آیا ایجاد کسب و کار در شبکه اجتماعی لازم است؟

بازاریابی در شبکه اجتماعی

ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی برای مشاغل

تبلیغات آنلاین در وضعیتی که مشتری دارید لازم است نه در وضعیتی که به دنبال مشتری میگردید! این جمله یکی از اساتید تبلیغات اینترنتی است که ده ها شرکت را به اوج فروش رساند و برندشان را تنها با تبلیغات اینترنتی اصولی در بازار کشوری و جهانی مطرح کرد. از این دست مثال ها صدها و هزار مثال با ذکر نام وجود دارد ولی در این مقاله قصد ما متقاعد کردن شما به تبلیغات اینترنتی نیست ,چراکه امروزه همه بر این باورند در صورتیکه کسب و کاری در اینترنت حضور حتی کمرنگ نداشته باشد بزودی و به اجبار کسب و کارش را تغییر یا سود کمتری نسبت به رقبای خود میبرد.

جای شما در شبکه اجتماعی خالیست!

شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیامرسان نه تنها ابزاری مفید برای مراودات روزمره است بلکه در ملاقات های حضوری , پیگیری های بعدی و گفتمان صمیمی و البته تجاری بسیار کاربرد دارد چراکه دیگر شبکه های اجتماعی در اینترنت را مجازی نمی نامند ,بلکه دنیایی واقعی در راستای دنیای حقیقی در حال پیشرفت و بزرگتر شدن است و هر لحظه که در آن حضور نداشته باشید اتفاقات چدیدی در آن روی میدهد.

کسب و کار شما چیست؟ شغل و تخصص شما هرچه باشد برای معرفی به دیگران و حتی معرفی بهتر به مشتریان فعلی تان لازم است با نام کسب و کار واقعی تان و تصاویر زیبا , فیلم , توضیحات استاندارد و جذاب در شبکه های موبایلی , شبکه های اجتماعی منتشر شود تا مخاطبان شما بتوانند براحتی شما را جستجو کرده و در صورت علاقه دنبال کنند.
به جز مشتریان وفادار و راضی که احتمالا بلافاصله پس از راه اندازی کانال تلگرام , صفحه فیس بوک و صفحه اینستگرام و .. غیره شما را دنبال میکنند اشخاص جدیدتری هستند که به کسب و کار شما علاقه مند شده و میخواهند بدون تماس تلفنی و از همان مکانی که هستند اطلاعات کسب کنند.

با یک آمار تقریبی توسط کارشناسان مشخص شده در کشورهاییکه بیش از نیمی از جمعیت شان از اینترنت استفاده میکردند , اغلب نیازهایی که حتی به ذهن من و شما هم نمیرسیده بعد از مدت کوتاهی از اینترنت تامین شده و کل پروسه فروش و تحویل کالا یا خدمات از راه دور بصورت 100درصد و با رضایت کامل فروشنده و خریدار انجام شده است.

اگر احساس میکنید شغل شما نیازی به حضور در فضای مجازی ندارد پس بهتر است گشتی در پاساژ های اینترنتی , فروشگاه های آنلاین , مراکز خرید مجازی بزنید و ببینید تراکنش و گردش مالی بالای این مراکز تا چه حد بالاست و شما ماههاو سالهاست که از آن بی بهره اید. البته قصد ما فعلا تشویق شما به بازاریابی اینترنتی و یا راه اندازی فروشگاه آنلاین یا خرید و فروش اینترنتی نیست چراکه اگر تاکنون حضوری در شبکه های اجتماعی نداشته اید بهتر است در گام اول برای کسب و کار خود صفحات اختصاصی با نام ونشان تجاری تان ایجاد کرده و پس از مدتی که با انتشار محتوای جذاب آشنا شده و مهارت لازم را برای حفظ مشتریان تان در صفحات اینترنتی پیدا کنید.

از مسیر کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی منحرف نشوید!

کسب و کارهای آنلاین موفق هیچ کدام صرف به بودن در شبکه های اجتماعی موفق نشده اند چراکه بسیاری از اپلیکیشن ها , سایت ها , فروشگاه های اینترنتی و بازارچه های با ایده های نو و جذاب وجود دارند که به دلیل نداشتن مشاور تبلیغات آنلاین و عدم تولید و مدیریت محتوای مرتبط با کسب و کارشان و ارائه صحیح محصولات یا خدماتشان با شکست مواجه شده و برعکس برنامه های موبایلی و وب سایت هایی هستند که با وجود در اختیار داشتن یک ایده تکراری و ساده ولی با تمرکز روی شیوه ارائه و استفاده از کانالهای صحیح تبلیغات هدفمند به موفقیت باورنکردنی رسیده اند.

 

سخن آخر

حال که به نقش پررنگ شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کارتان پی بردید برای اولین گام شروع به ساخت صفحات تجاری تان در برنامه های پیامرسان موبایل و شبکه های اجتماعی … کنید. این مهم است که از شبکه های اجتماعی معروف , متداول و بهترین شبکه های اجتماعی در کشور و جهان از لحاظ رتبه , شروع کنید و به دنبال برنامه های ایرانی یا حتی خارجی ضعیف که مشتری هدف تان در آن حضور ندارد نگردید. برای این منظور اگر به مشاوره تبلیغات آنلاین نیاز داشتید به شما توصیه میکنیم از بسته اقتصادی مشاوره کسب و کار سازین استفاده کنید تا در چند آموزش , گزارش و مشاوره در ماه بتوانید به بهترین شکل ممکن و مانند برندهای مطرح و با تجربه شروعی قوی را میان رقبایتان به نمایش بگذارید.

 

 

 

نویسنده
اردوان سیجانی