تیتر و توضیح هر کدام از جملات و هر پاراگرافی به نگارش دقیق ادبیات فارسی و استفاده از علائم دقت کنید. استفاده از نقطه , ویرگول , تشدید , حروف کشیده و … بصورت صحیح آن برای سئوی سایت اهمیت دارد.

۱۷ : استاندارد لینک ها برای سئو :  لینک صفحات کوتاه باشد , لینک صفحات حاوی کلمه کلیدی اصلی ( کانونی) باشد.

۱۸ : لینک به کلمات بی ربط :: به کلماتی مثل ” کلیک ” یا ” اینجا ” و .. موارد مشابه که ربطی به کلمه کلیدی تان ندارد لینک ندهید. به جملات طولانی لینک ندهید! اینکار نه تنها تاثیری برای سئو ندارد , بلکه رتبه صفحه مورد نظرتان را کاهش میدهد.

۱۹: تعداد بالای لینک در محتوای یک صفحه :: حداقل ۳ یا ۴ لینک مهم داخلی یا خارجی مرتبط به موضوع و کلمات کلیدی در صفحه خود قرار دهید و آنرا به شکل بلد شده یا با تغییر رنگ با سایر کلمات تفکیک کنید. استفاده بیشتر از این تعداد موجب کاهش رتبه صفحه شما میشود , اگر رتبه گوگل شما کاهش یافته یکی از دلایل آن سخت گیری های گوگل نسبت به این موارد است .

۲۰ : بازدید کاذب برای سئو اشتباه است :: به هیچ عنوان از سرویس های افزایش بازدید مجازی با زمان مشخص استفاده نکنید. گوگل براحتی با بررسی زمان حضور بازدیدکننده در سایت را محاسبه میکند و متوجه استفاده شما از این ترفند میشود . اینکار شاید قبلا مفید بود ولی استفاده از این شیوه حتی برای بهبود رتبه سایت در الکسا نیز دیگر کاربرد ندارد. اغلب جستجوگرها و سایت های رتبه بندی در حال تغییرات بنیادی برای اهمیت بخشیدن به تولید محتوا هستند.

۲۱ : تبلیغات مفید برای سئو :: تبلیغات کلیکی گوگل برای سئو هیچ تاثیری ندارد. تنها روش های تبلیغات اینترنتی که برای سئو تاثیرگذار است , تبلیغات کلیکی در شبکه های اجتماعی , تبلیغات کلیکی متنی روی سایت های پر بازدید , ارسال ایمیل های انبوه , ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی ( طراحی استاندارد و لینک صحیح ) است .

۲۲ : افزایش بازدید از طریق لینک کوتاه سایت های بزرگ ::  فرض کنید بازدیدکننده صفحه فرود شما از طریق لینک کوتاه شده در شبکه اجتماعی توییتر یا لینکداین یا گوگل پلاس یا هر کوتاه کننده لینک دیگری وارد وب سایت شما شود . در جدیدترین تغییرات گوگل برای بررسی سئو سایت , اینکه بازدیدکنندگان از طریق چه لینکی وارد وب سایت تان میشود به بهبود رتبه سایت و البته بهینه سازی صفحه وب شما کمک میکند.

جدیدترین تکنیک های سئوی سایت
سفارش بهینه سازی سایت  |   سفارش بهبود رتبه سایت

 

در سازین بخوانید:  چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم ؟

نتیجه گیری ؛ جدیدترین تکنیک های سئو را بشناسیم !

بهینه سازی سایت تنها با رعایت تمام نکات فوق انجام میشود که البته کار ساده ای هم نیست چون برخی از استفاده از ترفندهای سئو نیاز به آشنایی کامل شما با مهارت های طراحی وب سایت و تسلط شما برای شناخت کافی از ابزار جدید سئو  دارد . سعی کنید جدیدترین تکنیک ها و الگوریتم گوگل را دنبال کنید و در لحظه از هر تغییری مطلع شوید. شاید دنبال کردن مقالات سئو یکی از راه های آگاهی از تازه های الگوریتم گوگل و سایر جستجوگرها باشد.

قبل از استفاده از هر تبلیغی با یک کارشناس سئو مشورت کنید تا تمام وب سایت , سرور هاستینگ و تنظیمات مورد نیاز سئو سایت تان را بررسی کند و در صورت نیاز به تنظیمات جدید یا تغییری در سایت تان , قبل از شروع تبلیغات تمام موارد مورد نیاز سئو را روی سایت تان پیاده سازی کند. تجربه ثابت کرده بازده تبلیغات اینترنتی برای سایت هاییکه بهینه سازی سایت حرفه ای انجام داده اند تا ۸۰% بیشتر از سایت های قدیمی , دست نخورده یا با تنظیمات سئو اشتباه میباشد.

بروزرسانی سایت مهم است ! وب سایت هیچ وقت قدیمی نمیشود  , هنوز هم تمام اپلیکیشن ها , ربات ها , برنامه ها و نرم افزار ها و .. به یک وب سایت متصل هستند. برای بهبود رتبه سایت تان بجای آنکه وقت تان را صرف شیوه انتشار مطالب و تولید محتوا کنید یا با انجام یک هزینه بالا بخشی را در محل کارتان برای بروزرسانی و تولید محتوا و سئو سایت اختصاص دهید , از یک شرکت طراحی وب سایت یا شرکت متخصص سئو کمک بگیرید. شرکت های طراحی وب و پشتیبانی وب سایت تمام امور مربوط به تبلیغات اینترنتی , مشاوره اصولی سئو , بروزآوری سایت , رفع اشکالات روزمره و البته از همه مهمتر تولید محتوای تازه برای سایت را برعده میگرند و هزینه انجام خدمات مدیریت سایت در این حالت تا یک پنجم کمتر از آنست که بخواهید دو سه نفر کارشناس را استخدام کنید و در آخر هم نتیجه ای نگیرید.

 

امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید , چنانچه نظری درباره تکنیک های جدید سئو سایت دارید و یا شیوه جدیدی در سئو را میشناسید و میخواهید با سایر کاربران در میان بگذارید , میتوانید از طریق فرم نظرات برای سازین ارسال کنید تا پس از مدتی منتشر شود.
درباره سئو ی سایت سوالی دارید؟ همین حالا با کارشناسان بازاریابی اینترنتی سازین از طریق گفتگوی آنلاین ۲۴ساعته سوالات خود را مطرح کنید

 

 

منبع : دپارتمان بازاریابی اینترنتی سازین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *