بهترین تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی

تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی

بهترین تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی , معرفی روش های تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی هر مقدار هم که پیچیده و زمان بر باشد، در مقایسه با پیچیدگی و دشواری بازاریابی و تبلیغات برای فروش اینترنتی موفق ساده به نظر می‌رسد. یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه بتواند به موفقیت دست پیدا کند لازم است تا روش‌های علمی و تجربی را برای معرفی خود به مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی به کار گیرد.

۲۰روش برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی

راز موفقیت فروشگاه اینترنتی ایرانی چیست ؟ مسیری که فروشگاه های آنلاین در ایران طی میکنند تا ابتدا با افزایش بازدید ودر نهایت با تبدیل بازدیدکننده به مشتری مواجه شوند کدام است ؟ تفاوت یک فروشگاه اینترنتی موفق با فروشگاه اینترنتی ما در چیست ؟ ۲۰ روش که بطور کوتاه و مختصر تمام مسیر موفقیت فروشگاه اینترنتی را به شما توضیح میدهد را در سازین بخوانید ؛

۱- بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

قبل از شروع به تبلیغات تمام اجزای فروشگاه آنلاین شما باید توسط یک کارشناس سئو بررسی شود تا از استاندارد بودن سئو فروشگاه اینترنتی شما اطمینان حاصل شود . بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل یا سایر جستجوگر ها را دقیقا مشابه خرید یک مغازه یا دفترکار , موقعیت محلی آن و دکوراسیون و ویترین و چیدمان بخش ها و واحد های آن در نظر بگیرید. هر چقدر بهتر انجام شود بهره مندی شما از تبلیغاتی که در آینده قرار است انجام دهید بیشتر خواهد بود .

  • طراحی قالب فروشگاه اینترنتی زیبا باشد

  • تمام استاندارد های طراحی سایت در آن رعایت شده باشد و بدون خطا باشد

  • تمام تکنیک های سئو برای کلیه صفحات , تصاویر و فایل ها و منوها انجام شده باشد.

  • پروسه سفارش , خرید و البته تحویل سفارش براحتی در فروشگاه آنلاین توسط مشتری و فروشنده انجام شود.

 

تکنیک های تبلیغاتی برای افزایش فروش اینترنتی
تکنیک های تبلیغاتی برای افزایش فروش اینترنتی

۲- فروشگاه اینترنتی دارای چه بخش هایی باشد ؟

به جز بخشی که قرار است در آن کالا ها معرفی شوند و به نمایش در بیایند یک فروشگاه اینترنتی موفق بهتر است دارای بخش ها و اجزای جانبی ولی موثری باشد . تمام فروشگاه های آنلاین برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات از این شیوه استفاده کرده اند.
البته دقت داشته باشید داشتن وبلاگ یا باشگاه مشتریان یا حضور در تمام شبکه های اجتماعی یا داشتن یک مجله خبری برای فروشگاه اینترنتی بکار می آید که دارای امکان تولید محتوا , انتشار منظم محتوا و البته مدیریت همه بخش ها را داشته باشد . در صورتیکه نتوانید بخشی را بروزرسانی کنید و تولید محتوا یتان متناسب با آن نباشد راه اندازی آن کارایی و فایده ای
برای شما نخواهد داشت.

  • ساخت وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

  • ساخت مجله خبری برای فروشگاه اینترنتی

  • ساخت باشگاه مشتریان برای فعالیت های جانبی مشتریان

  • ساخت صفحات اجتماعی در شبکه های اجتماعی متداول و تولید محتوای متناسب با هر شبکه اجتماعی

روش های افزایش فروش اینترنتی
روش های افزایش فروش اینترنتی

۳- تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی شامل عکاسی اختصاصی از محصولات و نوشتن توضیح جذاب و کامل برای هر محصول یا گروه کالا و یا انتخاب تصاویر , ساخت ویدئو های تکمیلی , ساخت پست برای شبکه های اجتماعی , ساخت فایل صوتی برای انتشار بصورت پادکست یا انتشار در شبکه اجتماعی و … میباشد . تولید محتوا یک کار منظم و روزانه است . میتوانید تولید محتوای فروشگاه اینترنتی را به یک ارائه دهنده خدمات تولید محتوا بسپارید.

۴- بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی

انتشار صحیح محتوای تولید شده شما در فروشگاه اینترنتی , وبلاگ و یا در شبکه های اجتماعی تان شروع فعالیت بازاریابی محتوا است . راه کارهای زیادی برای بیشتر دیده شدن محتوای تولیدی شما وجود دارد که همه گی آنها روش هایی برای تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین است . در هر تبلیغی که انجام میدهید لینک صفحه فرود شما بیشترین بازدید را خواهد داشت .

موارد فوق پیش نیازهایی برای شروع بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین برای فروشگاه اینترنتی بود . انجام موارد فوق باعث میشود وقتی شما از هر روش تبلیغاتی برای فروش اینترنتی بیشتر استفاده میکنید , بیشترین بهره را از شیوه تبلیغاتی ببرید.

۵ – تبلیغات در گوگل

جستجوگر گوگل متن تبلیغاتی شما را در صفحه نخست خود نمایش میدهد و بابت هر کلیک که روی لینک شما انجام میشود مطابق کمپین طراحی شده از اعتبار پرداختی شما مبلغی را به دلار کسر خواهد کرد. تبلیغات گوگل در ایران به دلیل تفاوت نرخ ریال به دلار در حالتی برای فروشگاه های اینترنتی بصرفه است که حاشیه سود مناسبی توسط صاحبان فروشگاه های اینترنتی تعریف شده باشد و یا با هدف برندسازی و کسب شهرت برای فروشگاه اینترنتی انجام شود که در اینصورت نمایش نام و برند و لینک شما در صفحه نخست گوگل روی واژه های کلیدی کسب و کارتان عملا یکی از موثرترین روشها برای برندسازی فروشگاه اینترنتی شما محسوب میشود. برای آشنایی با پلان ها و سفارش تبلیغات گوگل کلیک کنید.

جدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی برای فروش آنلاین
جدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی برای فروش آنلاین

۶ – ایمیل مارکتینگ , ارسال ایمیل انبوه

ارسال ایمیل انبوه سالهاست که در میان کسب و کارها استفاده میشود . در این شیوه از تبلیغات ایمیلی شما یک صفحه طراحی شده برای ایمیل تبلیغاتی خود را حاوی تیتر , متن توضیحات و لینک صفحات هدف را بهمراه تصویر یا بدون تصویر به شرکت ارسال کننده ایمیل انبوه میدهید و آنها برای بانک اطلاعاتی ایمیل خود شروع به ارسال میکنند. ارسال ایمیل تبلیغاتی تاثیر بسزایی روی افزایش بازدید واقعی سایت و قاعدتا بهبود رنک فروشگاه اینترنتی در الکسا و گوگل میگذارد. برای مشاهده تعرفه ارسال ایمیل گروهی کلیک کنید.

۷ – تبلیغات در تلفن همراه

تبلیغات در تلفن همراه بسیار گسترده است . ارسال پیامک انبوه , نمایش تبلیغ در اپلیکیشن های موبایل , ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی , تبلیغ در تلگرام و خلاصه نمایش تبلیغ به هر نحو از طریق تلفن همراه به مخاطبان هدف را تبلیغات تلفن همراه می نامند. انتخاب نوع تبلیغ و هدفمندی موضوعی و مکان جغرافیایی و البته گزارشات دقیق از تعداد بازدیدها و کلیک ها از ویژگی های تبلیغات در موبایل محسوب میشود .  تبلیغات در تلفن همراه به فروشگاه های اینترنتی توصیه میشود که طراحی فروشگاه آنلاین خود را به شکل ریسپانسیو ( یعنی طراحی برای موبایل , تبلت یا کامپیوتر ) انجام داده باشند و یا فروشگاه اینترنتی شان دارای یک اپلیکیشن فروش اینترنتی باشد تا بتوانند بیشترین بازده را از این نوع تبلیغات ارزان از آن خود کنند.

۸- تبلیغات در شبکه اجتماعی

بهترین شبکه های اجتماعی که در کشور استقبال شده است را برای تبلیغات انتخاب کنید. شبکه های اجتماعی هر کدام مزیتی بر دیگری دارند . به عنوان مثال تبلیغات در تلگرام بخاطر فراگیر بودن و عضویت اغلب ایرانیان و قیمت ارزان تبلیغ تلگرام بسیار مورد توجه قرار گرفته است . یا تبلیغ در صفحات محبوب اینستاگرام از دیگر تبلیغات پرطرفدار در شبکه های اجتماعی است . ولی تبلیغ شبکه اجتماعی گسترده تر از این حرف هاست .

ترفندهای تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی
ترفندهای تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی

افزایش دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی میتواند با خرید فالوور اتفاق بی افتد یا میتواند با یک روند رو به رشد با تولید محتوای حرفه ای و انتشار آن اتفاق بی افتد یا حتی با بهره گیری از ربات های هوشمند ارسال تبلیغات اتفاق بی افتد . در هر حال حین فعالیت در شبکه های اجتماعی همیشه این نکته مهم است که تعداد فالوور ها به صفحه شما اعتبار بیشتری می بخشد و حتی فالوور های هدفمندی که جذب صفحه شما میشوند قبل عضویت تعداد فالوور های شما را وارسی میکنند. از این رو پیشنهاد میشود در هر مرحله از فعالیت حرفه ای در شبکه اجتماعی از خدمات سفارش آنلاین فالوور برای افزایش فالوور واقعی صفحات خود استفاده کنید .

افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش ممبر واقعی تلگرام

افزایش فالوور توییتر

افزایش فالوور پینترست

افزایش فالوور لینکداین

و…

تبلیغ برای فروشگاه آنلاین
تبلیغ برای فروشگاه آنلاین

۹- مدیریت شبکه اجتماعی مهم است

بازاریابی محتوا ی فروشگاه اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی بسیار مهم است . نسبت به استخدام مدیر ( ادمین ) برای شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید اقدام کنید تا بتوانید از حداکثر امکاناتی که این شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبانتان فراهم میکند استفاده کرده و از فرصت های بازاریابی شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. بطور مثال مدیر اینستاگرام یا مدیر تلگرام یا مدیر صفحه آپارات و یا هر شبکه اجتماعی دیگری … پست هایی مطابق استارندارد های همان شبکه اجتماعی را بصورت روزانه یا هفتگی یا… تولید کرده و انتشار میدهند و ۲۴ساعته پاسخگوی کامنت های فالوور ها و پیام هاییکه به دایرکت میرسند خواهند بود .

انتشار منظم پست در اینستاگرام با کپشن و البته هشتگ های هدفمند در زمان مناسب میتواند یک عکس نوشته یا یک ویدئو ۱ دقیقه ای باشد و در نهایت با نظم بخشیدن به تولید و انتشار محتوایتان خواهید دید بصورت روزانه بر تعداد فالوورهای هدفمند اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن فعالیت میکنید افزوده میشود .

۱۰ – ارسال پیامک تبلیغاتی

ارسال پیامک تبلیغاتی به عنوان یک شیوه سنتی تبلیغات در تلفن همراه هنوز هم در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی موثر است . ارسال پیامک هدفمند به بانک شماره موبایل مشاغل , بانک شماره موبایل محله ها با یک متن پیامکی جذاب از شیوه های موثر برای اطلاع رسانی فوری به مخاطبان هدف است . مثلا شما یک تخفیف ویژه دارید یا محصول یا خدمات ویژه ای را میخواهید به گروه خاصی معرفی کنید میتوانید از پنل ارسال پیامک اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید .

شیوه های درست تبلیغات برای فروش اینترنتی
شیوه های درست تبلیغات برای فروش اینترنتی

۱۱ – ارسال پوش نوتیفیکیشن

از ارسال تبلیغات انبوه به کاربران اپلیکیشن های موبایل غافل نشوید. ارسال نوتیفیکیشن جزو ارزانترین و موثرترین انواع تبلیغات است . در ایران حدود ۵۰ میلیون کاربر انواع اپلیکیشن های موبایل را روی گوشی های موبایل شان نصب کرده اند که باعث میشود نوتیفیکیشن به عنوان یک شیوه موثر تبلیغاتی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی و البته جذب مخاطبان بیشتر شود.

۱۲ – تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به تمام روشهای تبلیغاتی میگویند که در آن تبلیغ دهنده بابت هر کلیک روی لینک هزینه پرداخت میکند. تبلیغات کلیکی میتواند با روش های مختلفی انجام میشود :

 

در سازین بخوانید:  هشتگ چیست ؟

۱۳ – تبلیغات بازدیدی

تبلیغات بازدیدی تمام روشهای تبلیغاتی را میگویند که در آن هزینه تبلیغات بابت بازدید انجام شده از تبلیغ اتفاق می افتد. تبلیغات بازدیدی میتواند از طریق تبلیغ در سایت های با رنک بالا و یا در پیامرسان تلگرام , اینستاگرام یا از طریق ارسال نوتیفیکیشن اتفاق بی افتد. تمام این روش ها گزارش کاملی از بازدید و کلیک ها را در اختیار فروشگاه های اینترنتی قرار میدهد.

روش های تبلیغات اینترنتی برای فروش آنلاین
روش های تبلیغات اینترنتی برای فروش آنلاین

۱۴- ثبت سایت در جستجوگرها

تا میتوانید نسبت به ثبت لینک سایت خود در جستجوگرها اقدام کنید. شناسایی صفحات جدید مربوط به کالا ها یا صفحات وب سایت یا وبلاگ شما در جستجوگرها باعث میشود تا سریعتر در نتایج جستجوها ظاهر شوند.

۱۵- ثبت آگهی اینترنتی

سایت های آگهی نامه نرخ مشخصی دارند و بطور معمول هر چقدر که رتبه سایت های آگهی نامه در alexa.com بالاتر باشد , قیمت درج آگهی در آنها بالاتر است . گاها با پایینترین نرخ ثبت آگهی اینترنتی میتوانید بطور همزمان در صدها سایت نیازمندی اینترنتی اقدام به انتشار آگهی فروشگاه اینترنتی خود نمایید. برخی از سایت ها هستند که کار شما را راحت کرده اند و میتوانید با پرداخت هزینه ای اندک اقدام به ثبت آگهی اینترنتی همزمان در سایت های نیازمندی نمایید.

تکنیک های تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی
تکنیک های تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی

۱۶- تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی بیشترین بازده را برای کسب و کارهای آنلاین مخصوصا فروشگاه های اینترنتی دارد. ساخت انیمیشن یا فلش های کوتاه و یا حتی ساخت ویدئوهاییکه برای توضیح درباره محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی علاوه بر آنکه در وبلاگ فروشگاه اینترنتی قابل انتشار است میتوانیم در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی یا آپارات و تلگرام و .. سایر شبکه های اجتماعی آنها را منتشر کنیم و با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی بازدید ویدئو را افزایش دهیم . برای ساخت ویدئو و انتشار آن از مدیریت سایت یا مدیریت شبکه اجتماعی کمک بگیرید.

 

در سازین بخوانید:  مراحل راه اندازی وب سایت
شیوه های جدید تبلیغات برای افزایش فروش
شیوه های جدید تبلیغات برای افزایش فروش

۱۷- راه اندازی سیستم های بازاریابی آنلاین

صاحبان فروشگاه های آنلاین میتوانند سامانه بازاریابی و کسب درآمد را در فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنند تا وب سایت ها و وبلاگ ها و صاحبان شبکه های اجتماعی با آنها برای افزایش بازدیدشان به شکل واقعی همکاری کنند . برخی از سامانه های کسب درآمد آنلاین به این شکل کار میکنند که با ارائه یک لینک اختصاصی تمام کلیک ها , خریدها و عضویت های جدیدی را که از طریق لینک اتفاق بی افتد را محاسبه کرده و بابت آن درصد یا امتیازی را برای بازاریاب محاسبه میکند و هر از گاهی این امتیازات را به ریال تبدیل کرده و برای بازاریابان واریز میکند. البته روش های دیگری هم برای استفاده از بازاریابی افراد و سایت ها وجود دارد که نیاز به کمی خلاقیت و البته استفاده از تجربه فروشگاه های موفق دارد.

۱۸- روش های سنتی تبلیغ برای فروش اینترنتی

روش های سنتی کم هزینه و روش های سنتی با هزینه بالا هستند که توسط برخی فروشگاه های اینترنتی با هدف برندسازی و افزایش شهرت استفاده میشوند . بطور مثال یک فروشگاه اینترنتی که تمایل به افزایش فروش در محدوده خاصی دارد با بخش تراکت یا چسباندن لیبل یا تبلیغات محیطی کم هزینه از جمله شیوه های تبلیغات ارزان برای فروش اینترنتی محصولات یا خدمات است.
تبلیغات رادیو و تلویزیونی به دلیل قیمت بالا نیاز به صرف بودجه بالاتری دارد , ولی بهتر است بدانید برای برخی فروشگاه های آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی استفاده از شیوه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی برای به شهرت رسیدن بسیار موثر است .
ترفندهای تبلیغات برای فروش اینترنتی
ترفندهای تبلیغات برای فروش اینترنتی

۱۹- کمپین های تبلیغاتی برای فروشگاه آنلاین موثر است

اگر برای تبلیغات فروشگاه آنلاین خود برنامه مشخصی داشته باشید قاعدتا برای تبلیغات ماهانه خود نیز بودجه مشخصی را کنار گذاشته اید. برای استفاده از انواع روشهای تبلیغاتی آنلاین میتوانید یک شرکت مطمئن تبلیغاتی را پیدا کنید و براحتی با صرف بودجه ماهانه از تمام شیوه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین که ممکن است ترکیبی از تمام روشهای فوق باشد استفاده کنید.

