بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی

تبلیغات اینترنتی , بازاریابی اینترنتیبازاریابی رسانه های اجتماعی یا Social Media Marketing  یکی از انواع بازاریابی دیجیتالی است که در آن هدف برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان به منظور ارائه محصولات، خدمات و کسب و کار است. بنابراین می توان از رسانه های اجتماعی برای برندسازی یک محصول و یا کسب و کار در فضای اینترنتی و بازاریابی اینترنتی استفاده کرد. در واقع می توان گفت استفاده از رسانه های اجتماعی به منظور تبلیغ و ارائه محصولات و کسب و کار خود را بازاریابی رسانه های اجتماعی می گویند. بیش از ۶۸٪ کاربران اینترنت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و روزانه پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند.

 

 

طراحی و ساخت شبکه اجتماعی

گام اول

مشاوره و آنالیز کسب و کار
ساخت صفحه درشبکه اجتماعی
تطبیق بهینه بودجه و هزینه لازم
بررسی گستردگی کسب وکار
منطقه و محدوده فعالیت
مدیریت شبکه های اجتماعی

گام دوم

پشتیبانی ومدیریت کسب و کار
مدیریت صفحه ایجاد شده
مشاوره یا تولید محتوای تازه
انتشار مطابق با استاندارد نوع شبکه
استفاده از امکانات,اپلیکیشن و رباتها
بازاریابی شبکه اجتماعی

گام سوم

تبلیغ و بازاریابی کسب و کار
تبلیغ صفحه اجتماعی
ارسال نوتیفیکیشن و جذب مخاطب
استفاده از ربات های هوشمند تبلیغات
تبلیغ در منطقه , موضوع مرتبط با صفحه
افزایش رتبه شبکه اجتماعی

گام چهارم

بهبود رتبه نسبت به رقبا
رصد عملکرد رقبا درشبکه اجتماعی
تعامل بارسانه های مطرح طرف قرارداد
ثبت لینک صفحه اجتماعی درجستجوگرها
ادامه مشاوره وپشتیبانی به تمایل مشتری

 

 

نکات کلیدی در بازاریابی شبکه اجتماعی !

  • نبایدهای شبکه اجتماعی بازاریابی شبکه اجتماعی کاریست تخصصی : صاحبان کسب و کارهای بزرگ برای تبلیغ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی از کارشناسان باتجربه و به شکل مداوم استفاده میکنند و ساده لوحیست اگر فکر کنید که مدیر کسب و کاری خودش با موبایل یا تبلت مشغول بروزرسانی و مدیریت صفحه خودش در شبکه های اجتماعی است. مدیران با تجربه یک بار این راه را رفته اند و بهتر میدانند که تبلیغ در شبکه مجازی مفید است , البته اگر توسط متخصص مسلط به ابزار وامکانات شبکه های اجتماعی , مدیریت شود.
  • نبایدهای شبکه اجتماعی شبکه اجتماعی رایگان نیست :  تبلیغ و بازاریابی در شبکه اجتماعی رایگان نیست ,فقط در مقایسه با تبلیغات سنتی موثرتر است . مثال : تبلیغات تلویزیونی زمانی و حتی هم اکنون قیمت ثانیه ای دارد و زمان پخش برنامه هاییکه میلیونها مخاطب دارد پخش میشود , پس هزینه تبلیغ تقسیم بر تعداد بیننده است که ارزان قیمت بودن آنرا توجیه میکند. تبلیغ در شبکه اجتماعی مسلما رسانه بهتری نسبت به رسانه های سنتی است و با همین قانون است که کارشناسان آنرا تبلیغات ارزان مینامند ولی این نکته را با ساخت رایگان صفحات اجتماعی اشتباه نگیرید…بیشتر
  • آموزش شبکه اجتماعیاگر محتوایی جذاب ندارید وارد شبکه اجتماعی نشوید : تولید محتوای تازه بشکل طرح های گرافیکی ( اینفوگرافیک , ویدئو , طرح های مناسبتی ) در استقبال کاربران شبکه اجتماعی جز موثرترین شیوه های جذب مخاطب و در نهایت تبدیل آن به مشتری دائمی است. تولید و مدیریت محتوای جذاب تخصص کارشناسان رسانه و بازاریابی است , پس اگر قصد حضور در شبکه اجتماعی دارید بهتر است بدانید استراتژی شما در تولید ماهانه چند اینفوگراف , طرح , ویدئو و مقالات یا نکات کوتاه آموزشی مورد نیاز و از پیش نیازهای موفقیت در رسانه های اجتماعی است .
  • آموزش شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی همیشه تازه و پویا هستند :  تفاوت رسانه های اجتماعی با رسانه های سنتی در همیشه تازه بودن آنست. منظور اینست که برخی معتقدند همیشه آنها که اول صفحات خود را ساختند موفق بودند و این اشتباه است. در شبکه های اجتماعی به دلیل پویا بودن آن و نیاز مبرم به محتوای تازه همیشه از صفحات اجتماعی جدید حرفه ای استقبال میشود.
  • نبایدهای شبکه اجتماعیانتشار محتوای بی کیفیت و کپی شده خودکشی است : مفهوم تبلیغات موثر و ارزان در شبکه اجتماعی ساخت صفحه و انتشار پست و باتصاویر موبایلی و کپی کردن محتوامتنی در دسترس سایرین نیست. درست است که شبکه های اجتماعی در ساده سازی استفاده کاربران و جذب کاربران بیشتر در تلاشند ولی این تنها با هدف ایجاد مخاطب بیشتر برای شبکه اجتماعی است و نه اینکه برای شروع کسب و کار یا افزایش فروش اولیه کالا یا خدمات خود گام اول خود را حضور در شبکه اجتماعی بدانیم… چرا برای شروع کسب و کار ورود به شبکه اجتماعی اشتباه است؟

بازاریابی شبکه اجتماعی چرا اهمیت دارد؟

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • هم‌اکنون هزاران نفر در شبکه‌‎های اجتماعی در حال پرسه زدن هستند و این فرصت بزرگی برای شماست تا با اشاره‌ی کوچکی توجه آن‌ها را به خود جلب کرده، سپس با برقراری ارتباط و ارائه‌ی یک تجربه‌ی فوق‌العاده آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
  • اگر این فرصت را از دست بدهید، باید میدان را برای جولان دادن رقبای‌تان خالی کنید.هر فرد به طور متوسط در پنج شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارد و روزانه حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از زمان خودش را صرف بررسی پروفایل خود می‌نماید. افراد بین ۱۶ تا ۲۵ سال به میزان ۳.۵ برابر بیشتر از دیگران وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که این موضوع نویدبخش رشد صعودی این شبکه‌ها در سال‌های آینده است.

 

تبدیل فالوور به مشتری !

  • تبلیغات شبکه اجتماعیفراموش نکنیم که بازاریابی در شبکه های اجتماعی با جذب مخاطب برای این شبکه ها متفاوت است. جذب مخاطب بخشی از این فرآیند است اما کافی نیست. یک برنامه ی بازاریابی هنگامی موفق خواهد بود که بتواند از مخاطبان جذب شده در جهت اهداف سیستم استفاده کنید . مثلا آنها را تبدیل به مشتری کند ، یا توسط دنبال کنندگان موجب انتشار بیش از پیش نام برند خود شود و شاید از دنبال کنندگان برای گرفتن بازخورد خدمات و محصولات استفاده شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک از بهترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ مستقیم و بی واسطه است.
  • فالوور ها , اعضا یا عضو و ممبر در شبکه های اجتماعی گوناگون رفتارهای متفاوتی دارند. دقت به رفتار جامعه مجازی در تبدیل دنبال کننده به مشتری از اهمیت بالایی برخوردارد است. بطور مثال در توییتر دنبال کنندگان

 

مراحل شروع تبیغات در شبکه اجتماعی کدامند؟

  • ساخت شبکه اجتماعی برای کسب و کارتان ( بهتر است طراحی وب سایت انجام شده باشد )
  • مرور روزانه و لحظه ای منابع معتبر که مرتبط با موضوع صفحه اجتماعی باشند.
  • تولید محتوای متنی , تصویری , فیلم با فرمت یکسال و انتشار روزانه در ساعات و به اندازه مشخص
  • افزایش عضو صفحه اجتماعی به شیوه های سالم و استانداردی که توسط رسانه های اجتماعی معرفی شده است.
  • تبلیغات مداوم در زمان های مشخص به شکل بنر و متن و لینک با هدف برندسازی و ایجاد حسن شهرت صفحه اجتماعی
  • توضیح : پس از ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی , مدیریت و پشتیبانی مداوم صفحه اجتماعی شما لازم است. اگر قصد سپردن اینکار را به شرکتی ندارید بهتر است از مدیران اصلی کانال ها , پیج ها و صفحات اجتماعی بصورت ارتباط مستقیم درخواست همکاری خود را ارسال کنید . ( به هیچ عنوان از مدیران مبتدی بدون دانش فنی در پشتیبانی و بروزرسانی صفحه اجتماعی خود استفاده نکنید , چراکه به دلیل عدم آگاهی از ترفندها , قوانین و روشها , ممکن است صفحه شما را بی اعتبار کنند که در این صورت اعتبار بخشیدن مجدد به چنین رسانه ای کاری سخت و دشوار خواهد بود.

شروع بازاریابی شبکه اجتماعی