تبلیغات رایگان استارت آپ ها ( ۲۰ نکته مهم )

تبلیغات رایگان استارت آپ | تبلیغات رایگان کسب و کار اینترنتی

روش های اولیه تبلیغات بدون هزینه برای کسب و کارهای نوپا ( استارت آپ ها )

امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که یکی از بهترین کارها برای شروع تجارت این است که استارت آپ راه‌اندازی نموده و ایده خود را عملی کنید. اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان یک تجارت موفق راه‌اندازی نمود؟

شاید تصور کنید تنها به یک نام تجاری و خدمات یا محصول نیاز دارید. اما داشتن این دو پیش‌نیاز، موفقیت شما را تضمین نمی‌کند. ازجمله موارد دیگر می‌توان یک برنامه بازاریابی و تیم مناسب را نام برد. بیایید نقش برنامه بازاریابی برای ارتقای یک استارت آپ را بررسی کنیم. رمز موفقیت یک استارت آپ این است که با داشتن یک برنامه منسجم در هر شرایطی رشد کند، زیرا در این صورت می‌توان اطمینان حاصل کرد که آن استارت آپ در مواقع بروز مشکل از گود رقابت خارج نمی‌شود.

در این مقاله به مهمترین پیش نیازها برای شروع فعالیت جدی استارت آپ ها و ورود به دنیای تجارت الکترونیک و روش هاییکه به عنوان بازاریابی رایگان یا تبلیغات رایگان شناخته میشود میپردازیم.  منظور از تبلیغات رایگان یا بازاریابی رایگان , عدم پرداخت هزینه است , ولی صرف وقت شما یا همکاران و شرکای تان برای افزایش آگاهی , مقایسه شیوه ها و استفاده از تجربه استارت آپ های موفق و استارت آپ های شکست خورده از پیش نیاز های ضروری است که لازم است قبل یک شروع خوب انجام شود .

 

۱. مخاطب خود را مورد هدف قرار دهید

زمانی که می‌خواهید استارت آپ خود را در معرض نمایش قرار دهید بدانید که نمی‌توانید تمام افراد را راضی کنید. ممکن نیست همه افراد محصول یا خدمات شما را بپسندند و اصلاً هم لازم نیست که این‌طور باشد. در ابتدا مخاطب خود را انتخاب نموده و برای آن گروه خدمات یا محصولات انتخاب کنید. در تمام مراحل کار مخاطب خود را در ذهن داشته باشید. این گروه همان افرادی هستند که باید حداقل رضایت آن‌ها را جلب کنید.

۲. ارائه سرویس رایگان و جذاب به افراد منتخب

طراحی تعرفه شما در شروع باید دو ویژگی داشته باشد :  اول آنکه برای ورود و عضویت اولیه مشتریان بخشی از سرویس شما بایستی رایگان باشد . مثلا ارائه کد تخفیف یا دوره یک یا چند ماهه و یا رایگان کردن بخشی از هزینه ها برای مشتریان و استفاده از الگوی برگزاری جشنواره های تخفیف یا فستیوال ها یکی از روشهای جذب مشتریان اولیه برای یک استارت آپ است. هر چقدر مشتریان ا ولیه شما بیشتر شوند , درآمد آینده شما بیشتر میشود.
دوم آنکه میتوانید برخی از افراد را انتخاب کنید تا برای مدت زمان طولانی از یک سرویس خاص شما بصورت افتخاری استفاده کنند. مثلا اگر شما یک برنامه حسابداری دارید , گروهی حسابدار شاخص را انتخاب کنید تا بعنوان عضو افتخاری از آن استفاده کنند و یا اگر یک سرویس حمل نقل یا سرویس کافی شاپی ارائه میدهید به برخی از چهره های شاخص که در آن حوزه فعالیت میکنند , سرویس های خاص افتخاری و جذاب بدهید تا با استفاده از استارت آپ شما هیجان زده شوند و کسب و کار جدید شما را به سایرین معرفی کنند.

هیچوقت مشتری را مجبور به انتخاب نکنید

تبلیغ استارت آپ

۳. سئو را فراموش نکنید

مهم‌ترین گامی که باید در ادامه به سراغ آن بروید بهینه‌سازی موتور جستجو است. در دنیای گوگل نمی‌توان سئو را نادیده گرفت. بنابراین بهینه‌سازی سئو را خوب یاد بگیرید، زیرا برای حیات بازاریابی شما ضروری است. آموزش بهینه سازی سایت را بخوانید. بهینه سازی سایت یا بهینه سازی وبلاگ تان را میتوانید خودتان با مطالعه مقالات آموزشی سئو انجام دهید تا لینک صفحات تان بعد جستجوی کاربران رتبه خوبی کسب کند. البته اینکار کمی زمان بر است , از اینرو شرکت های سئو سرویس هایی را با عنوان شتاب دهنده سئو برای سرعت بخشیدن به افزایش رتبه سایت در اختیار استارت آپ ها قرار داده اند.

۴. تبادل تبلیغ با استارت آپ های همتراز

شما میتوانید کسب و کارهای نوپایی را که همتراز با خودتان تازه شروع به فعالیت کرده اند را یافته و با صاحبان این استارت آپ ها جهت تبادل تبلیغ دو طرفه توافق کنید. تبلیغ دو طرفه میتواند رپورتاژ خبری در وبلاگ هر دو استارت آپ یا انتشار بنر در محیط داخلی استارت آپ باشد . اینکار کمک میکند تا در صورت فعالیت های تبلیغاتی هر کدام از استارت آپ ها مخاطبان همزمان با هر دو استارت آپ آشنا شوند.

۵. سه سرویس لیست برتر

یکی دیگر از بهترین راه‌های ارتقای استارت آپ شما این است که آن را در Google Places ثبت کنید زیرا در آن صورت شرکت شما به‌سرعت در جستجوی گوگل یا نقشه گوگل ظاهر می‌شود. برای این کار باید فرم ثبت‌نام را پر کرده و سپس از طریق ایمیل یا تلفن همراه آن را تأیید کنید. یاهو بینگ و مایکروسافت بینگ دارای دیتابیس عظیمی از تجارت‌ها هستند.

۶. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

یکی از بهترین راه‌ها این است که یک وبلاگ راه‌اندازی نموده، آن را هرروز به‌روز کنید و مطالب و مقالات جالب و نوین در اختیار خوانندگان قرار دهید. وبلاگی ایجاد کنید که برای خوانندگان شما جذاب باشد. از گذاشتن صدا و ویدیو غافل نشوید زیرا گذاشتن ویدیو باعث می‌شود که جایگاه شما در نتایج گوگل بالاتر باشد. شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. گذاشتن ویدیو در شبکه اجتماعی آن را به‌سرعت در بین افراد مختلف پخش می‌کند و در صورت انجام ندادن این کار مطالب شما از دست می‌رود. بنابراین مطالب وبلاگ خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهید. زمانی که وبلاگ شما محبوب شود، ترافیک سایتتان افزایش می‌یابد. یک وبلاگ موفق می‌تواند برای جلب‌توجه کاربر زمینه‌ساز خوبی باشد.

بهترین سایت های وبلاگ دهی را انتخاب کنید

بهترین سایت های وبلاگ دهی از نظر رنک و رتبه را انتخاب کنید. اگر بخواهید به افزایش رتبه سایت یا صفحاتی که در آن محتوای شما قرار دارد سرعت ببخشید باید سایت های وبلاگ دهی را انتخاب کنید که در حال حاضر از نظر موتوهای جستجوگر رنک خوبی داشته باشند و جز ۱۰۰ سایت برتر کشور باشند . با ساخت وبلاگ در برترین سایت های وبلاگ دهی , وبلاگ شما نیز اگر محتوای منحصربفرد و جذابی داشته باشد و اصول سئو در آن رعایت شود با سرعت چشمگیری در صفحات نخست جستجوگرهایی مانند گوگل دیده خواهند شد.