شرکت های تبلیغات اینترنتی این امکان را به شما میدهند تا یک بودجه تبلیغاتی مشخص را بصورت اعتبار به آنها پرداخت کنید و سپس مطابق بودجه تعیین شده چند شیوه مناسب تبلیغاتی را برای فروش اینترنتی به شما پیشنهاد میکنند تا بصورت هفتگی , ماهانه یا حتی فصلی و سالانه از آن استفاده کنید و مطابق دوره های تعیین شده گزارش کاملی از بازده تبلیغات , افزایش رتبه سایت , بهبود وضع سئو , افزایش مشتریان ,… و خلاصه روند رشد کسب و کارتان به شما ارائه خواهند کرد. روی مشاوره در طراحی کمپین تبلیغاتی کلیک کنید.

تبلیغات برای فروشگاه آنلاین
تبلیغات برای فروشگاه آنلاین

۲۰ – رپورتاژآگهی ,  سرویس های معرفی ارزان سایت

رپورتاژآگهی های ارزان را پیدا کنید و حداکثر استفاده را از رپورتاژآگهی ببرید. رپورتاژآگهی متنی است که بصورت دائم مثل یک خبر یا یک متن آموزشی یا حتی معرفی در سایت های مختلف منتشر میشود و هزینه رپورتاژآگهی فقط برای یکبار پرداخت میشود , از اینرو رپورتاژآگهی ها تاثیر بسزایی در اعتماد سازی مشتریان فروشگاه اینترنتی و البته بهبود رتبه سایت شما خواهند گذاشت. اهمیت رپورتاژآگهی روی سرچ گوگل و سایر جستجوگرها بسیار بالاست و تقریبا تمام فروشگاه های آنلاین موفق از چنین تکنیکی برای افزایش اعتماد عمومی مشتریان شان استفاده میکنند. سفارش رپورتاژآگهی ارزان

افزایش فروش اینترنتی
افزایش فروش اینترنتی

نتیجه گیری , چه کنیم که در فروش اینترنتی موفق باشیم

تبلیغات درست با بودجه و سرمایه کم هنر است. اگر به این جمله اعتقاد دارید توصیه میکنیم برای کسب و کارتان برنامه ریزی دقیقی بکنید و فرصت هاییکه دیگران نیافتند را بیابید. اگر سرمایه شما اندک است یا پول کافی برای تبلیغات هنگفت ندارید باید تلاش تان را چندبرابر کنید .
برنامه ریزی برای تبلیغات اینترنتی کاریست که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توسط شرکت های مشاور تبلیغاتی انجام میدهند, از این رو میتوانید از همین حالا نسبت به استخدام یک مشاور تبلیغات اینترنتی اقدام کنید یا با یک شرکت تبلیغاتی درباره اینکه با چه میزان بودجه , چطور تبلیغات کنید مشورت کنید. در عالم تبلیغات چیزی قابل پیش بینی نیست ولی از میان صدها شیوه تبلیغاتی انتخاب چند گزینه پر بازده طیق تجربه قبلی توسط یک کارشناس تبلیغاتی میتواند راهگشا باشد. سازین بخش مشاوره آنلاین درباره خدمات IT دارد که بسادگی کار میکند, یعنی شما سوال میپرسید و کمی بعد بهترین پاسخ ممکن را از مشاور خود دریافت میکنید.

 

در سازین بخوانید:  استارتاپ بهترین دیدار
چنانچه راه و شیوه جدید تبلیغاتی میشناسید که تمایل به معرفی آن به سایرین دارید در بخش نظرات برایمان ارسال کنید و در صورتیکه درباره هر کدام از شیوه های تبلیغاتی فوق سوالی دارید میتوانید از طریق آیکون گفتگوی آنلاین پایین سایت سازین آنرا مطرح کنید.

 

 

 

 

 

منبع : دپارتمان تبلیغات اینترنتی سازین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *