آموزش افزایش عضو کانال تلگرام

تبلیغات در تلگرام | تبلیغ تلگرام

افزایش عضو کانال در تلگرام , تبلیغات در تلگرام !

از زمان شروع فعالیت پیامرسان تلگرام تا کنون برای مدیریت کانالهای تلگرامی با موضوعات متفاوت اینقدر تجربه کسب کردم که بهتر دیدم آن را برای شما عزیزان در دانشنامه کسب و کار سازین به اشتراک بگذارم.  از زمان ارائه قابلیت کانال توسط تلگرام کانال های زیادی با موضوعات مختلف توسط کاربران ایجاد شده اند و برای مدیران کانال ها اولین سوالی که پیش می آید این است که چطور تعداد اعضاء کانال را افزایش بدهند. خب طبق معمول همیشه افراد دنبال راحت ترین راه می گردند و بفکر این هستند که راه صد ساله را یک شبه طی کنند که متاسفانه این کار در تلگرام امکان پذیر نیست. حتی اگر راه سریعی باشد همانقدر هم ریزش مخاطبتان سریع خواهد بود. مالک و سازنده کانال به عنوان مدیر اصلی می تواند در بدو ساخت کانال تا ۲۰۰ نفر از مخاطبین دوجانبه (Mutual Contacts یعنی مخاطبینی که شما شماره آنها را دارید وآنها نیز شماره شما را دارند) خود را به کانال اضافه کند. این عمل برای استارت کار و شروع فعالیت کانال به عنوان یک محرک مناسب از طرف تلگرام به سازنده کانال داده شده است تا کار رشد کانال سرعت بیشتری پیدا بکند. اما مشکل بزرگ این روش این است که عضویت افراد بدون اطلاع و جلب رضایت آنها صورت می گیرد و ممکن است باعث ناراحتی و به طبع ترک کانال توسط آنها شود.

تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین , هدفمند و مداوم

روش اضافه کردن شماره موبایل به کانال تلگرام !

پس از ایجاد کانال تلگرام , اغلب صاحبان کانالها این سوال را میپرسند که چطور شماره موبایل های مشتریان مان را به کانال تلگرام خود اضافه کنیم. علت این سوال اینست که تلگرام تنها اجازه اضافه کردن 200 فرد که در دفترچه تلفن ادمین اصلی کانال هست را میدهد و بیشتر از 200 عضو را نمیتوانید اضافه کنید. برای افزایش شماره موبایل ها به کانال تلگرام تان روشهایی مثل ارسال پیامک انبوه به مشتریان و ارسال ایمیل انبوه , قراردادن لینک عضویت کانال تلگرام در وب سایت ها و … اطلاع رسانی به مشتریان بصورت تلفنی از شیوه های جذب عضو بیشتر برای کانال تلگرام است.   روش اطلاع رسانی راه اندازی کانال تلگرام و مزایای آن به مشتریان : سریعترین شیوه برای آگاهی مشتریانتان ارسال پیامک انبوه با استفاده از سامانه ارسال پیامک است . برای این منظور میتوانید هم اکنون در ” سفارش پنل پیامک رایگان ” را بدهید تا پس از فعالسازی نرم افزار اس ام اس از داخل نرم افزار اقدام به شارژ حساب و ارسال پیامک انبوه به مشتریان تان یا به یک محله و منطقه خاص نمایید. در سامانه پیامک سازین این امکان برای مشترکین فراهم شده تا علاوه بر ارسال SMS به مخاطبان خودش به کل بانک موبایل کشور نیز با تفکیک موبایل مشاغل , موبایل زن ها و موبایل مرد ها و شماره موبایل محله های شهرها… نیز پیامک ارسال کنند. در پیامک انبوه که به مشتریان خود ارسال میکنید حتما یک طرح تشویقی و جایزه ای نیز به مشتریانی که عضو کانال تلگرام شما میشوند پیشنهاد کنید ,چراکه اغلب افراد نسبت به عضویت در یک کانال تلگرام تجاری میلی ندارند مگر آنکه برایشان دارای منفعتی خاص باشد. مثلا یک رستوران میتواند در کانال تلگرام خود کدهای تخفیف خاصی را منتشر کند یا مسابقات ویژه ای را برگزار کند که سایرین از آن بهره ای نبرند.

