انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئوی سایت

انتخاب کلمات کلیدی برای سئوی سایت

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئوی سایت

در این روزهایی که تمام کارها به سمت اینترنتی شدن و آنلاینی میل می‌کند، وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نقش بسیار مهم و مفیدی را ایفا می‌کنند. در درجه اول این وبسایت‌ها هستند که کاربران به آن اعتماد و اطمینان بیشتری دارند. بنابراین بیشتر کسب و کار‌ها وبسایت‌های ویژه خود را راه‌اندازی کرده و به درآمدزایی مشغول هستند. اما برای رسیدن به یک نتیجه ایده‌آل، تنها راه‌اندازی و پیاده‌سازی سایت کافی نیست. بلکه باید اقداماتی در جهت سئو نیز بر روی سایت اعمال شود تا هم مورد تایید موتورهای جستجو باشند و هم کاربران و مخاطبان. یکی از این اقدامات، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

یکی از بهترین راه‌های رشد کسب و کار، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و یا سئو است. سئو شامل اقداماتی است که سایت شما را نزد کاربران و موتورهای جستجو معتبر و موثق می‌شناساند. کاری که دل‌خواه تمام افرادی است که صاحبان کسب و کار هستند. به عبارت دیگر، سئو روندی است برای ایجاد تغییرات در جهت افزایش رتبه‌بندی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو. همان‌طور که می‌دانید رتبه‌بندی در گوگل و موتورهای جستجو بسیار مهم است.‌ این رتبه‌بندی آن‌ها است که تعیین‌کننده جایگاه شما در گوگل است. هر چه این رتبه بیشتر باشد، جایگاه وبسایت در گوگل بالاتر است. این جایگاه از آن جهت اهمیت دارد که کاربران تنها به صفحه اصلی و اول گوگل بسنده می‌کنند و کمتر کسی است که به صفحات دیگر رجوع می‌کند. بنابراین، تلاش برای کسب رتبه بیشتر به این دلیل است که سایت مورد نظر در صفحه اصلی برای خدمت‌رسانی به کاربران حضور پیدا کند.

بنابراین، جهت افزایش رتبه سایت نکات بسیار مهم و موثر در گوگل وجود دارند که باید رعایت شوند. در ادامه به شرح و بررسی یکی از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

در سازین بخوانید:  استارتاپ بهترین دیدار

روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت
روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت

کلمات کلیدی مناسب: یک جز حیاتی و موثر در افزایش رتبه سایت

انتخاب کلمات کلیدی یک جز حیاتی در استراتژی های سئو به حساب می‌آید. بهینه‌سازی سایت برای افرادی که مخاطبان خاص و عام شما هستند، به شما این امکان و قدرت را می‌دهد که جستجو‌هایی که توسط آن‌ها انجام می‌شود را کنترل و در نهایت رتبه‌بندی کنید. بر این اساس، تنظیم و توزیع کلمات کلیدی مناسب یکی از روش‌هایی است که توانایی تغییر جایگاه در موتورهای جستجو در طول زمان به شما می‌بخشد.

برای موفقیت و دستیابی به نتیجه دل‌خواه، باید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع کنید. این در حالی است که با گذشت زمان و کسب تجربه، اطلاعاتی را در این راستا جمع‌آوری می‌کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا دریابید که چه کلمات کلیدی شما را بیشتر به هدف نزدیک‌تر می‌کند. اما سوال اینجاست که در ابتدای کار و بدون داشتن هیچ‌گونه تجربه‌ای، چگونه مجموعه اولیه از کلمات کلیدی مناسب را گردآوری و انتخاب کنیم؟

 

تنظیم و درک اهداف کلی سایت

پیش از آن که تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی برای نام تجاری و کسب وکار شما مناسب است، مدتی را برای تفکر درباره اهداف سئو خود صرف کنید. اکثر شرکت‌ها از سئو برای افزایش رتبه سایت و ترافیک آن استفاده می‌کنند که به نوبه خود سبب افزایش درآمد نیز می‌شود. اما شما باید گام‌های بزرگتر و ویژه‌ای را نسبت به رقبا و دیگر سایت‌ها بردارید که با تنظیم و درک اهداف کلی سایت میسر خواهد بود.

اهداف سایت می‌تواند متعدد و مختلف باشد. به عنوان مثال:

آیا شما می‌خواهید که به سرعت نتایج اعمال سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید؟

سئو یک استراتژی دراز مدت است که ممکن است روزها و ماه‌ها به طول انجامد. بنابراین اگر روش و مسیر رایج و متعارف را در پیش بگیرید احتمالا انتظار زیادی را بکشید. اما اگر مایلید که سریع‌تر به نتیجه مورد نظر دست یابید، بهتر است که کلمات کلیدی با کمترین رقابت و بالاترین کیفیت و ظرفیت انتخاب نمایید.

مطالب و خدمات شما مربوط به چه نوع مخاطبی است؟

 آیا بر روی حجم کوچک و خاصی از مخاطبان متمرکز هستید، و یا انعطاف‌پذیری داشته و می‌توانید تمام افرادی که وارد سایت شما می‌شوند پوشش داده و خدمت‌رسانی کنید؟

کدام نوع ترافیک را دنبال می‌کنید؟

آیا تمایل دارید که کاربران برای خرید محصولات به سایت شما مراجعه کنند و یا در حال حاضر تنها برای آگاهی و شناساندن برند و نام تجاری خود تلاش می‌کنید؟

تصمیم‌گیری در مورد ترکیب و انتخاب کلمات کلیدی کوتاه و بلند:

حال که از اهداف خود کاملا باخبرید و آن‌ها را اولویت‌بندی کرده‌اید، از این پس باید سعی کنید که کلمات کلیدی مناسب و اولیه را انتخاب کنید. کلمات کلیدی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: کلمات کلیدی کوتاه و یا بلند.

کلمات کلیدی کوتاه، کلماتی هستند که معمولا یک تا سه کلمه مرتبط می‌باشند. این نوع از کلیدواژه، کلماتی کوتاه هستند که اکثر کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند. بنابراین، ترافیک بیشتری را جذب و به دنبال آن رقابت تنگاتنگی را با دیگر رقبا می‌طلبد. این نوع کلمات کلیدی زمانی موثر واقع خواهد شد که رنکینگ سایت بالا بوده و در مقابل دیگر رقبا رتبه بیشتری داشته باشد.

اما کلمات کلیدی بلند طولانی‌تر هستند. این‌گونه کلیدواژه، معمولا عبارات مکالمه‌ای هستند که ترافیک کمتری دارند اما رقابت در آن‌ها پایین‌تر است. در این صورت، زمانی که رتبه‌بندی سایت کم باشد و در مقابل رقبا از شانس کمتری برخوردار باشد، این کلیدواژه بسیار مفید واقع خواهد شد. چرا که همان‌طور که گفته شد، رقابت در کلمات کلیدی بلند، کمتر است.

در مجموع می‌توان گفت نوع کوتاه کلمات کلیدی مناسب برای استراتژی‌های طولانی مدت و محدوده ترافیکی هستند. در حالی که کلمات کلیدی طولانی و بلند برای استراتژی‌های کوتاه مدت و دستیابی به نتایج سریع  بهتر هستند. بنابراین برای هرچه بهتر بودن نتایج کلی، باید تعادلی میان استفاده از هر دو نوع کلمات کلیدی برقرار شود.

 

کلمات کلیدی سایت برای سئو سایت در گوگل
کلمات کلیدی سایت برای سئو سایت در گوگل

تحقیق اولیه خود را شروع کنید

تا به حال تمام نکاتی که قبل از انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید مد نظر گرفته شود را شرح دادیم. اکنون به چگونگی انتخاب آن‌ها می‌پردازیم.

هنگامی که اهداف و دید اولیه را در ذهن دارید، می‌توانید تحقیق اولیه خود را آغاز کنید:

در این مدت ممکن است ایده‌هایی به ذهن شما خطور کند. از همان ایده‌های خام استفاده کنید. این ایده‌ها درباره انتخاب کلمات کلیدی باید مرتبط به کسب و کار شما و با احتمال زیاد برای جستجو توسط کاربران باشد. به یاد داشته باشید که چند دسته از کلمات کلیدی با ترکیب هر دو نوع بلند و کوتاه را جمع‌آوری کنید.

با این کار، لیستی از کلمات کلیدی ایجاد می‌شود. در ابتدای کار احتمال دارد که تعداد این کلمات در لیست بسیار زیاد باشد که طبیعی است. اما نگران نباشید. تنها با چند ابزار فوق‌العاده در این زمینه خواهید توانست که از تعداد این لیست بکاهید و به کلمات کلیدی موثر دست یابید.

ابزار‌های آنلاین بسیاری در این زمینه وجود دارند که که در جهت انتخاب کلمات کلیدی و دادن ایده‌های بیشتر به شما کمک خواهند کرد. یکی از بهترین آن‌ها، ابزار Moz’s Keyword Explorer است که همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، این ابزار به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید را کشف کنید و در مورد قدرت و ظرفیت کلمات کلیدی پیشنهادی خود اطلاعات و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

با استفاده از این ابزارها، لیست شما محدودتر شده و انتخاب کلمات کلیدی از بین آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد شد. تنها کافی است دقت لازم را لحاظ کنید تا به ایده‌آل‌ترین نتیجه ممکن برسید. نتیجه ایده‌آل هر صاحب کسب و کاری حضور در اولین صفحه موتورهای جستجو است. اگر تمام نکات ذکر شده در فوق را مد نظر گرفته و آن‌ها را در سایت خود اعمال نمایید، شک نکنید که به این نقطه اوج خواهید رسید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت در گوگل
انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت در گوگل

 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت در گوگل انتخاب کلمات کلیدی مناسب تنها یک مورد از موادی است که در باب سئو و موتورهای جستجو باید انجام داد. دیگر نکات مهم که نقش بسیار موثری را ایفا می‌نمایند را می‌توانید در سایت سازین دنبال کرده و به بهینه‌سازی رتبه‌بندی سایت خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *