بهترین نام های تجاری جهان کدامند؟

بازاریابی آنلاین

بهترین نام های تجاری جهان

دلیل محبوبیت نام های تجاری کدام است؟

انتخاب نام تجاری از مهمترین گام های آغازین کسب و کارهای موفق محسوب میشود و به شرایط بومی , مد روز , آینده نگری , شرایط اقتصادی و سیاسی و ارتباط با فعالیت و بازار هدف بستگی دارد. حتی انتخاب نام تجاری به میزان سرمایه گذاری صاحبان کسب و کار نیز مرتبط است ,چراکه برخی از صاحبان کسب و کارهای موفق پس از رسیدن به موفقیت نام و نشان تجاری خود را تغییر داده و به نام و برند تجاری روز اول خود وفادار نبودند که البته اشکالی هم ندارد.

بهترین کسب و کارهای جهان هیچ کدام از روز اول بهترین نبوده و همگی از میان شکست های پیاپی و تغییر نام های زیاد به موفقیت رسیده اند , پس مطالعه مقالات این چنینی به شما کمک میکند تا از تجارب کسب وکارهای برتر جهان استفاده کنید تا با هر ایده و هر میزان سرمایه گذاری بتوانید بهترین نام های تجاری را در اختیار داشته باشید و حداکثر استفاده در شروع تولید محصول یا راه اندازی کسب و کارتان ببرید.

بهترین نام های تجاری جهان

به تازگی، شرکت تحقیقاتی APCO با انجام پژوهشی لیستی از 100 شرکت برتر جهان که جز محبوبترین نام های تجاری جهان میان مشتریانشان بوده را منتشر کرده است. این مطالعه براساس طبقه‌بندی هشتگانه از احساسات به ارزیابی میزان دلبستگی مصرف‌کنندگان به نام‌های تجاری پرداخته است.

این هشت احساس مهم در محبوبیت نام تجاری عبارتند از:

درک، تقرب، ارتباط، تحسین، کنجکاوی، شناسایی، توانمندسازی و غرور. نکات جالب توجهی در نتایج این پژوهش به چشم می‌خورد. یاهو در این طبقه‌بندی از گوگل پیشی گرفته است. شرکت دیزنی هم مقام اول را کسب کرده، که به نظر چندان جای تعجب ندارد و از همه جالب‌تر اینکه، شرکت اپل در این طبقه‌بندی مقام نهم را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این تحقیق : نام‌های تجاری حوزه تکنولوژی، عملکرد بهتری در زمینه این احساسات دارند. احساس ارتباط در خصوص این نام‌های تجاری قوی‌تر است و بیشتر به این معنی است که مردم این دست از نام‌های تجاری را عاملی موثر در زندگی روزمره خود می‌دانند. البته این گونه نام‌های تجاری الهام بخش حس کنجکاوی نیز هستند.
نام‌های تجاری مرتبط با خرده فروشی از جمله گروهی هستند که مردم اشتیاق چندانی برای ارتباط با آنان از خود نشان نمی دهند. نام‌های تجاری مرتبط با رستوران‌ها هم با وجود دسترسی بالا، چندان در تقویت اعتماد مشتریان موفق نیستند. نتایج این پژوهش چه اطلاعاتی درباره واکنش مشتریان نسبت به نام‌های تجاری مختلف در اختیار ما قرار می‌دهند؟ چرا یک نام تجاری دوست‌داشتنی‌تر است و دلیل این علاقه چیست؟
ما عاشق گروهی از نام‌های تجاری هستیم که به ما کمک می‌کنند خود را بیشتر دوست داشته باشیم. در واقع منظورم گروهی از نام‌های تجاری است که احساس توانمندی در ما ایجاد می‌کنند. در اصل همانطور که از نتایج پژوهش شرکت APCO پیداست تکنولوژی‌های امروزی به خوبی توانسته به روان ما راه پیدا کنند. در حقیقت چنین نام‌های تجاری ما را در حل مشکلات شخصی و مسائل اطرافیانمان یاری می‌رسانند. به نظر «Joan Khoury » یک نام تجاری خوب «مسیری به سمت خروج از یک بحران داخلی است.»
همواره نام‌های تجاری وجود داشته‌اند که سمبل رهبری و مایه افتخار و غرور مصرف‌کنندگانشان بوده‌اند. پس در قبال چنین نام‌های تجاری احساس مثبتی نسبت به تصاحب مشتریان و البته تمایل به حضور در جمع گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان یک نام تجاری خاص وجود داشته است. فروشگاه‌های شرکت اپل نمونه‌ای بارز از این احساسات مشتریان را به نمایش می‌گذارد.ما تا حدودی نیازمند هدایت هستیم، اما این هدایت نباید به گونه‌ای باشد که دقیقا به ما بگوید که چه کنیم؛ بلکه باید قادر به تقویت روح اعتماد ما باشد.
نام‌های تجاری مورد علاقه همواره با مشخص کردن مسیری روشن مصرف‌کنندگان را هدایت می‌کنند. امروزه نام‌های تجاری بیش از گذشته به الگوهای خرید چند شبکه‌ای و چند مرحله‌ای نیاز دارند.چرخه‌های تبدیل اکنون دیگر بیشتر فردی است و در نهایت منجر به اقداماتی می‌شود که به مشتریان در جهت تجربه روندی راحت و سهل در طول این چرخه‌ها یاری می‌رسانند. نام‌های تجاری باید توجه بسیاری به شناسایی مصرف‌کنندگان وفادار و مشتریان مردد خود داشته باشند و زمان، موقعیت مکانی و دلایل بروز چنین احساساتی را در چرخه خرید مشتریان به خوبی دریابند. هر الگویی نتایج مثبت و منفی به‌دنبال دارد و عاملی برای به جلو راندن یا عقب‌نشینی مشتری به‌شمار می‌روند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
راز موفقیت بهترین برندهای دنیا

از نکات اشاره شده می‌توان به این نتیجه  رسید که:

طرح تجربه، نکته‌ای مهم است و امروزه محتوا بخشی از تجربه محسوب می‌شود. مسئولیت این تجارب به امری مشارکتی تبدیل شده است. نام‌های تجاری مورد علاقه مشریان همچنان با عرضه بیشتر به دنبال تحریک بیش از پیش مشتری هستند. باید تاکید کرد که این تجارب هیچ گاه از سایر جنبه‌ها جدا نبوده و یک نام تجاری باید به صورت گسترده قادر به تحریک هر هشت حس بررسی شده در پژوهش شرکت APKO باشند.
برای تحقق چنین هدفی، تاثیرات تجاربی که نام‌های تجاری برای مشتریان به همراه دارند نه تنها در حوزه بازاریابی ؛ بلکه در تمامی بخش‌های کسب‌و‌کار دخالت داده شوند. « تجارب امروزی مشتریان در واقع سفری است که با به اشتراک‌گذاری تجارب سایر مشتریان به جریان می‌افتد. » این امری دائمی و البته احساسی است، که با وجود داده‌های گسترده، رسانه‌های اجتماعی، پژوهش‌ها و اطلاعات مصرف‌کنندگان به‌راحتی تقویت می‌شود.مهم‌تر از همه اینکه تجارب مصرف‌کنندگان و احساسات آنان باید به طریقی بهتر بررسی شود و تنها در قالب یک پژوهش به آن پرداخته نشود. این درک و آگاهی باید در تمامی بخش‌های سازمان شما رواج پیدا کرده و شکل و فرم ارتباط با تجارب مشتری را تغییر دهد.

روش انتخاب نام تجاری تاثیرگذار چیست؟

انتخاب نام تجاری برای کسب و کارتان اولین گام برای راه اندازی کسب و کار شماست. اولین گام ها برای آغاز به فعالیت تجارت شما همیشه از مهمترین قدم هاست , پس برای راه اندازی کسب و کار خود باید به ارتباط , احساسات , مد روز و حتی شرایط اقتصادی و سیاسی منطقه حوزه فعالیت کسب و کارتان توجه کنید.البته دقت در انتخاب نام تجاری نباید همانند یک سد بزرگ مانع از شروع فعالیت های اولیه شما برای راه اندازی ایده ها و حتی انجام مراحل راه اندازی کسب وکارتان شود, از اینرو افراد مجرب این حوزه گاها انتخاب نام و برند تجاری شان را در حین انجام امور انجام داده اند و بهتر است بدانید تمام نام ها و برندهای بزرگ از میان شکست ها , عدم استقبال و حتی ورشکستگی های کامل متولد شدند.
به دلیل اهمیت نام گذاری کسب و کار و درخواستهای مکرر علاقه مندان در بخشی مستقل به روند نامگذاری بزرگترین کسب و کارهای ایرانی پرداخته ایم.برای مطالعه مقالات تازه بازاریابی و تبلیغات ,سازین را همیشه در جستجوگرها بیابید و به بخش دانشنامه سازین مراجعه کنید و اگر تمایل به افزایش آموزشهای بازاریابی ما هستید بهتر است پس از مطالعه صفحات را با دوستانتان به اشتراک بگذارید که ما متوجه میزان علاقه شما به یک مطلب بشویم.

یک دیدگاه در “بهترین نام های تجاری جهان کدامند؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *