اشتباهات افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی / نباید های شبکه اجتماعی

بهترین ارائه دهندگان تبلیغات شبکه اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی آنقدر گسترده شده که بسیاری از کسب وکارها و البته شرکتهای تبلیغاتی که خود را با متدجدید تبلیغات بروز کرده اند به سمت رسانه های اجتماعی آمده اند. اما واقعا برای تبلیغ در شبکه اجتماعی به کجا اعتماد کنیم ویا از کدام روشها برای تبلیغ هدفمند و اصولی برای رسانه اجتماعی خود اقدام کنیم ! شیوه های شناخت سرویس دهندگان معتبر تبلیغ در شبکه های اجتماعی کدامند؟

اینها سوالاتی است که بسیاری از کاربران و صاحبان کسب و کارها میپرسند و ما قصد داریم در این مقاله آموزشی نکاتی از ترفندها , روشها و البته اتفاقات روزمره که در بازار تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی می افتد را برایتان بازگو میکنیم ؛

چطور در شبکه اجتماعی تبلیغ کنم و روشهای تبلیغ در رسانه های اجتماعی کدام است؟

به دلیل تازه بودن بسیاری از سرویسهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمی شناخت متدهای جدید و شناخت و ارزیابی رسانه هاییکه بازدهی تبلیغات در آن به نفع ماست کمی دشوار است.ولی شیوه هایی برای شناخت سرویس دهندگان معتبر خدمات تبلیغات آنلاین وجود دارد ؛

۱- جستجوی سرویس دهندگانی که وب سایت یا شرکت ثبت شده دارند

در گام اول بهترین شیوه برای شناخت سرویس دهندگان , مقایسه قیمت ها و البته روش انجام خدمات بهتر است از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل نسبت به سرچ و یافتن سرویس دهندگانی بپردازیم که اولا وب سایت کاملی داشته بانشد و دوما شرکت رسمی باشند . مسلما تفاوت سرویس دهندگانی که کسب و کارشان را بشکل جدی و تخصصی نگاه میکنند با واسطه ها بسیار است. حتی ممکن است قیمت سرویس اینگونه ارائه دهندگان خدمات بالاتر باشد ولی این شیوه از جستجو , بهترین روش برای یافتن ارائه دهندگان معتبر خدمات میباشد.

ممکن است در شبکه های اجتماعی با انواع اپلیکیشن ها , ربات ها , افراد حقیقی و کاربرانی که مدعی سرویس های مختلف بخصوص افزایش فالوور و ممبر هستند روبرو شوید ولی بهتر است بدانید در این کسب وکار به دلیل گستردگی بازار و جدید بودن سرویس ها بیش از ۹۰% این افراد واسطه هستند و شکی نیست که یک واسطه بجز اینکه از مکانیزم فنی خدمات ناآگاه است ممکن است برای افزایش سود خود دست به کم فروشی یا فروش سرویسی بجای سرویس دیگر بنماید

پس فهرستی از وب سایت های ارائه دهندگان خدمات تبلیغات فضای مجازی تهیه کنید و پس ازبررسی اطلاعات تماس شان ( تلفن ثابت , کدپستی , آدرس پستی , سوابق و همکاران و نمونه مشتریان ) به مقایسه سرویس هایشان بپردازید… شرکت های تبلیغات شبکه اجتماعی

۲- مطالعه در مورد روشهای فنی انجام تبلیغات و آشنایی با مفاهیم ؛

اگر رسانه اجتماعی برای تان مهم است و میخواهید بطور مداوم فعالیت تبلیغاتی درست در شبکه های اجتماعی را انجام دهید باید نسبت به روشهای اصولی , مفاهیم و واژه های کاربردی و البته روش فنی انجام سفارش هایتان آگاه شوید. این آگاهی حتی مختصر به شما کمک میکند وقتی با واحد فروش شرکت یا سرویس دهنده ای مذاکره میکنید , تنها با چند سوال متوجه شوید او واسطه است , کلاهبردار است و یا یک سرویس دهنده اصلی است و قابل اعتماد است…مطالبی در مورد تبلیغات شبکه اجتماعی

۳- چطور انتخاب کنم چه سرویس تبلیغاتی در فضای مجازی مناسب من است ؟

تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی را به ۴ گروه تقسیم میکنیم که هر کدام ویژگی و مزایایی دارد. اغلب کاربران رسانه های اجتماعی و صاحبان کسب و کارها توقع دارند با استفاده از یک سرویس خاص مثل افزایش فالوور عملا مشتریانشان و اصطلاحا زنگ خورشان هم افزایش پیدا کند, که البته این اشتباه است. اگر گروه های تبلیغات آنلاین و کاربردهای آنها را بشناسیم میتوانیم برای بودجه خود , طراحی کمپین تبلیغاتی انجام دهیم

توضیح : کمپین تبلیغاتی شامل استفاده از انواع روشهای تبلیغاتی و تکنیک های خاص میشود که بشکل مداوم ( روز , هفته , ماه و سال) متناسب با بودجه تبلیغاتی طراحی میشود و در آن تبلیغات زودبازده , برندسازی , تبلیغات هدفمند و افزایش مشتری و یا اعتماد سازی مشتریان قدیمی دیده میشود

دسته بندی تبلیغات در شبکه های اجتماعی ؛

  • افزایش دنبال کننده ( فالوور ) در شبکه های اجتماعی
    اولین نیازی که صاحبان رسانه های اجتماعی مطرح میکنند برای اعتبار بخشیدن به صفحه اجتماعی خود , افزایش فالوور های واقعی است . باید دقت داشته باشید افزایش فالوور های واقعی ممکن است بی هدف و با قیمتی کم انجام شود که آنرا عضویت اجباری و با ارسال تبلیغ هدفمند و گسترده انجام شود که آنرا  عضویت اختیاری مینامند. فرقی نمیکند در اینستگرام یا تلگرام یا توییتر یا لینکداین … هر شبکه اجتماعی دارای شیوه هایی برای افزایش عضو , لایک , کامنت و .. بشکل اجباری را اختیاری را دارد. بطور معمول افزایش عضو اجباری با قیمت کم و افزایش عضو اختیاری گاها با زمان زیادتر و با قیمت بالاتر انجام میشود . 
  • تبلیغ در شبکه اجتماعی ( فعلا کاربردی ندارد )
    تبلیغ در شبکه های اجتماعی مانند لینکداین , اینستگرام , فیس بوک و توییتر و .. به دلیل اینکه این شرکت ها در تعامل با بانک های ایرانی نیستند و به ایران سرویس نمیدهند و البته هزینه بالای آن بصرفه نیست و بهتر است در رسانه های اجتماعی که در این شبکه های اجتماعی شکل گرفته اند و فالوور ها و بازدیدکنندگان بالایی دارند برای تبلیغات استفاده کنیم. 
  • تبلیغات بازدیدی یا تبلیغات کلیکی یا تبلیغات زمانی در شبکه اجتماعی
    نوعی از تبلیغات در رسانه های اجتماعی پرطرفدار است که در آن بنر تبلیغاتی شما در مجموعه ای از رسانه های اجتماعی موفق نمایش داده میشوند و مطابق با توافق شما ( بازدید , کلیک یا زمان ) تعرفه آن محاسبه میشود. این شیوه از تبلیغات ممکن است برای کسب و کارهای آنلاین , صاحبان اپلیکیشن ها , صاحبان رسانه های اجتماعی و حتی برای مدیران رسانه های اجتماعی که قصد برندسازی و افزایش عضو واقعی اختیاری شان را دارند کاربرد دارد. این شیوه را تبلیغات تجاری در فضای مجازی مینامیم. 
  • ارسال تبلیغات انبوه در شبکه های اجتماعی به کاربران
    چنانچه قصد برندسازی یا تبلیغات مداوم را داشته باشید این شیوه توصیه میشود. در این شیوه متن , لینک یا حتی پست شما از طریق انواع ربات ها , پنل ها و اپلیکیشن ها مطابق تعرفه توافق شده برای کاربران هدفگذاری شده شما ارسال میگردد. بطور مثال شما در اینستگرام میتوانید به یک هشتگ خاص , منطقه جغرافیایی , سن و جنسیت و یا حتی فالوور های یک صفحه پرطرفدار و دلخواه بشکل ارسال دایرکت (پیام خصوصی) یا کامنت , لایک , فالو بک , تبلیغ خود را ارسال کنید .
    ممکن است این شیوه برای جذب عضو تضمینی که صفحه اجتماعی کاربرد نداشته باشد ولی بسیاری از رسانه های اجتماعی پرقدرت زمان را مغتنم شمرده و برای برندسازی و حسن شهرتشان از این روش بشکلی مداوم در کمپین های تبلیغاتی شان استفاده میکنند. 
  • رپورتاژ آگهی
    رپورتاژ خبری و یا رپورتاژ آگهی شیوه ای از تبلیغات است که برای برندسازی و البته حسن شهرت برند رسانه شما و یا حتی برند محصول شما موثر است. رپورتاژ خبری میتواند محتوای یک خبر موثق باشد که با ذکر منبع رسانه شما در رسانه قوی تری منتشر میشود و یا انتشار فیلم , خبر , آموزش و … در مورد یک محصول یا خدمتی خاص که مربوط به برندی مشخص است.هزینه رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی بیشتر در حالت عادی بیشتر از حالت های عادی تبلیغات است , چرا که مخاطبان مطلب شما را در میان خبرها و مطالب وب سایت ها , کانال ها و صفحات به دقت مطالعه میکنند و تاثیرپذیری این نوع از تبلیغ برای کسب و کارهای در حال رشد و کسب و کارهای بزرگ و یا حتی رسانه هاییکه میخواهند تبلیغ به منبع محتوا برای سایرین شوند مناسب است.

۴- مقایسه قیمت خدمات تبلیغات شبکه اجتماعی و مقایسه سرویس ها ؛

 سرویس دهندگان معتبری که شناسایی کرده اید را با یکدیگر مقایسه کنید. بطور معمول ارائه دهندگان تبلیغات اینترنتی در وب سایت هایشان راجب شیوه انجام خدمات و تعرفه آن توضیحاتی میدهند که شما میتوانید سرویس مورد نظری خود را که در این سایت ها با یکدیگر مقایسه کنید.

۵- روشهای تبلیغات در شبکه اجتماعی

طراحی کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی

چنانچه بودجه متوسطی داشته باشید و بخواهید از شیوه های متنوع تبلیغات بشکل مداوم استفاده کنید میتوانید اینکار را به شرکت های تبلیغاتی مورد اعتماد خود بسپارید. در این شیوه شما بودجه تبلیغاتی خود را اعلام میکنید و مطابق بودجه از سرویس های متفاوت تبلیغاتی برای انتشار خبرها , برند سازی و البته افزایش مشتری بشکلی تاثیرگذار استفاده میکنند.
بطور مثال شما