راه اندازی وب سایت یا راه اندازی وبلاگ

بدون شک طراحی سایت و ثبت دامین های مرتبط با استارت آپ برای موفقیت کسب و کار لازم است . ثبت وبلاگ در سایت های وبلاگ دهی با رنک و رتبه بالا و مشهور نیز لازم است که البته همیشه توصیه میشود اول طراحی سایت و راه اندازی سایت اصلی خود را انجام داده باشید و بعد در تمام وبلاگ های ثبت شده و تمام پست هاییکه در شبکه های اجتماعی منتشر میکنید به سایت اصلی خود لینک دهید . اینکار برای سایت شما چیزی شبیه سرقفلی ایجاد میکند , یعنی به مرور شما صاحب وب سایت و دامنه ای هستید که رتبه و رنک بالایی در جستجوگر ها و سایت های رنکینگ خواهند داشت و هر چقدر روی بازاریابی محتوا , بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین وقت صرف کنید و هزینه کنید همه به شکل هدفمندی در راستای شناخته تر شدن لینک رسمی وب سایت و صفحات داخلی آن استفاده میشود.

۷. بهینه‌سازی شبکه اجتماعی

تبلیغات شبکه اجتماعی | بهترین شبکه های اجتماعی ایران

اطراف ما پر از شبکه‌های اجتماعی مختلف است. حتی گاهی اوقات به‌جای صرف غذا مشغول صفحات اجتماعی هستیم. امروزه صفحات اجتماعی در سرمایه‌گذاری و تجارت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. مطمئناً شما به‌عنوان کاربر از فیس‌بوک، توییتر، LinkedIn, Google+, Pinterest و یا صفحات اجتماعی دیگر استفاده می‌کنید. در صفحات اجتماعی خود فعال باشید، مطالب خود را به‌روز کنید، و مخاطب را با خود همراه بسازید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود با مشتری خود رابطه خوبی برقرار کنید.

این کار مشتری‌های شما را افزایش می‌دهد و زمینه مناسبی برای جلب مشتری فراهم می‌کند. اگر نمی‌توانید روزانه مطالبی در وبلاگ قرار دهید و یا آن را به روز کنید، می‌توانید مطالب فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی خود را به‌روز کنید. این شبکه‌های اجتماعی به استارت آپ شما کمک شایانی می‌کنند.

چطور برخی از رسانه های اجتماعی برای استارت آپ ها , جذابتر و حرفه ای تر از ما عمل میکنند؟

تولید محتوا و مدیریت شبکه اجتماعی بصورت حرفه ای و مداوم مسلما نیاز به یک مدیر با تجربه و آشنا با نرم افزارهای گرافیکی و ابزار مورد نیاز آن دارد . اگر بخواهید این وظیفه را به شرکت یا شخصی بسپارید برای شما دارای هزینه ماهانه خواهد بود و چنانچه بودجه ای برای این منظور در نظر گرفته باشید بهتر است بدانید یکی از پر بازده ترین شیوه ها برای بازاریابی استارت آپ شما , بازاریابی شبکه اجتماعی به همین روش است . تفاوت میان برخی صفحات اجتماعی در حرفه ای بودن یا معمولی بودن در همین است .

به جز مدیریت شبکه اجتماعی شما که بهتر است برای ساخت عکس نوشته , تولید ویدئو , تولید فایل های صوتی و … بهتر است توسط یک مدیر انجام شود , تبلیغات شبکه اجتماعی نیز از دیگر روش های جذب مشتری جدید است . استفاده گسترده از شبکه های موبایلی و اپلیکیشن های پیامرسان موبایلی و شبکه های اجتماعی توانسته تبلیغات شبکه اجتماعی را به یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات استارت آپی تبدیل کند. تبلیغات کلیکی , تبلیغات بازدیدی , ارسال انبوه تبلیغات و … روشهایی است که استارت آپ ها همه در حال استفاده از این روش ها هستند.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی | seo

۸. ارزش ریالی هر مشتری جدید چقدر است؟

در تجارت الکترونیک ارزش یک کسب و کار را با تعداد مشتریان فعال آن ارزیابی میکنند و حتی ارزش سهام کسب و کارهای موفق و بزرگ با تعداد اعضا و مشترکین و مشتریان مشخص میشوند. ارزیابی کنید هر مشتری جدید قرار است در یک سال چقدر به شما سود بابت خرید خود پرداخت کند و یا هر مشتری جدید چند درصد ممکن است بخودی خود تبلیغ کننده شما شود و استارت آپ شما را به افزاد جدیدتری معرفی کند .

با آگاهی از ارزش ریالی هر مشتری میتوانید هزینه تبلیغات و بازاریابی خود را تعیین کنید . در واقع اگر یک مشتری در یکسال برای شما ۱۰هزار تومان سود میرساند و شما را تنها به دو مشتری جدید معرفی کند , این بدان معناست که اگر شما برای بدست آوردن این مشتری ۱۰ هزار تومان هزینه کرده باشید ( هزینه شامل صرف وقت و بودجه تبلیغات میشود ) پس یعنی تبلیغ پربازده و موثری انجام داده اید.

در مقاله ای جداگانه بطور کامل رابطه هزینه تبلیغات , ارزش تبلیغات , موثر بودن تبلیغات و شیوه ارزش گذاری ریالی روی هر مشتری جدید را بررسی کرده ایم.

۹. بازاریابی ویدئو در یوتیوپ و سایر شبکه های اجتماعی

یوتیوب یک ابزار قدرتمند برای پخش ویدیو است. با قرار دادن ویدیوهای مناسب می‌توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. البته ممکن است تمام مطالب مؤثر واقع نشوند. با تولید ویدیوهای مناسب توجه مخاطب را به خود جلب کنید. ساخت و تولید ویدئو استارت آپ ها میتواند خیلی ساده و معمولی با استفاده از برنامه های فیلمبرداری از صفحه موبایل یا کامپیوتر بهمراه گویندگی هر فردی اتفاق بی افتد که کاملا رایگان بوده و تنها مستلزم صرف وقت توسط شما خواهد بود و یا میتوان نسبت به تولید ویدئو حرفه ای اقدام کرد که توسط شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی انجام شود که در آن نام و نشان تجاری شما درج شود , کم حجم باشد , بخوبی تدوین شده باشد و نریشن ( گویندگی) روی ویدئو اگر هم به شکل مبتدی اتفاق می افتد ولی به شکل استاندارد انجام شود . 

در پایان این ویدئو در تمام شبکه های اجتماعی و وب سایت شما منتشر میشود و میتوانید بارها از لینک ویدئو برای معرفی استارت آپ خود استفاده کنید.

ارسال ایمیل تبلیغاتی

۱۰. بازاریابی از طریق ایمیل

یکی از بهترین راه‌های بازاریابی فرستادن ایمیل است. با فرستادن ایمیل می‌توانید مشتری‌ها را از تخفیف‌های پیش رو، قیمت‌ها و محصولات جدید مطلع کنید. ایمیل‌های کوتاه فرستاده و سعی کنید با فرستادن ایمیل بیش‌ از حد مشتری را آزار ندهید. به محتوای ایمیل دقت کنید. زیرا در یک خط باید توجه مشتری را به خود جلب کنید. البته توجه داشته باشید ارسال ایمیل گروهی قوانینی دارد که اگر رعایت نکنید آدرس ایمیل شما اسپم شناخته شده و بعد مدتی آدرس فرستنده بلاک میشود از اینرو امکان ارسال ایمیل رایگان به آدرس های مشخص حد و حدود و قواعدی دارد و اگر بخواهید ارسال ایمیل انبوه را به شکل حرفه ای انجام دهید باید از سرویس دهندگان ارسال ایمیل گروهی استفاده کنید که این امر هم مشمول هزینه هایی خواهد شد.

۱۱. معرفی استارت آپ شما توسط چهره های مشهور

در شبکه های اجتماعی چهره های مشهور سیاسی , اجتماعی , هنری و یا افرادی با عنوان کارشناسان حوزه کسب و کار شناخته میشوند که اگر استارت آپ شما را معرفی کنند , ترافیک زیادی روانه استارت آپ شما خواهد شد . بطور مثال اگر استارت آپ شما ایده جذاب و جدیدی باشد میتوانید از چهره های شاخصی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام , توییتر , فیس بوک , یوتیوپ یا … حضور دارند کمک بگیرید تا با شیوه ای جذاب استارت آپ شما را به کاربران شبکه اجتماعی معرفی کنند.
اینکار به نظر ساده می آید ولی بهتر است بدانید وقتی یک خبرنگار در توییتر راجب یک خدمات یک استارت آپ تعریف یا نقدی بنویسد میتواند براحتی در مطرح شدن ناگهانی یا نابود شدن ناگهانی یک کسب و کار تاثیر بگذارد.

۱۲. تبلیغ ویدیویی

در دنیای امروز، افراد جلوه‌های بصری را ترجیح می‌دهند. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی یک شرکت این است که یک ویدیوی تبلیغاتی تولید کنید که درباره شرکت و محصولات شما توضیح بدهد. برای تولید یک فیلم مناسب می‌توانید از یک شرکت تبلیغاتی کمک بگیرید. بااین‌حال بیشتر استارت آپ ها برای این کار هزینه کافی ندارند. بنابراین بهترین راه این است که با کمک نرم‌افزارهای مناسب در عرض چند ثانیه یک ویدیوی تبلیغاتی آماده کنید.

برای مثال شبکه ساخت انیمیشن و نمایش اسلاید Renderforest نمونه‌های نمایشی ارائه می‌دهد که می‌توانید با کمک آن سایت و شرکت خود را معرفی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوگوی خود را آپلود کرده و در قسمت مربوطه یک متن وارد کنید. بقیه کارها را Renderforest انجام می‌دهد.

۱۳. مصاحبه‌های تلویزیونی

با کمک مصاحبه‌های تلویزیونی شرکت خود را معرفی کنید. در رادیو و تلویزیون برنامه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن درباره شرکت و محصولات خود صحبت کنید. این کار هزینه چندانی هم ندارد. تنها کافی است که با مجری صحبت کرده و نظرات خود را با او درمیان بگذارید.

۱۴. تبلیغات گروهی

در این روش می‌توانید با شرکت‌های دیگر همکاری نموده و در کنار هم تبلیغات را انجام دهید. با کمک این روش مؤثر می‌توانید با مشتری‌های جدید آشنا شوید. البته اینگونه تبلیغات رایگان نیست ولی هزینه تبلیغات را تا حد زیادی کاهش میدهد. بطور مثال سه استارت آپ را تصور کنید که بطور همزمان لینک صفحه نصب اپلیکیشن یا لینک صفحه ای را که در آن صفحه هر سه استارتاپ معرفی شده اند را برای میلیون ها کاربر به شکل پیام انبوه ارسال میکنند.

۱۵. یک سمینار ارائه دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب‌توجه مخاطب برپایی سمینار است. با کمک این روش می‌توانید شرکت خود را معرفی نموده و تجربیات خود را در اختیار مخاطب قرار دهید. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا به افراد مختلفی دسترسی پیدا کنید.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی | مراحل ساخت فروشگاه آنلاین

۱۶. در نظرات و پیشنهادات مخاطب شرکت کنید

تمام نظرات مثبت و منفی مخاطبین و مشتری‌ها به پیشرفت کار شما کمک می‌کند. نظرات و واکنش‌های مثبت نشان‌دهنده این است که شما در مسیر درستی حرکت می‌کنید، درحالی‌که نظرات و واکنش‌های منفی به شما نشان می‌دهد که باید بخشی از محصول یا خدمات را اصلاح کنید.

با نوشتن نقد یا مرور محصولات و خدمات می‌توانید نظر مشتری را جویا شوید. می‌توانید از وبلاگ نویس های معروف بخواهید تا درباره شرکت و محصولات شما یک نقد نوشته و ارائه دهند. بیشتر کاربران به محصولات جدید که توسط وبلاگ نویس های معروف معرفی می‌شوند، اعتماد می‌کنند.

۱۷. استارت آپ های موفق با موضوع مشابه را رصد کنید

یکی از راه های شناخت روش های تاثیرگذار افزایش مشتری برای کسب و کارهای نوپا , رصد استارت آپ های موفق و آشنایی با چند و چون شیوه های تبلیغاتی و بازاریابی رقبا است . برای این منظور میتوانید از مشاورین تبلیغاتی استفاده کنید تا با طرح های تبلیغاتی , هدفگذاری ها و روش هاییکه رقبایتان در آنها هزینه میکنند و برایشان هم موثر است آگاه شوید.

۱۸. از سایت‌های پرسش و پاسخ استفاده کنید

انجمن‌های آنلاین به شیوه‌های مختلف به بازاریابی کمک می‌کنند. سایت‌های پرسش و پاسخ مانند Yahoo! Answers, Answers.com, spring.me, All Experts و سایت‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند. با کمی جستجو در گوگل می‌توانید سایت‌های مشابه را بیابید که به نیاز مشتری‌های شما پاسخ دهند. با پاسخ به مشتری می‌توانید اعتماد او را جلب کرده و مخاطبان زیادی به دست آورید.

۱۹. سایت‌های تبلیغات رایگان

می‌توانید تبلیغات خود را در سایت‌های رایگان مانند MerchantCircle.com یا Gumtree قرار دهید. با کمک این وب‌سایت‌ها می‌توانید استارت آپ خود را ارتقا دهید.

نصب تضمینی اپلیکیشن | افزایش نصب اپلیکیشن

۲۰. ثبت استارت آپ در دایرکتوری ها

تقریبا تمام استارت آپ های موفق دارای وب سایت و آدرس مشخصی در فضای مجازی هستند. صرف داشتن یک کانال در پیامرسان موبایلی یا داشتن یک ربات یا وبلاگ یا حتی اپلیکیشن نمیتوانید به موفقیت چشمگیری برسید , بلکه باید مانند سایر استارت آپ ها وب سایتی داشته باشید که در عین سادگی , کارآمد و جذاب طراحی شود .

ثبت سایت شما در صدها و هزاران دایرکتوری , سایت تبلیغات رایگان , بخش کامنت های داخل وب سایت ها و وبلاگ ها و انجمن ها ( مخصوصا انجمن های تخصصی و مرتبط ) و خلاصه آدرس های متفاوت در گوشه و کنار اینترنت بصورت رایگان اتفاق می افتد. اگر خودتان هم وقت ثبت رایگان سایت تان را ندارید میتوانید از سرویس ثبت سایت شرکت های ارائه دهنده خدمات تبلیغات آنلاین استفاده کنید.

هر چقدر لینک سایت شما و لینک صفحات داخلی مهم استارت آپ شما در آدرس های متنوع و رسانه های اجتماعی گوناگون ثبت شود , رتبه سایت شما نیز به مرور افزایش یافته و بازدیدکنندگان سایت شما نیز افزایش میابد.  البته روش تبدیل کردن یک بازدیدکننده به مشتری در استارت آپ ها بخودی خود بحث مفصلی است که در سایر مقالات آموزشی به آن خواهیم پرداخت .

 

در سازین بخوانید:  هشتگ چیست ؟

سخن پایانی

تمام روشهای فوق را با عنوان ” شیوه تبلیغات رایگان ” نام بردیم ولی خوب است بدانید بسیاری از این شیوه ها جز پیش نیازهای حضور کسب و کار نوپای شما در دنیای تجارت الکترونیک است و انجام آن الزامی است . شناخت تبلیغات هدفمند اینترنتی و استفاده از مشاورین تبلیغاتی برای طراحی کمپین های تبلیغاتی مطابق بودجه استارتاپی راه حل استفاده از تبلیغات هدفمند و موثر خواهد بود. ممکن است صدها استارت آپ با موضوعی یکسان راه اندازی شوند و گاها حتی برخی از آنها بسیار کاربردی , جذاب و با فکر بکر باشند ولی بخاطر ضعف تبلیغاتی و عدم استفاده صحیح از ابزار بازاریابی به نتیجه مطلوب نرسیده و حتی شکست بخورند. پس تا فرصت هست برای شناخت استارت آپی که برای ایده و اجرای آن زحمت کشیده اید عجله کنید و از شیوه های استاندارد معرفی کسب و کارتان به میلیون ها کاربر فضای مجازی بهره مند شوید.

 

در صورتیکه نظری راجب این مقاله دارید و یا استارت آپ جالب و جدیدی میشناسید و قصد معرفی آن در همین صفحه را دارید میتوانید براحتی در بخش نظرات , لینک استارت آپ و توضیحات مختصر آن را برای ما ارسال کنید. بعد از مدتی تمام نظرات ثبت شده بررسی و از میان آنها شاخص ترین شان در همین صفحه منتشر خواهد شد.

 

 

 

تهیه و انتشار مقاله : اردوان سیجانی
منبع: پورتال سازین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *