روش تجاری ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی !

ساخت صفحه در شبکه اجتماعی | راه اندازی شبکه اجتماعی

موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند فراگیری اصول اولیه ساخت , مدیریت محتوا و تداوم حضور شما جهت جذب مخاطبان هدفمند است. شرط موفقیت شما در شبکه اجتماعی اینست که خودتان انواع شبکه های کاربر محور را بشناسید و سلیقه و واکنش مخاطبان در فضای مجازی را درک کنید

پیش نیاز حضور در شبکه اجتماعی چیست؟

ساخت صفحه در اینستگرام , توییتر , فیس بوک یا آپارات و یوتیوپ و … مسلما خرجی ندارد و تنها پیش نیازی که اول به ذهن شخص متبادر میشود داشتن یک سرویس اینترنت عادی و یک دستگاه کامپیوتر و موبایل است !

هدفتان از ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی چیست؟ این سوالی است که قبل ایجاد صفحه تان باید از خود بپرسید . این مهم است که شما قصد ساخت صفحه اجتماعی دارید برای آنکه به موضوعات عمومی بپردازید و با جذب مخاطب از تبلیغات کسب درآمد کنید و یااینکه شما هم اکنون صاحب کسب و کاری هستید و قصد دارید در صفحه اجتماعی موفق خود در آینده تبلیغات کسب و کارتان را انجام دهید؟! البته شیوه دیگری هم اینست که شما از ابتدا هدفتان تنها معرفی کسب و کارتان و انتشار محتوای کاملا مرتبط با کسب و کار شماست که در این صورت مسلما مخاطبان هدفمندتر و البته شاید کمتری به صفحه شما مراجعه کنند چراکه معمولا مخاطبان بطور مستقیم صفحه یک برند تجاری که مدام تبلیغ خودش ومحصولش را میکند , دوست ندارند

هدف خود را از راه اندازی صفحه در شبکه مجازی مشخص کنید وبعد با اشخاص مجرب دراین حوزه مشورت کنید

قاعدتا اگر هدفتان ارتباط با دوستان آشنایان باشد کافیست ولی اگر قصد شما موفقیت در فضای مجازی و کسب شهرت صفحه اجتماعی تان باشد بهتر است قبل از ایجاد صفحه اجتماعی خود به مواردی توجه کنید:

1-انتخاب نام کاربری و نام و عنوان صفحه اجتماعی

انتخاب نام کاربری و صفحه شما بایستی به نوع فعالیت شما ارتباط داشته باشد و هرچقدر از نام های متداول و کوتاه تر استفاده کنید بهتر است. نام کاربری و عنوان صفحه نباید باهم بی ارتباط باشند. برخی نام ها به دلیل آنکه جستجوکنندگان بیشتری به دنبالشان هستند خودشان به تنهایی ارزشمند خواهند شد . البته این تنها روش موفقیت نیست چراکه بعد جستجو تعداد زیادی بعد مشاهده محتوای صفحه و شکل ظاهری و یا حتی تعداد فالوورهای فعلی صفحه آن را ترک میکنند. درهر حال انتخاب نام اهمیت زیادی دارد چراکه برند شما خواهد بود

2- موضوع فعالیت شبکه اجتماعی تان را مشخص کنید

موضوع فعالیت شما در شبکه اجتماعی هر چقدر تخصصی تر باشد مسلما افرادی که جذب صفحه شما میشوند نیز هدفمندتر خواهند بود. بطور مثال اگر قصد ایجاد یک صفحه تاریخی را دارید فقط در همین حوزه قرار است محتوای شما منتشر شود و هر نوع تغییر محتوا و پستهایی با موضوعات متفرقه مسلما موجب ریزش مخاطب و عدم تاثیرگذاری پست های شما خواهد شد

3- تولید محتوای الکترونیک , تنها راه موفقیت صفحات اجتماعی

مخاطبان تشنه محتوای تازه در فضای مجازی هستند. در کانال های تلگرام و یا صفحات توییتر پر مخاطب طبق آمار ها وقتی محتوای اختصاصی منتشر میشود 20 تا 30 درصد نمایش آن بیشتر از سایر پست هاست و البته 30 تا 50درصد تاثیرگذاری بیشتری هم روی مخاطبان میگذارد.

محتوای شبکه اجتماعی اگر اولین بار توسط شما منتشر شده باشد توسط موتورهای جستجوگر شبکه اجتماعی شناسایی و بنام شما با تاریخ و ساعت و دقیقه بنام شما ثبت میشود

4- تبلیغات اینترنتی شبکه اجتماعی بطور مداوم

تبلیغ در هر نوع از شبکه اجتماعی با نوع دیگر متفاوت است و تبلیغ یک صفحه اجتماعی در خارج از محیط همان شبکه اشتباهیست که برخی از صاحبان صفحات در شبکه های اجتماعی مرتکب میشوند. تداوم تبلیغات اینترنتی شبکه اجتماعی نیز از اهمیت برخوردار است. درست است که ساخت یک شبکه اجتماعی هزینه ای ندارد ولی اصول و قوانین معرفی صفحه شما و نوع واکنش مخاطبان نسبت به تبلیغات هم متفاوت است.

تبلیغات صفحه شما در شبکه اجتماعی بایستی ؛ مداوم , تاثیرگذار و توسط افراد مجرب و کاربلد انجام شود در غیر اینصورت شک نکنید پول خود را هدر داده اید. سعی کنید نسبت به روشهای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی شبکه اجتماعی , داخل شبکه های اجتماعی با قدیمی تر ها ارتباط داشته باشید و از تجربیاتشان استفاده کنید

بهتر است در کدام شبکه های اجتماعی باشیم !

ساخت صفحه در شبکه های اجتماعی متداول بهتر است اما برخی شبکه های اجتماعی هستند که حضورعمومی کاربران در آن به خاطر برخی محدودیت ها کمتر است ولی مخاطبانشان متفاوتند و در چنانچه مدعی انتشار محتوای اختصاصی جذاب خودمان باشیم , فعالیت در اینگونه شبکه های اجتماعی توصیه میشود :

ساخت کانال تلگرام

پیامرسان تلگرام یک شبکه اجتماعی ساده و در عین حال عمومی است که به دلیل ابزار راحت و سرعتش در ایران فراگیر شده و شیوه ارتباط کاربران در این پیامرسان به اندازه ای ساده و در دسترس عموم قرارگرفته که , افراد باهر سطح دانشی میتوانند در این پیامرسان به فعالیت های مورد علاقه اش بپردازد,حال آنکه موفق بودن یا نبودن در این پیامرسان هم نیاز به رعایت اصولی دارد . بطور مثال اگر تنها به دنبال کپی کردن محتوا در کانال تلگرام خود از دیگران باشید مخاطب خیلی زود این نکته را کشف کرده و کانال شما را ترک میکند و شما مدام مجبور به افزایش اعضای کانال تلگرام خود به شیوه های تبادل با دیگران و تبلیغ کانالتان در کانالهای دیگر خواهید بود که البته به دلیل روند ریزش مخاطبانتان باید چند برابر کانالهای جذاب تبلیغ کنید یا هزینه کنید!!

ساخت صفحه در اینستگرام

ایجاد پیج اینستگرام و جذب طرفداران پرشمار یکی از علاقه مندی های کاربران فضای مجازی است . گرفتن عکس و فیلم کوتاه و سبک به شکل فوری این شبکه اجتماعی را در ایران مجبوب کرده . اغلب شخصیت های مشهور هنری و سیاسی و البته برخی چهره های پرحاشیه دراین شبکه اجتماعی به دلیل شکل تعامل میان آنها و کاربران این شبکه اجتماعی را میان کاربران محبوب کرده است.

ساخت صفحه در توییتر

شبکه اجتماعی توییتر یکی از سریعترین انتشاردهندگان فیلم و عکس و متن است که محدودیت های بیشتری را برای کاربران در نظر گرفته است و همین محدودیت ها موجب شده تا چهره های سیاسی , اجتماعی , هنری و ورزشی بطور مستقیم در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند و البته برخی آنرا یک شبکه اجتماعی را خاص تر میدانند. بسیاری از خبرنگاران , رسانه های خبری و البته منابع داغ خبری برای انتشار اولیه تصاویر و فیلمها و متن هایشان از این شبکه استفاده میکنند. مدیران صفحات موفق توییتر این شبکه اجتماعی را متفاوت میدانند , چراکه عدم تولید محتوای جذاب و کپی کردن در آن خیلی زود لو میرود و معتقدند اصلا استقبال نمیشود

لینکداین (Linkedin.com)

هر شخصی می داند اگر به دنبال شبکه ای از متخصصین می باشد بایستی در لینکداین حضور پیدا کند. بعنوان شبکه ای اجتماعی برای شغل ها شناخته می شود. که افراد می توانند در این شبکه میزان تحصیلات، سابقه شغلی خود، تجارب کاری را ارائه دهند و به دیگر متخصصین متصل شوند و با یکدیگر در گروه ها تعامل داشته باشند.

پینترست (Pinterest.com)

این روزها شبکه اجتماعی پینترست با سرعت زیادی در حال رشد می باشد. این شبکه اثبات نمود محتوای بصری چه میزان در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت می باشند. این شبکه اجتماعی بعنوانی سایتی مستقل توانسته ده میلیون کاربر را به صورت روزانه بعنوان بازدیدکننده داشته باشد. از طرفی با این پلاگینی به اشتراک گذاری محتوا در این شبکه را بسیار ساده نموده است.

 گوگل پلاس (Google+)

شبکه اجتماعی گوگل پلاس در تابستان سال 2011 توسط تیم گوگل ایجاد شد که بعنوان سریعترین شبکه اجتماعی از نظر رشد در دنیای وب شناخته شد. گس از شکست گوگل باز و گوگل ویو، موتور جستجو عظیم گوگل با این شبکه به موفقیت دست پیدا کرد و شبکه ای را تاسیس کرد که کاربر از استفاده از آن لذت ببرند. کاربری گوگل پلاس بسیار شبیه فیس بوک می باشد اما دو مزیت نسبت به فیس بوک را دارا می باشد. گوگل پلاس شخصیتی رسمی تر از شبکه اجتماعی فیس بوک دارد و از طرفی محتوای درج شده در آن در فهرست موتورهای جستجو تاثیرگذار می باشد.

واین (Vine)

این شبکه اجتماعی یک اپلیکیشن موبایل می باشد که جهت به اشتراک گذاری فیلم استفاده می شود که توسط توییتر پیاده سازی شده است. مدت زمان ویدئوها شش ثانیه بوده و قابلیت به اشتراک گذاری در جای آن در توییتر و دیگر وبسایت ها وجود دارد.

جهت آشنایی بیشتر با شیوه های ” تبلیغات در شبکه های اجتماعی ” و روشهای افزایش عضو شبکه های اجتماعی ” میتوانید به بخش ” بازاریابی شبکه اجتماعی ” مراجعه کنید

ارتباط تلگرامی با سازین : 09355325040