چگونه اعضاء کانال خود را در تلگرام افزایش دهیم؟

۱- انتخاب موضوع مناسب برای کانال تلگرام !

ابتدا هدف خود از ساخت کانال مشخص کنید و به هیچ عنوان بعد از مدتی لینک و موضوع کانال و تغییر ندهید، سعی کنید مطالب مرتبط با نام و پیشینه کانال منتشر کنید تا از ریزش اعضاء جلوگیری شود. مثلاً اگر در کانالی که از اسم و توضیحات آن برمی آید که یک کانال علمی باشد مطلب طنز یا سیاسی ارسال شود ممکن است برخی از اعضاء از این موضوع خوششان نیاید و کانال را ترک کنند.

تبلیغ در موبایل | تبلیغات تلفن همراه

همچنین موضوع کانال خود نقش کلیدی در آینده آن دارد. به طور مثال کانال های سرگرمی و حاوی مطالب طنز بهتر از کانالهای تجاری، علمی و … در جذب اعضا موفق هستند. در واقع صفحات عمومی تر زودتر به تعداد مخاطبانشان اضافه میشود ولی این به آن معنا نیست که شما حق دارید هر محتوایی را به عموم مخاطبانتان ارائه دهید چراکه پس از مدتی کانال شما تبدیل به رسانه ای بی محتوا میشود و صاحبان مشاغل یا کانالهای دیگر حاضر به تبلیغ یا حتی عضویت در کانال شما نخواهند بود. اگر محتوایی ندارید و استعداد داشتن یک رسانه را ندارید بهتر است وقت خود را صرف استعدادهایتان بکنید ,چراکه تولید محتوا و نظم و جذابیت مهمترین عوامل جذابیت و توسعه یک رسانه است.

۲- تولید و مدیریت محتوای جذاب و ارزشمند

باید اعتراف کنم که بهترین راه جذب مخاطب برای کانال تولید محتوای ارزشمند است طوری که مخاطبین فعلی کانال مجاب به بازنشر آن در گروه های دیگری که در آنها عضو هستند شوند و افراد عضو در آن گروه ها با دیدن مطالب بازنشر شده از کانال شما و پسندیدن آن به عضویت در کانال شما تشویق شوند. برای این منظور توجه به توصیه های زیر می تواند مفید باشد:

  1. تصویر لوگو و توضیحات (Description) مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید.
  2. در انتهای هر پستی (متن یا تصویر) که در کانال منتشر می کنید شناسه (ID, Username) کانال یا URL (لینک) آن را قراردهید تا اگر پست های کانال در جایی دیگر توسط اعضاء فوروارد میشوند لینک کانال هم فرستاده شود. اگر نام کاربری کانال خود و لینک عضویت یا اصطلاحا لینک جوین کانالتان را نساخته اید میتوانید برای ایجاد آن از پشتیبانی سازین استفاده کنید.
  3. اگر در گروههایی عضو هستید مطالب کانال خود را با لینک زیر آن در گروهها منتشر (Forward) کنید تا توسط اعضاء گروه ها دست به دست شود. این عمل یکی از موثرترین راه ها می باشد. البته بیاد داشته باشید در تبلیغ کانال حتما از عکس و تصویر و لینک دعوت استفاده کنید.

۳- تبلیغ کانال در رسانه های دیگر

یکی از راه های موثر دیگر در افزایش اعضاء کانال انتشار اطلاعات و نشانی URL کانال در وب سایت های اینترنتی است. برای اینکار می توانید با جستجو در گوگل و پیدا کردن وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند در آن وب سایت ها اقدام به به اشتراک گذاری اطلاعات کانال خود کنید مثلاً بصورت ارسال نظر (Comment) و … همچنین استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، گوگل پلاس، لاین و تبلیغات در اینستگرام … نیز می تواند تا حدی مفید باشد.

۴- تبادل لینک با دیگر کانال ها بخصوص کانال های پربازدیدتبلیغات موبایلی

راه دیگری که می تواند خیلی سریع به رشد اعضاء کانال تان کمک کند انجام تبلیغ در کانال های پر مخاطب در خود تلگرام میباشد که اینکار خود به دو روش تبلیغ متقابل و تبلیغ پولی انجام می گیرد. در روش تبلیغ متقابل (که به مبادله لینک هم معروف است) شما می توانید با مدیر کانال دیگری بر سر این موضوع که شما تبلیغ کانال وی را در کانال خود قرار دهید و در عوض وی نیز کانال شما را در کانال خود تبلیغ کند توافق کنید. کاری که این روزها در بسیاری از کانال ها مشاهده می کنید. البته کانال ها معمولا با تعداد اعضاء برابر تبادل لینک را انجام می دهند. نکته مهم دیگر اینکه تبادل لینک در یک دوره ابتدائی جذابیت دارد ولی استفاده بیش از اندازه از آن باعث افت کیفیت کانال و خود دلیلی برای ترک کانال توسط اعضاء می شود. سعی کنید در روز یک یا نهایتاً دوبار اینکار را انجام دهید. در روش دوم که مختص کانال های با اعضای بالا میباشد و  مدیران این کانالها با دریافت مبالغی اقدام به تبلیغ کانال شما در کانال خود خواهند کرد. اگر دیده باشید برخی از تبلیغات و کلیپ ها بطور همزمان در چندین کانال تلگرام با اعضای بالا نمایش داده میشود و شماهم با خود گفته اید کاش تبلیغات ما نیز این چنین منتشر میشد , بهتر است بدانید به این شیوه از تبلیغ اصطلاحا تبلیغ گسترده میگویند که در آن شما یک بنر تبلیغاتی را به شرکت یا شخص واسطه میدهید و شخصی که به نوعی کارگزار تبلیغات چندین کانال پربازدید تلگرام است تبلیغ شما را همزمان برای کانالها ارسال و شما نیز بابت بازدید از تبلیغتان به تبلیغ گیرنده مبلغی را پرداخت میکنید. این شیوه از تبلیغ جز سرویس های واحد تبلیغات موبایلی سازین است .

۵- کار تیمی و مدیریت همزمان کانال تلگرام

کانال تلگرام این قابلیت را دارد که چند مدیر (Admin) انتخاب کنید، اگر افراد مورد اعتمادی میشناسید آنها را ادمین کنید تا به شما در انتشار مطالب کانالتان کمک کنند. با تولید مطالب با کیفیت بیشتر بطبع احتمال انتشار آنها در دیگر گروهها و جذب عضو بالاتر خواهد رفت. البته سعی کنید ادمین های کانال زیاد نباشند چون ممکن است از آن طرف بام بیوفتید و با تولید محتوای زیاد عده ای از اعضاء بدلیل عدم وقت برای چک کردن همه آنها کانال را ترک کنند. دیگر اینکه اگر کانال دارای چند مدیر است حتما طبق یک برنامه جاری همیشه یک مدیر آنلاین داشته باشید. همچنین با مدیران خود همفکر شده و مشورت کنید تا بتوانید مطالب بهتر و ارزشمندتری منتشر کنید.

۶- نگه داشتن عضو مهمتر از جذب عضو جدید

یکی از مهمترین روش های افزایش اعضاء کانال در تلگرام حفظ آنها در کانال است. یعنی شما باید بتوانید درکانال جاذبه ای ایجاد کنید که اگر عضو جدیدی به کانال وارد شد به ماندن در کانال تشویق شود. در همه کانال ها همواره جذب عضو وجود دارد اما در بسیاری از آنها ریزش اعضاء بقدری است که نتنها رشدی در تعداد اعضاء دیده نمی شود بلکه کاهش در تعداد اعضاء قابل لمس می شود. تحت هر شرایطی اگر به روش تبادل با کانالهای تلگرامی یا تبلیغات در تلگرام یا اپلیکیشن ها عضو دریافت نکنید با گذاشتن پست های متفاوت روزانه کانال شما به مرور دچار ریزش میشود و البته این ریزش همیشه در حدی متوقف میشود که به آن حد اعضای وفادار یک کانال میگوییم که تحت هر شرایطی به محتوای کانال شما نمره 20 میدهند و این مدل از اعضا در اغلب موارد 20% کل اعضای عمومی یک کانال را شامل میشود .

” ایجاد کانال تلگرام رایگان است ولی موفقیت یک کانال تلگرام هزینه دارد ”

نحوه شناسایی ممبر فیک و ممبر واقعی چطور است؟

افزایش عضو ( افزایش ممبر ) کانال های تلگرام بایستی واقعی باشد ! دقت کنید تلگرام تحت هر شرایطی اعضای مجازی و فیک را پس از 30الی45 روز شناسنایی و بلافاصله حذف میکند . اعضای فیک هیچ ارزش مادی یا روانی برای مخاطبان آینده شما ندارد چراکه مخاطبان دیگر تفاوت یک کانال با محتوای ارزشمند و یک کانال بدون محتوا را میدانند. شناسایی ممبرهای واقعی بسیار ساده است. بطور معمول یک چهارم الی یک پنجم تعداد کل ممبرهای شما طی 24ساعت شبانه روز از پست های شما دیدن میکنند و در این حالت افزایش این بازدید با همین تناسب یعنی به تبلیغات شما موجب جذب ممبر واقعی به کانال تلگرام تان شده است. ممبرهای فیک یا مجازی را از نام کاربری شان هم قابل شناسایی است. اغلب آنها نام هایی مشابه دارند و یا هیچ بازدیدی به پست های شما اضافه نمیشود و یا چندین برابر گذشته بازدید کاذب به کانال شما اضافه میشود و این تنها راه شناسایی ممبرهای فیک است. نکته دیگر در مورد تبلیغات تاثیرگذار برای جذب ممبر واقعی اینست که یک مخاطب پس از مشاهده تبلیغ شما و لمس لینک عضویت وارد کانال شما میشود و در صورتیکه تمایلی به ادامه عضویت در کانال نداشته باشد از کانال پس از مدتی خارج میشود , پس ریزش اعضای واقعی کاملا طبیعی بوده و مثل ریزش مخاطب یک شبکه تلویزیونی میباشد و باید مراقب اعضایی که وارد کانال شما شده اند باشید و محتوایی مرتبط با تبلیغ , جذاب و تازه برایش آماده کنید.

سخن پایانی در مورد راز موفقیت کانال تلگرام

  • زمان بندی روزانه و شبانه برای انتشار پست تا مخاطبان کانال تلگرام شما نسبت به زمان انتشار مثلا موسیقی روز یا خبر روز یا عکس روز کاملا عادت کنند . سعی کنید پست بیخودی در کانال نشر ندهید ( مثلا در کانال یک پست نگذارید با عنوان فیلم و زیرش یک فیلم منتشر کنید و زیر فیلم یه متن مرتبط با فیلم چون بجای گذاشتن 3 پست شما میتوانید یک فیلم با یک متن چسبیده و هشتگ مرتبط آن به همراه لینک عضویت کانال را در یک پست خلاصه و شیک منتشر کنید و نیازی به گذاشتن 2 پست اضافی نخواهید داشت )
  • ساعات انتشار پست های خود را مشخص کرده و بهتر است بدانید از ساعاتی در شب دیگر پست شما خوانده نمیشود ,بلکه بازدید پست به دلیل ایجاد مزاحمتی است که برای مخاطبتان کرده اید و معمولا هر مزاحمت یعنی خروج از کانال شما , برخی فکر میکنند چون پست هایشان ساعت12 و 1 شب بازدیدکننده دارد یعنی مهم و با ارزش است. برای انتشار پست ها هم از یک ساعت مشخص صبح شروع کنید .
  • انتشار نوع موضوع در صبح ها , ظهر ها , عصر و شب متفاوت است. بطور مثال انتشار موضوعات خشن در صبح زود یا موضوعات آموزشی در شب اشتباه بزرگی است که برخی کانالها حتی کانالهای بزرگ مرتکب میشوند.
  • قاعدتا گذاشتن پست هایی حول یک موضوع , پست کوتاه از اهمیت ویژه ای برای جلب رضایت اعضای کانال شما میشود .
  • تا جای ممکن سعی کنید لینک کانال را کوتاه و با معنی انتخاب کنید تا کاربران بتوانند آن را براحتی بخاطر سپرده و در تایپ آن مشکلی نداشته باشند. هرچند که الان انتخاب شناسه مناسب بدلیل کثرت کانال ها کار سختی شده است.
  • تکرار مطالب باعث افت جذابیت کانال می شود. بنابراین از ارسال مطالب تکراری خودداری کنید.
  • مطالب را بر اساس یک زمانبندی مشخص شده انتشار بدهید. جوری نباشد که در یک ساعت ۱۰۰ مطلب منتشر کنید و در بقیه روز هیچ مطلبی منتشر نکنید.
  • در آخر بنظر خودم بهترین راه افزایش اعضاء کانال تولید محتوای ارزشمند است و داشتن کمی صبر و مداومت در تولید محتوا خود باعث رشد بمرور که روز بروز سریع تر خواهد شد می شود.

چون کانال تلگرام را رایگان میسازیم پس هزینه هم نمیکنیم!

دنیای تجارت امروز و فردا روی به فضای کسب و کار رایگان میرود . این به آن معناست که هر شغلی که بهتر و زودتر و جالب تر و با کیفیت تر به مشترکین ارائه شود موفق تر است. حتما داستان موفقیت یا نام کسب و کارهای موفق حوزه اینترنت را بسیار شنیده اید و با خود میگویید چه شانسی آورده اند!! اگر فکر میکنید در فضای مجازی بدون تبلیغات و بازاریابی درست میشود موفق شد یا کسب و کارهای موفق در فضای مجازی بدون شکست به موفقیت رسیده اند کاملا در اشتباه هستید. در مورد موفقیت کانال تلگرام و کسب درآمد روزانه 5 الی 100 میلیون تومانی باید گفت تمام صاحبان این مشاغل مجازی صفحه مجازی , کانال تلگرام , وب سایت و فروشگاه اینترنتی شان را جدی گرفته اند و نسبت به رقابت فشرده و حتی لو رفتن ایده هایشان حساب بوده اند , از اینرو برای رسیدن به اعضای 1میلیونی یا یکصد هزار نفری راهی جز تبلیغات توسط یک کارشناس مجرب نیست. تجربه افراد موفق کسب و کارهای ایرانی مخصوصا در شبکه های اجتماعی و پیامرسان های موبایلی نشان میدهد در میان کانالهای تلگرامی آنهایی به موفقیت رسیده اند که هدفشان فقط ارائه محتوای جذاب نبوده و همانند یک شبکه تلویزیونی یا شبکه ماهواره ای موفق تا مدت طولانی بدون تبلیغات و کسب درآمد به افزایش عضو خود از شیوه های موثر تبلیغات موبایلی و تبلیغات آنلاین استفاده کرده اند و در کنارشان مشاورین مجرب با تخصص ارتباطات مجازی , بازاریابی آنلاین و تبلیغات الکترونیک همیشه وجود داشته است.

 
نویسنده: اردوان سیجانی منبع: دانشنامه بازاریابی سازین